طرز تهیه نان بافته شده

طرز تهیه نان بافته شده , دستور پخت نان بافته شده

نان بافته شده یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بافته شده در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان بافته شده
شیر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
ماست۱ استکان
سفیده ی تخم مرغ۲ عدد
بیکینگ پودر۱۰ گرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
نمک۱٫۵ قاشق مرباخوری
آرد۷ لیوان
مواد لازم میانی
کرهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان بافته شده

مرحله اول

برای تهیه نان بافته شده خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه روغن مایع، ماست ،تخم مرغ، شکر، نمک و بیکینگ پودر درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس کمی مخلوط می کنیم. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم خمیر و مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد آنرا مجددا ورز می دهیم تا هوای اضافی خمیر گرفته شود، سپس به ۳۲ گلوله یکسان تقسیم می کنیم حالا خمیرها را روی سطح کار آرد پاشی شده می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه خمیرها را با کمک وردنه کمی باز کرده و روی آن مقداری کره می مالیم و مجددا جمع می کنیم. حالا خمیر را با کمک وردنه دو مرتبه باز کرده و رول می کنیم، سپس باقی چانه ها را به همین شکل رول می کنیم.

مرحله پنجم

حالا رول ها را دوتا دوتا به هم می بافیم و ابتدا و انتهای آنها را به هم می چسبانیم، سپس با فاصله از هم درون سینی که با کاغذ روغنی پوشانده ایم قرار می دهیم. حالا روی خمیرها را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دیگر در دمای محیط استراحت کنند تا حجیم شوند. ۱۵ دقیقه آخر استراحت خمیر فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت خمیر روی آنها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و سینی را طبقه میانی فر می گذاریم سپس اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند. در نهایت نان ها را پس از خنک شدن می توانید درون نایلون گذاشته و به مدت طولانی درون فریزر نگهداری کنید. نوش جان.