آنچه باید حتما علاوه بر فواید ماساژ تایلندی بدانید

آنچه باید حتما علاوه بر فواید ماساژ تایلندی بدانید


منبع: نمناک

315

1398/2/27

21:00


ماساژ سنتی تایلندی نوعی ماساژ ترکیبی از حرکات یوگا و فشار ملایم است که تاثیر شگفت انگیزی در کاهش استرس و تسکین سردرد های مزمن دارد.

آنچه باید حتما علاوه بر فواید ماساژ تایلندی بدانید

فواید و تکنیک های ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یک نوع مهارت دستی می باشد که با استفاده از کشش مثبت و فشار ملایم در مسیر و امتداد خطوط انرژی انجام میشود.بسیاری از مردم بر این باورند که ماساژ تایلند فوایدی چون کاهش استرس، بهبود انرژی و بهبود عملکردهای ورزشی دارد.

ماساژ تایلندی از فشار ملایم و تکنیک های کشش برای آرام کردن کل بدن استفاده می کند و این، یک روش درمانی باستانی است که از هند نشات می گیرد که قدمت آن به حدود 2500 - 7000 سال پیش باز می گردد.

تکنیکی که متخصصان ماساژ تایلند از آن استفاده می کنند، بسیار متفاوت از آن چیزی است که مردم در غرب به آن عادت دارند. برخلاف تکنیک های ماساژ سوئدی یا شیاتسو، که در آن فرد به صورت انفعالی روی تخت دراز می کشد، مشتری باید روی زمین دراز بکشد و فعالانه در ماساژ شرکت کند.

ماساژ تایلندی

ماساژ سنتی تایلندی چیست؟

فواید ماساژ تایلندی:

1. تقویت انرژی:

تحقیقات نشان داده اند که ماساژ تایلندی می تواند سطوح انرژی فیزیکی افراد را افزایش دهد.یک آزمایش تصادفی، اثرات ماساژ تایلندی و سوئدی را در افرادی که خسته بودند، بررسی کرد.نتایج نشان داد که ماساژ تایلند انرژی و تحریک ذهنی را افزایش می دهد، در حالی که ماساژ سوئدی بیشتر باعث بهبود آرامش و خواب می شود.روش ماساژ تایلندی براساس مفهوم خطوط انرژی است، یا سناتور اکثر افراد حرفه ای بر این باورند که سن یا کانال ها،در انرژی درون بدن وجود دارد.

سن به قسمت های مختلف بدن مانند استخوان ها، عضلات، خون و اعصاب مربوط می شود. برخی همچنین بر ذهن و آگاهی سن تاثیر می گذارند. که اینها کانال های ظریف نامیده می شوند. این تئوری بیان می کند که ماهیچه های سخت شده باعث انسداد در طول سن می شوند.

این انسداد جریان انرژی را کاهش می دهد که منجر به سفتی، درد و بیماری می شود. ماساژ تایلندی از تکنیک های مختلفی استفاده می کند که ممکن است سن های متفاوت را باز یا منقبض کند تا جریان انرژی زندگی را اصلاح کند.

2. کاهش استرس:

استرس زیادی می تواند بر سلامت روانی و جسمی تاثیر منفی بگذارد. استرس مزمن یا طولانی مدت می تواند منجر به بیماری های جدی از جمله افسردگی و بیماری های قلبی و عروقی شود.ماساژ تایلندی از فشار ملایم و تکنیک های کشش برای آرام کردن بدن استفاده می کند.مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد، نشان داد که ماساژ تایلندی به طور قابل توجهی سطح استرس خاص موجود در بزاق را کاهش می دهد که sAA نام دارد.

کاهش استرس

آرام کردن بدن و کاهش استرس با ماساژ تایلندی

3. بهبود گردش خون:

ماساژ تایلندی می تواند گردش خون و بافت لنفاوی را از طریق استفاده از کشش های نرم افزایش دهد. این یوگا شامل افزایش گردش خون است که بافت های بدن را غنی از اکسیژن می کند. این کار به ارتقا رشد سلولی و سلامت قلب کمک می کند.

4. بهبود گستره حرکت:

ماساژ تایلندی یکی از بخش های یوگا را به کار می برد تا استرس را کاهش داده و گردش خون را بهبود بخشد. کشش تدریجی و آرام انعطاف پذیری فرد را در طول زمان افزایش می دهد و امکان حرکت بیشتری را فراهم می آورد.

ماساژ تایلندی نیز ممکن است گردش مایعات را در مفاصل و یا مایعات سینوویال را بهبود بخشد که اصطکاک بین مفاصل را کاهش می دهد.این، می تواند تحرک مفاصل و گستره حرکت را بهبود دهد.

5. تسکین سردرد:

نوع خاصی از ماساژ تایلندی وجود دارد که شامل اعمال فشار برای کانال های خاص انرژی است. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که ماساژ نوع کورت، یک درمان موثر برای افرادی است که سردرد مزمن دارند.

آن ها همچنین معیارهای کمتری از سختی بافت داشتند که دانشمندان با استفاده از یک دستگاه دستی اندازه گیری کردند.

تسکین سردرد

ماساژ تایلندی مفید برای درمان سردردهای مزمن

ماساژ تایلندی برای ورزش کاران:

ورزش کاران در طی دوره آموزشی خود مستعد خستگی، درد ماهیچه و درد مفاصل هستند. به همین دلیل است که بسیاری از ورزش کاران با درمانگران ورزشی تخصصی کار می کنند. ماساژ ورزشی با کمک روش های ماساژ مختلف برای درمان آسیب های ورزشی و بهبود ورزشکاران ترکیب می شود.

افراد حرفه ای اغلب برای هدف قرار دادن یک ناحیه خاص از بدن و یا یک گروه ویژه ماهیچه استفاده خواهند کرد.از طرف دیگر ماساژ تایلندی به فرد اجازه می دهد که آرام بگیرد و ریلکس کند. تمدد اعصاب همراه با انرژی دهنده و تقویت تاثیرات ماساژ تایلندی به مردم کمک می کند تا احساس کنند که از نظر روحی و فیزیکی بازسازی شده اند.

ماساژ تایلندی نیز گردش خون را بهبود می بخشد که اکسیژن بیشتری را به ماهیچه ها و بافت های دیگر می آورد. این کار ممکن است از آسیب جلوگیری کرده و توانایی ورزشکاران برای بازیابی پس از آموزش شدید را بهبود بخشد.

خواص ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی چه فوایدی برای ورزشکاران دارد؟

هر چند وقت یک بار می توان ماساژ تایلندی گرفت؟

بعد از ماساژ تایلندی، فرد ممکن است احساس راحتی کند. با این حال، آن ها باید به خاطر داشته باشند که ماهیچه هایشان کار کرده، کشش و تکان خورده بودند. بعد از ماساژ تایلندی، فرد باید استراحت کند و مقدار زیادی آب بنوشد.

هیچ راهنمایی برای این که فرد هر چند وقت یک بار باید ماساژ تایلندی دریافت کند، وجود ندارد. مردم باید به بدنشان گوش کنند و متناسب با آن، تصمیم بگیرند. اگر کسی بخواهد روی یک ناحیه خاص از بدن خود تمرکز کند، آن ها می توانند با یک درمانگر ماساژ برای برنامه ریزی جلسات منظم صحبت کنند تا زمانی که از نتایج راضی شوند.

فواید ماساژ تایلندی

زمانی که باید ماساژ تایلندی انجام داد

در طی ماساژ تایلندی چه انتظاری باید داشت؟

برای ماساژ تایلندی، مشتری معمولاً روی زمین دراز می کشد و درمانگر ماساژ دارای مجوز به بدن مشتری کشش می دهد. درمانگر ممکن است از دست ها، زانوها، پاها، یا کف پاها برای کمک به ماساژ بدن فرد در موقعیت های مختلف استفاده کند که نباید باعث درد و یا ناراحتی شود.

افراد لازم نیست از قبل برای ماساژ تایلندی آماده شوند، اما باید توصیه های زیر را در نظر بگیرند:

  • سعی کنید قبل از مراجعه حدود 10 دقیقه زودتر در مرکز باشید.
  • به فرد شاغل در مورد تمام سابقه پزشکی مهمتان اطلاع دهید، چون ماساژ تایلندی برای برخی افراد با مشکلات سلامتی خاص ایمن نیست.
  • با لباس های گشاد یا لباس های ورزشی بروید ؛ سعی کنید از لباس های تنگ اجتناب کنید، چون می تواند باعث ناراحتی و محدود کردن محدوده حرکتی در طول ماساژ شود.
  • ماساژ تایلندی شامل اعمال فشار برای نقاط خاصی از بدن برای باز کردن کانال هایی است که جریان انرژی را در سراسر بدن بهبود می بخشد.

روش ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی چگونه باید باشد؟

عوارض جانبی و خطرات ماساژ تایلندی :

در حالی که ماساژ تایلندی منافع سلامتی بسیاری دارد، اما این تکنیک محدودیت هایی هم دارد. به خاطر تاثیر آن بر روی سیستم گردش خون، افراد با مشکلات سلامتی زیر باید قبل از ماساژ تایلندی با ارایه دهنده خدمات درمانی خود مشورت کنند:

ماساژور می تواند شدت و فشار را برای سازگاری با مشتریان خود تغییر دهد با این حال، اگر جراحت دارید نباید دنبال ماساژ تایلندی باشید. حتی در کم ترین شدت ماساژ، گاهی اوقات می تواند موجب آسیب بیشتر به بدن شود.

افرادی که سرطان دارند، باردار هستند و یا در حال بهبودی از عمل جراحی هستند، نباید ماساژ تایلندی انجام دهند. شدت فیزیکی این روش ماساژ می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود و یا آسیب ها را بدتر کند.

عوارض ماساژ تایلندی

مضرات ماساژ تایلندی برای بیماران قلبی

آیا من می توانم ماساژ تایلندی را امتحان کنم؟

این نوع ماساژ ترکیبی از یوگا و فشار می باشد، که می تواند قدرتمند باشد. اگر از ماساژ سنتی سوئدی خسته شده اید، و یا به خاطر ورزش و یا ورم مفاصل، ماهیچه هایتان سفت و سخت شده است، ماساژ تایلندی می تواند همان چیزی باشد که دنبالش می گردید.

برخلاف اکثر روش های ماساژ که از روغن ماساژ استفاده می کنند و از شما می خواهند لباستان را در آورید و زیر ملحفه بخوابید، ماساژ تایلندی در حالی انجام می شود که شما به طور کامل لباس پوشیده اید و معمولاً بر روی یک حصیر روی زمین انجام می شود.

نحوه انجام ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی ترکیبی از یوگا و فشار

آیا ماساژ تایلندی دردناک است؟

با اعمال فشار به عضلات این کار می تواند درد داشته باشد، اما تفاوت بین این نوع ناراحتی و درد ناشی از فشار اضافی یا نامناسب و کشش وجود دارد.ماساژ تایلندی گاهی دردآور توصیف می شود، اما یک ماساژور باید میزان فشار و کشش را تنظیم کند.

چیزی که باید قبل از مراجعه برای ماساژ تایلندی بدانید:

  • معمولاً از شما خواسته می شود لباس های گشاد و راحت بپوشید.
  • ماساژ معمولی تایلندی 60 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد.
  • قبل از ماساژ غذای سنگین نخورید.
  • اگر اولین بارتان است، حداقل 10 دقیقه زودتر از موعد خود آنجا باشید تا لباس هایتان را عوض کنید و فرم های لازم را پر کنید.

ماساژ تایلندی چیست

نکاتی برای قبل از انجام ماساژ تایلندی

بنیاد ماساژ سنتی تایلندی:

ماساژ تایلندی به عنوان یک نوع درمان برای احیای سلامتی از طریق افزایش جریان خون، توان بخشی ناکارآمد یا ضعیف، ارتقا وضعیت درست و نیز رسیدن به آرامش مطلوب در نظر گرفته می شود.

ماساژ درمانی تایلندی پایه های اصلی خود را دارد که در مفهوم خطوط انرژی کالبدشناسی، که به نام سن خطوط معروف است، تعبیه شده است. اعتقاد بر این است که آناتومی بدن بالغ بر 72.000 سن دارد که بر روی آن طب سوزنی چین نیز به آن متکی است.

 

فواید و تکنیک های ماساژ تایلندی + ممنوعیت های ماساژ تایلندی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو