راه های تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش و لباس

راه های تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش و لباس


منبع: آرگا

64

1401/8/20

19:08


در این مطلب قرار است شما را با نحوه تمیز کردن لکه شکلات آشنا می کنیم و شما می توانید اطلاعاتی در این مورد بدست آورده و لکه ها را از روی فرش و سایر وسایل تمیز نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر این مطلب را از دست ندهید.

تمیز کردن لکه شکلات یکی از سخت ترین کارها برای افرادی می باشد که می باشد که از روش های تمیز کردن آن اطلاعی ندارند. در ادامه شما را با روش های این مورد آشنا می کنیم و شما می توانید اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه کسب کرده و این کثیفی ها را به راحتی از بین ببرید.

تمیز کردن لکه شکلات

تمیز کردن لکه شکلات از روی سطوح مختلف

برای این که لکه های شکلات را از روی لباس ها و یا سایر وسایل مانند فرش ها و مبل ها پاک کنید نیاز است تا روش های این کار را بلد باشید در غیر این صورت امکان دارد به وسایل خود آسیب رسانده و یا آن ها را خراب نمایید. دو روش برای این کار در ادامه برایتان بررسی خواهیم کرد و شما می توانید از هر روشی که دوست دارید و برایتان راحت تر می باشد برای تمیز کردن این نوع لکه ها استفاده نمایید.

اولین روش پاک کردن لک شکلات

برای این که لکه شکلات را از روی وسایل خود تمیز کنید نباید از گرما و آب گرم استفاده کنید. گرما می تواند منجر به بیشتر شدن لکه شده و پاک شدنش را سخت تر خواهد کرد. در اولین روش تمیز کردن شکلات از روی لباس ها و وسایل باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  • در ابتدا برای این که لکه ها را از روی لباس های خود تمیز کنید باید سعی کنید آن را پشت و رو کرده و روی پشت لباس کار کنید تا آسیبی به چهره لباس ها وارد نشود.
  • قسمتی از لباس که لکه شده است را باید روی چند لایه دستمال کاغذی قرار دهید و یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را به همراه نصف قاشق چای خوری آمونیاک و یک پیمانه آب سرد را با یک دیگر مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه ای که پرز ندارد بر روی لکه بکشید.
  • سعی کنید در این میان که در حال تمیز کردن لک شکلات هستید پارچه آن را به هم نمالید زیرا این کار می تواند منجر به پخش شدن لک شکلات شود.
  • هدف از این کار این است که شما بتوانید لکه ها را به دستمال انتقال داده و بعد لباس خود را تمیز کنید.
  • اگر در این روش نتوانستید لکه ها را از بین ببرید کافی است تا با پراکسید هیدروژن ۳ درصد این کار را انجام دهید. برای استفاده از این روش کافی است این مایع را بر روی قسمت لک دار شده بریزید و صبر کنید و بعد از چند دقیقه لباس خود را بشویید.

تمیز کردن لکه ها از روی لباس ها

دومین روش تمیز کردن لباس ها

برای این که بتوانید لکه های لباس را از روی آن بردارید می توانید شکلات هایی که هنوز سفت هستند را از روی لباس با استفاده از یک قاشق جدا کرده و اگر این لکه ها بسیار سخت بودند می توانید از مقداری آب سرد برای جدا سازی آن ها استفاده کنید.

در روش دوم برای این که بتوانید از شر این لکه ها خلاص شوید باید سعی کنید یک قاشق چای خوری سرکه را با یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی مخلوط کرده و آن را با استفاده از آب گرم ترکیب کنید و با استفاده از یک اسفنج نرم  آغشته به محلول ساخته شده لکه را از روی لباس ها تمیز کنید.

برای بهتر تمیز شدن این لکه ها نیاز است تا دو قاشق غذا خوری سود سوز آور را درون یک سطل آب بریزید و لباس را به مدت یک ساعت درون آن قرار دهید و یک ساعت بعد می توانید لباس را با استفاده از آب و مایع لباس یا پودر لباسشویی به خوبی بشویید و خشک نمایید و دیگر اثری از این لکه ها مشاهده نکنید.

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش با روش های متفاوت

برای این که بتوانید لکه های شکلات را از روی فرش بردارید می توانید از روش های متفاوتی برای این کار استفاده کنید.و این روش ها را با تمامی نکاتی که باید در این مورد بدانید برایتان بررسی می کنیم و اطلاعاتی به شما می دهیم که بدون خراب شدن فرش بتوانید آن را تمیز کنید.

لکه های شکلات و روش های تمیز کردنش

استفاده از الکل

برای این که بتوانید لکه های فرش را از شکلات ها پاک کنید نیاز است تا ابتدایی که شکلات روی آن ریخته می شود سریعا با استفاده از قاشق آن را از روی فرش بردارید و اگر متوجه ان ها نشده اید و شکلات ها سفت شدند می توانید آن ها را با مقداری آب سرد خیس کرده و اندکی صبر کنید و زمانی که این لکه ها و تکه های شکلات نرم تر شدند ان ها را از فرش جدا کرده و برای تمیز کردنش اقدام نمایید.

برای تمیز کردن فرش های این مدلی نیاز است تا بعد از این که تکه های شکلات را برداشتید با استفاده از اسفنج خشک و مقداری الکل لکه را بسابید تا تمیز شود. دقت کنید که اسفنج شما باید تمیز باشد تا لکه دیگری را روی فر ایجاد نکند.

استفاده از آمونیاک

برای تمیز کردن فرش و موکت به شما توصیه می شود تا از روش های کم خطر تری مانند مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید ولی روش های دیگری نیز هستند که می توانند این لکه ها را به صورت کامل از بین ببرند با این حال اگر در استفاده از آن ها  اصول و نکاتی را رعایت نکنید می تواند فرش شما را نابود کند.

آمونیاک یکی از محلول های بسیار خوب برای لکه بری می باشد و برای تمیز کردن این نوع لکه ها کافی است تا آن را به همراه مقداری آب ترکیب کرده و با استفاده از یک اسفنج لکه ها را تمیز نمایید.

نکته : اگر با استفاده از این روش نیز لکه هایی  را روی فرش می بینید می توانید از اسپری سرکه سفید استفاده کنید و آن را روی فرش لکه دار اسپری کرده و بعد با استفاده از اسفنج مقداری دیگر فرش را بسابید تا لکه ها ناپدید شوند.

آمونیاک روشی مناسب برای تمیز کردن شکلات

در نظر داشته باشید که از هر روشی برای این کار استفاده کنید باید در انتها فر را با آب نیز تمیز کنید زیرا این مواد دارای خورندگی بالایی می باشند و اگر روی فرش بماند می تواند مشکلاتی برای آن ایجاد نماید. در پایان نیز می توانید پاک کردن لکه جوهر و پاک کردن لکه روغن را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو