محبوب ترین مانگا های تاریک شونن ؛ مانگا هایی که پر از خشونت هستند

محبوب ترین مانگا های تاریک شونن ؛ مانگا هایی که پر از خشونت هستند


منبع: فیگار

14

1401/8/20

18:57


با اینکه ژانر Shonen برای نوجوانان است، برخی از مانگاها موضوعات بسیار تاریکی را پوشش می‌دهند. با فیگار بمانید تا با بهترین مانگا های تاریک شونن آشنا شوید.

محبوب ترین مانگا های تاریک شونن ؛ مانگا هایی که پر از خشونت هستند

با اینکه ژانر Shonen برای نوجوانان است، برخی از مانگاها موضوعات بسیار تاریکی را پوشش می‌دهند. با فیگار بمانید تا با بهترین مانگا های تاریک شونن آشنا شوید.

ژانر محبوب شونن از ابتدا از ژانرهای ترسناک و تاریک فانتزی استفاده کرده است، اما اخیراً مانگاهای شونن ظاهراً با ژانر ترسناک و تاریک ادغام شده است. بیشتر خوانندگان ژانر شونن تاریک نوجوانان هستند، اما این مانع این ژانر نشده تا از ویژگی‌های مانگا‌های سینن و تاریک استفاده کند. ممکن است دلیل این کار این باشد که ترکیب انیمه ترسناک و جنگی واقعاً جالب است. برای مثال، مانگاهای محبوب شونن تاریک مانند Jujutsu Kaisen و Demon Slayer ترکیبی ترسناک و هیجان‌انگیز را در دنیای شونن تاریک نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

500 انیمه برتر تمام دوران [بر اساس دسته بندی ژانر]

بهترین مانگا های تاریک شونن

مانگا هایی که سرشار از خشونت هستند

شما می‌توانید فهرست بهترین مانگا های تاریک شونن را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

مانگاهای فوق‌العاده خوب مانند Demon Slayer و Jujutsu Kaisen توانسته‌اند به خوبی ژانر شونن و موضوعات تاریک را با هم ترکیب کنند. چیزی که بسیاری از مانگاها موفق نشده‌اند تا آن را انجام دهند. این بدان معنا نیست که این مانگاها شکست خورده‌اند، اما در واقع لحظاتی وجود دارد که هر مانگایی در این لیست به نفع خود کمی تاریک است.

در اینستاگرام بخوانید:

اگر می‌خواهید با برترین مانگا های تاریک شونن آشنا شوید، در این نوشتار همراه ما باشید تا بهترین مانگا های تاریک ژانر شونن را به شما معرفی کنیم.

Full Metal Alchemist

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

Full Metal Alchemist: Brotherhood همیشه یک مانگا خشن و تاریک نیست. با این حال، وقتی موضوعات تاریک را انتخاب می‌کند، FMAB سریعتر از آن چیزی که ادوارد الریک بتواند بازوی فلزی خود را تغییر دهد تاریک می‌شود. این مانگا حول محور ایده کیمیاگری ساخته شده است که به خودی خود یک داستان فانتزی تاریک می‌باشد.

دایره‌های شیطانی مانندی که روی زمین در FMAB ترسیم شده‌اند، مطمئناً هر والدین سخت‌گیر را عصبانی می‌کند. شاید به همین دلیل است که ادوارد الریک توانایی انجام کیمیاگری بدون نیاز به ترسیم نمادهای شیطانی در خاک را دارد. علی‌رغم این تغییر، در  FMAB هر زمان که یک شرور قدرتمند ظاهر می‌شود، داستان آن به سوی خشونت و اتفاقات ناگوار می‌رود. مخصوصا زمانی که “پدر” در تلاش بود تا خدا را از بین ببرد تا به هدف شرور خود برسد.

Bleach

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

اولین چپتر بلیچ یک Soul Reaper (روح درو) را معرفی می‌کند که قادر به شکست روح فاسدی که به ایچیگو و خانواده‌اش حمله کرده است، نیست. این شکست به مرگ این Soul Reaper ختم می‌شود. خوشبختانه، ایچیگو در این صحنه حضور دارد و می‌تواند با روح فاسد مبارزه کند، اما برای انجام این کار باید شمشیر Soul Reaper را در قلب او فرو کند. با اینکه جلد‌های اولیه این انیمه مقداری بی‌کیفیت بودند، هنوز شگفت‌انگیز است که این مانگا توانست به یکی از سه مانگا بزرگ تبدیل شود.

شاید این مسئله ربطی به شمشیر غول پیکری داشت که ایچیگو از سینه این زن بیرون کشید یا شاید طرفداران انیمه همیشه با شادی خود کمی غم را دوست داشتند. در هر صورت، تنها کاری که طرفداران باید انجام دهند این است که ایچیگو در دوران کودکی را با ایچیگو در بزرگسالی مقایسه کنند تا ببینند که واقعاً پس از مرگ مادرش چقدر شکسته شده است.

Soul Eater

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

فرضیه متمرکز بر مشارکت Soul Eater از meister-plus-weapon به آن اجازه داد تا در منظره انیمیشن اواخر دهه 2000 منحصر به فرد باشد. در حالی که “روح” ممکن است سلاح بوده باشد، کسی که آن را به کار می‌برد و در حال مبارزه به تصویر کشیده می‌شود ماکا آلبارن بود. بسیاری از چیزهایی که او از سر میگذرد منعکس‌کننده همان آزمایش‌ها و مصیبت‌هایی است که بیشتر در قهرمانان مرد دیده می‌شود.

و با این حال، سازنده این مانگا به این واقعیت حساس بود که نقش اول Soul Eater یک زن با شخصیت خودش است. ماکا و Soul Eater به دلیل منحصر به فرد بودن جهان، داستان و دیدگاه روایی که ارائه کردند، همچنان یکی از محبوب‌ترین مانگاهای دهه 2000 هستند.

Yu Yu Hakusho

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

اگر طرفداران مانگا به دنبال یک مانگا دارک شونن هستند، مانگا یو یو هاکوشو باید اولویت اول آنها باشد. یوسوکه اورامشی به معنای واقعی کلمه یک بزهکار است. او دائماً دچار مشکل با دیگران می‌شود و اغلب خود را در دعواهای مختلف می‌بیند. تماشای او در این موقعیت‌ها می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

یوشیتو توگاشی انتخاب می‌کند که این شخصیت را با قتل او توسعه دهد. با این تفاوت که یوسوکه فقط در خطر مرگ بود زیرا او حاضر بود زندگی خود را به خطر بیندازد تا کودکی را از تصادف با ماشین نجات دهد. در عوض، یوسوکه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و جان خود را از دست می‌دهد. سپس او دوباره به عنوان یک کارآگاه ارواح متولد می‌شود. ممکن است داستان این مانگا خنده‌دار به نظر برسد، اما وقتی این داستان با استعداد تیته کوبه در نقاشی ترکیب می‌شود، می‌تواند بسیار وحشتناک باشد.

Hunter X Hunter

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

هنگامی که صحبت از مانگاهای تاریک شونن می‌شود، Hunter x Hunter اغلب به عنوان یکی از بهترین‌ها در این ژانر معرفی می‌شود. متأسفانه، به نظر می‌رسد این مانگا در حالت وقفه دائمی قرار دارد. با این وجود، مانگا Hunter X Hunter با روشی عالی و رضایت‌بخش شروع می‌شود و ادامه میابد. این مانگا یک اودیسه فانتزی گسترده و غوطه‌ور است که شبیه به مانگا One Piece است.

Hunter X Hunter (عمدتا) گون و کیلوا را دنبال می‌کند که به عنوان شکارچی به سراسر جهان سفر می‌کنند. آنها در این سفر با طیف وسیعی از دشمنان مانند گروه شبح‌های سایه‌دار و مورچه‌های دلهره‌آور Chimera درگیر می‌شوند و با آن‌ها می‌جنگند. حضور این مانکا محبوب در لیست برترین مانگا های تاریک ژانر شونن یک اولویت برای ما بود.

Claymore

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

خلاصه داستان Claymore بسیار شبیه به Witcher است. موجودات وحشتناکی وجود دارند که مردم را در سراسر کشور می‌کشند. گروهی منتخب از جنگجویان که می‌توانند این موجودات را بکشند، دست به کار می‌شوند تا با این موجودات مبارزه کنند و جان مردم را نجات دهند. تفاوت این انیمه با Witcher است که این جنگجویان زن هستند و نام آنها Claymores می‌باشد. البته تفاوت‌های بیشتری وجود دارد، اما زندگی کلر به‌عنوان یک کلیمور قطعاً شباهت‌های زیادی با داستان گرالت دارد.

در دهه 2000، کلیمور به عنوان داستانی برجسته شد که در آن اکثریت نیروی رزمی آن زن بودند. در حالی که تقریباً تمام مانگاهای شونن در آن زمان دارای شخصیت‌های زن بودند که به نبردها و خطوط کلی داستان کمک می‌کردند، تعداد کمی از آن‌ها مانند کلیمور نقش اصلی را به عهده داشتند.

Black Butler

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

انگلستان ویکتوریایی همیشه یکی از ترسناک‌ترین محیط‌های مورد استفاده در صنعت تلویزیون و فیلم بوده است. بنابراین جای تعجب نیست که بلک باتلر لحظاتی را سپری می‌کند که بسیار تاریک و وحشتناک است. Black Butler جزو بهترین انیمه های شیطانی است که در بین مخاطبان خود توانسته مقبولیت مورد نظر خود را بدست آورد.

داستان بلک باتلر درباره سباستین، خدمتکار ملکه انگلستان در دوره ویکتوریا است. با پیشروی مانگا، مشخص می‌شود که سباستین با یک شیطان پیمان بسته است تا بتواند قدرتی را که برای راضی کردن اعلیحضرت نیاز دارد به دست آورد. این پیمان به قیمت جان سباستین تمام شد، اما این پیمان به او یک پیشخدمت فوق‌العاده قدرتمند داد که برای انتقام از کسانی که از سباستین استفاده می‌کنند، دست به هر کاری می‌زند.

The Promised Neverland

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا تاریک ژانر شونن

این مانگای بسیار تاریک داستان یتیمان خانه گریس فیلد را نمایش می‌دهد که تلاش می‌کنند تا با مبارزه با موجودات آدم‌خوار زنده بمانند. در شرایطی که شانس‌ها به‌طور باورنکردنی در برابر آنها انباشته شده است، آنها در تلاش هستند تا از یتیم‌خانه خود فرار کنند تا بتوانند بدون نگرانی به زندگی خود ادامه دهند.

یکی از اولین شخصیت‌هایی که حقیقت را در مورد گریس فیلد کشف کرد، شخصیت اصلی داستان، اِما بود. او خیلی سریع تصمیم می‌گیرد که همه چیز نمی‌تواند همانطور که هست باقی بماند و باید برای نجات همه بچه‌ها اقدام کند. علیرغم اینکه اِما سن کمی دارد، در موقعیت‌های بقا سریع و فوق‌العاده باهوش است.

Death Note

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا تاریک شونن

Death Note سعی کرد با انتخاب شخصیتی که هم قهرمان داستان است و هم آنتاگونیست، کاری واقعاً دشوار را انجام دهد. در حالی که جوجوتسو کایسن با قرار دادن یک نفرین در بدن قهرمان داستان به طرز ماهرانه‌ای همین کار را انجام می‌دهد، Death Note سعی کرد این کار را با وادار کردن بینندگان به زیر سوال بردن انگیزه لایت یاگامی در کل مانگا انجام دهد.

روشی که این مانگا تغییر می‌کند تا لایت یاگامی را به‌ جای قهرمان داستان به‌عنوان آنتاگونیست معرفی کند، بسیار جالب است. این مانگا از بینندگان خود خواست تا انگیزه‌های خود را در طول مانگا زیر سوال ببرند. بسیاری باور دارند مانگا Death Note برترین مانگا های تاریک شونن است.

Tokyo Ghoul

بهترین مانگا های تاریک شونن

برترین مانگا های تاریک ژانر شونن

Tokyo Ghoul یک مجموعه مانگا وحشتناک است حتی قبل از اینکه شما شروع به بررسی نمادهایی کنید که این مانگا از آن برای ارتباط دادن غول‌های خود به بشر استفاده می‌کند. کن کانکی قبل از تبدیل شدن به یک غول، چیزی بیش از یک دانش آموز باهوش نبود. پس از تبدیل شدن به یک غول، کانکی مجبور می‌شود وارد جنگ بین بشر و غول‌ها شود، تقریباً بدون هیچ شناختی از دنیایی که در آن قدم گذاشته است.

با پیشرفت مانگا، خوانندگان مجبور می‌شوند بارها و بارها وحشت‌ کنند، زیرا کن کانکی و بقیه غول‌ها تعداد بی‌شماری از افراد بی‌گناه را غارت می‌کنند، می‌بلعند و می‌کشند. این مانکا در طول روایت داستان خود، تاریک و تاریک‌تر می‌شود. این مانگا دارای برخی از بهترین شخصیت‌های نیمه انسان در مانگا می‌باشد.

Deadman Wonderland

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک ژانر شونن

فرضیه Deadman Wonderland به قدری تاریک است که مطمئناً خوانندگان را قبل از شروع خواندن چپتر اول مجموعه مانگا ترسانده است. در این مانگا، Deadman Wonderland یک شهربازی است که در آن محکومان برای سرگرم کردن کسانی که برای دیدن می‌آیند، اعمال خطرناک و بی‌رحمانه‌ای را انجام می‌دهند. اگر این به نظر تاریک به نظر می‌رسد، زمانی بدتر می‌شود که قهرمان داستان، گانتا ایگاراشی، و همکلاسی‌هایش قرار است به یک سفر مدرسه‌ای به Deadman Wonderland بروند.

اینکه چگونه هر معلمی این نوع سفر را ممکن کرده یک معجزه است، اگرچه شاید این موضوع مربوط به مردی بود که به مرد قرمزپوش اجازه داد همه دانش‌آموزان کلاس گانتا ایگاراشی را به قتل برساند. اگر فکر می‌کنید که این تاریک‌ترین قسمت این مانگا است، سخت در اشتباه هستید. زیرا این تنها ابتدای داستان این مانگا است و در ادامه داستان همه چیز تاریک‌تر خواهد شد. از نظر بسیاری از افراد Deadman Wonderland بهترین مانگا تاریک شونن است.

Attack on Titan

بهترین مانگا های تاریک شونن

برترین مانگا های تاریک شونن

از زمان انتشار، Attack on Titan طرفداران مانگا و انیمه را از پا درآورده است. داستان این مانگا مشهور بر اساس یک اتفاق فاجعه‌بار است که بشریت را مجبور می‌کند تا در پشت دیوارهای عظیمی با وحشت پناه بگیرد. این مانگا ارن، آرمین و میکاسا و همچنین لشکر پیشرو را در مبارزه با افراد نفرت‌انگیز انسان‌خوار به نام «تایتان» دنبال می‌کند.

این مانگا سرشار از مبارزات هیجان‌انگیز، آدرنالین و همچنین راز‌های تکان‌دهنده است. خط داستانی و نحوه ارائه آن، حمله به تایتان را بدون شک به بهترین مانگا تاریک ژانر شونن تبدیل کرده است. هر شخصیت داستانی برای به اشتراک گذاشتن دارد و هر یک از آنها قابل توجه می‌باشد. حمله به تایتان چیزی جز یک شاهکار نیست.

One Piece

بهترین مانگا های تاریک شونن

بهترین مانگا های تاریک شونن

عظمت، افتخار و طلا چیزهایی هستند که “گلد راجر” ملقب به “پادشاه دزدان دریایی” همه‌ی آنها را بدست آورده بود. بنا به دلیل نامشخصی وی اعدام می‌شود. او قبل از مرگش حقیقتی را افشا می‌کند که گنجی افسانه‌ای به اسم “وان پیس” در “گرند لاین” پنهان است.

بیست و دو سال بعد از مرگ وی، یک دزد دریایی با اسم “مانکی دی. لوفی” پیدا می‌شود که تنها یک هدف در سر دارد و آن بدست آوردن “وان پیس” و تبدیل شدن به “پادشاه دزدان دریایی” است و این سرآغازی است برای یک ماجراجویی بی پایان.

لوفی از قهرمان دوران کودکی خود شَنکس “مو قرمز” الهام می‌گیرد و سفر خود را برای جستجوی وان پیس آغاز می‌کند؛ لوفی بعد از خوردن میوه ای شیطانی، قدرتی بدست می‌آورد و با این قدرت هدفش را دست یافتنی می‌بیند. حال برای پیدا کردن وان پیس باید به “گرند لاین” یعنی مرگبارترین نقطه ی اقیانوس رسید اما اول از هرچیزی لوفی به خدمه نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مانگا های تاریک شونن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو