مروری بر سری بازی های Hitman از ابتدا تاکنون

مروری بر سری بازی های Hitman از ابتدا تاکنون


منبع: پلازا

31

1401/8/20

19:15


مروری بر سری بازی های Hitman از ابتدا تاکنون

مجموعه بازی های Hitman همواره یکی از پرطرفدارترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری بوده است. در این مقاله قصد داریم تا مروری بر تاریخچه این بازی محبوب داشته باشیم. با پلازا همراه باشید.

هیتمن (Hitman) یک بازی اکشن در سبک مخفی‌کاری است که توسط کمپانی دانمارکی «آی او اینتراکتیو» (IO Interactive) ساخته و توسط کمپانی‌های «ایدوس اینتراکتیو» (Eidos Interactive) و «اسکوئر انیکس» (Square Enix) منتشر شده است. استودیو ایدوس تا سال 2017، زیر مجموعه اسکوئر انیکس بود تا اینکه در آن سال اسکوئر انیکس تصمیم گرفت تا برخی از استودیوهای زیرمجموعه خود را به فروش برساند که ایدوس نیز یکی از آنان بود. این استودیو با مستقل شدن، حق امتیاز سری بازی های Hitman را نیز تصاحب کرد. این مجموعه بازی برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های خانگی پلی استیشن 2 و ایکس باکس، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است.

 


تاریخچه مجوعه بازی های Hitman


سری بازی های hitman از ابتدا تا آخرین گزینه جزو محبوب ترین گیم های جهان بوده اند که در این میان میتوانید با تاریخچه هریک از بازی های این لیست آشنا شوید. بطور کلی هیتمن در قالب یک بازی مخفی کاری با المان های اکشن شکل گرفته است. این مورد سبب خواهد شد تا گیمر با چالش های جذابی سروکار داشته باشد که براساس آن میتواند برای مدت زمان طولانی در بازی حضور داشته و سرگرم ویژگی های بازی شود.

دانلود مجموعه بازی های hitman

داستان بازی حول محور فرد کلون شده‌ای به نام «مامور 47» (Agent 47) می‌گردد که یک قاتل قراردادی است و به حدی در این کار حرفه‌ای بوده که شهرت و آمار جهانی بسیار خوبی را برای خود ثبت کرده است. اولین کسی که متن داستانی بازی را نوشت، «مورتن ایورسن» (Morten Iversen) بود که وظیفه نوشتن داستان بازی Hitman: Codename 47 و بازی Hitman 2: Silent Assassin را برعهده داشت. او همچنین در ساخت و تولید بازی های Hitman: Contracts و Hitman: Blood Money نیز نقش داشت. آهنگسازی این مجموعه در سبک‌های ارکسترال و الکترونیک بود که یکی از معروف‌ترین و خوش‌نام‌ترین آهنگسازان صنعت بازی‌های ویدئویی یعنی «جسپر کید» (Jesper Kyd) وظیفه ساخت و تولید آن را برای سری بازی های Hitman برعهده داشت.

پنجمین نسخه از سری اصلی این بازی با نام «هیتمن: آمرزش» (Hitman: Absolution) در تاریخ 20 نوامبر 2012 مصادف با 30 آبان 1391 منتشر شد که همراه آن، یک نسخه اسپین آف با نام «هیتمن: چالش تک‌تیرانداز» (Hitman: Sniper Challenge) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های خانگی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شد. ششمین نسخه از بازی هیتمن بصورت اپیزودیک و چند قسمتی در سال 2016 طی ماه‌های مارس تا دسامبر منتشر شد. هفتمین نسخه از مجموعه بازی های Hitman نیز در نوامبر 2018 با نام Hitman 2 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های خانگی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد.

سری بازی های هیتمن برای اندروید و آیفون نیز با نام‌های Hitman: Go و Hitman: Sniper منتشر شدند که اولی در سبک استراتژیک نوبتی و دومی در سبک شوتر اول شخص است. برای دانلود این بازی و همچنین دانلود بهترین بازی های مخفی کاری می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

در خط داستانی مجموعه بازی های هیتمن همیشه شاهد بوده ایم که شرکت سازنده بدنبال عرضه نکات جدید و آینده نگر بوده است که تاحد زیادی در این زمینه توانست خوب عمل نماید. اگر از گیمرهای قدیمی این بازی باشید قطعا با روند رو به رشد آن آشنا هستید که توانست از یک بازی معمولی با گیم پلی کوتاه به یک بازی جذاب مخفی کاری با گیم پلی طولانی مدت تبدیل شود. در این بین بدنیست بدانید که بسیاری از بازی های هیتمن با کسب امتیاز بالا در صدر ژانر های مختلف قرار دارند.

باتوجه به توضیحات فوق بدنیست بدانید که سری بازی های هیتمن درهر نسخه توانسته اند فروش خوبی را برای سازنده به همراه داشته باشند. سبک اول شخص بازی ها که در قالب اپیزود های مختلف عرضه شده گزینه خوبی برای سرگرمی بوده زیرا میتوانید با چالش های جدید سروکار داشته باشید که نمونه آنها نه تنها در بازی های دیگر دیده نشده بلکه در نسخه های مختلف هیتمن نیز تشابه مرحله را شاهد نخواهید بود و این مورد یک نکته عالی در خصوص این مجموعه بازی بوده است.


گیم پلی بازی Hitman


با پایان توضیحات مربوط به تاریخچه بازی hitman حال قصد بررسی گیم پلی بازی های هیتمن را داریم که در این روال میتواند با نکات مثبت و ضعف بازی های نامبرده آشنا شوید. شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که ضعف در بازی هیتمن ؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که بسته به نسخه قبلی بازی ممکن است برخی گیمها با سطح گیم پلی کمتری عرضه شده باشند که از دید گیمرهای جهانی کاهش کیفیت داشته و این مورد یک ضعف بزرگ برای انها بشمار می آید. در ادامه باما همراه باشید.

سری بازی های هیتمن برای اندروید

اکثر نسخه‌های سری بازی های Hitman در سبک مخفی کاری سوم شخص بودند و مراحل این‌گونه بود که باید یک یا چند هدف از پیش تعیین شده توسط مامور 47 کشته می‌شدند. در اغلب مواقع، بازیکن می‌تواند از چند روش مختلف ماموریت را به پایان برساند. بازیکن می‌تواند با انجام یک ترور دقیق، فقط شخص مورد نظر را از بین برده یا حمام خون به راه بیندازد! اما با این حال، بازی به افرادی که مراحل را با دقت بالا و کمترین خطا به پایان برسانند، پول و اسلحه‌های جدید جایزه می‌دهد. کسب رتبه بالا معمولا با کشتن هدف و نه هیچ شخص دیگر و به صدا در نیامدن آژیر خطر بدست می‌آید.

اگر بخواهیم محبوب ترین سری بازیهای Hitman را در قالب یک بازی معرفی کنیم باید بدانید که کار بسیار دشواری بوده است. مامور 47 با حضور در چالش های بسیار میتواند گیمرهای بسیاری را برای سرگرمی به سمت خود جذب نماید که تقریبا تمام بازی های هیتمن در سطح خوبی قرار داشته اند و انتخاب یک گیم بعنوان بهترین بی شک نه تنها سخت بوده است بلکه امکان پذیر هم نیست زیرا باید نظرات میلیون ها گیمر را مورد بررسی قرار داد. در این خصوص شما میتوانید نظر خود را در مورد محبوب ترین بازی هیتمن بیان کنید.

مامور 47 می‌تواند هر لباسی را بپوشد (تعمیر کار، پلیس، پیش‌خدمت) تا دشمنان را گول بزند و به نقاط غیرقابل دسترس برسد. تمرکز بازی هیتمن روی قایم شدن در سایه‌ها نیست؛ بلکه مخلوط شدن بین دشمنان است! با توجه به اینکه دشمنان در بازی تا زمانی که تحریک و مجبور نشوند از اسلحه استفاده نمی‌کند، استفاده از خشونت بر عهده بازیکن است.

باتوجه به توضیحات فوق حال میتوانید نظر خود را در مورد گیم پلی آزادانه تمام بازی های هیتمن بیان کنید. امروزه ساخت یک بازی محبوب که بتواند گیمر را در سبک های مختلف سرگرم کند کار دشواری بوده است که شرکت سازنده هیتمن توانسته از پس اینکار بر بیاید. حال پیشنهاد میشود نظر خود را در مورد مامور 47 بیان کنید. ماموری که توان انجام کارهای مختلف را داشته و در واقع میتواند مانند یک فیلم اکشن حرکات و چالش های بسیاری را به پایان رساند.

بازی hitman برای کامپیوتر

در هر بازی، شخصیت اصلی یعنی مامور 47، نمی‌تواند مانورهای زیادی روی حرکات خود بدهد؛ به عنوان مثال نمی‌تواند پرش کند، از دیوار بالا برود یا از لبه آویزان شود. البته بعضی وقت‌ها بازی به شما اجازه می‌دهد از لبه یک بالکن به بالکن دیگر بپرید اما این اتفاق به ندرت پیش می‌آید. این قضیه باعث می‌شود تا بازیکن برای مانور دادن در محیط محدودیت داشته باشد اما اکثر اوقات خود بازی به شما راه‌هایی را نشان می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن به سطوح بالاتر یا پایین‌تر بروید مثل استفاده از نردبان، راه پله یا آسانسور.

در اولین نسخه از بازی، مامور 47 می‌توانست بین اجسام با فاصله کم پرش کند و در نسخه چهارم یعنی Hitman: Blood Money او می‌توانست از یک سری اجسام به خصوص مثل فنس یا دیوار‌های آجری بالا برود. همچنین او می‌توانست از طریق دریچه روی سقف آسانسور بالا رفته و از بالا دشمن را غافلگیر کند.

از بازی هیتمن قدیمی تا جدیدترین نسخه آن شما در نقش یک قهرمان کهنه کار و صبور قرار خواهید داشت که در طول هر مرحله از بازی با چالش جدیدی سروکار خواهد داشت. یکسان نبودن روند گیم پلی بازی نه  تنها سبب قویتر شدن شما خواهد شد بلکه به شما این را بازگو میکند که زندگی همواره در حال سخت تر شدن است و شما راهی جز قویتر شدن ندارید.

یکی از ویژگی‌های خاص بازی، بررسی میزان تنش محیط یا «مشکوک سنج» (Suspicion Meter) است که به بازیکن نشان می‌دهد چه میزان افراد حاضر در محل یا نگهبانان به او مشکوک شده‌اند که البته این قضیه به چند عامل بستگی دارد. به عنوان مثال راه رفتن با لباس نگهبانان و در دست داشتن اسلحه درست باعث می‌شود تا هیچ توجهی جلب نکنید. یا مثلا اگر لباس پیشخدمت رستوران را پوشیده و بجای همراه داشتن دسر، اسلحه به دست قدم بزنید، قطعا موقعیت شما لو می‌رود. اگر بدنبال کسب اطلاعات بیشتر از سری بازی های هیتمن هستید با پلازا همراه باشید.

تمام سری بازی های Hitman

نسخه دوم از این بازی یعنی Silent Assassin شما را مجبور می‌کرد تا هر هدف را تنها با یک شلیک از پا در بیاورید. با توجه به تعداد شلیک‌ها و میزان موفقیت‌تان در بخش مخفی کاری، در پایان هر مرحله به شما امتیاز داده می‌شد. بهترین امتیاز برای زمانی بود که بدون جلب توجه، بلند شدن صدای آژیر و استفاده از یک گلوله برای هر هدف، مرحله را به پایان می‌رساندید.

در بیشتر مواقع، مامور 47 مجبور بود تا جسدها را مخفی کرده و از به صدا درآمدن آژیر خطر جلوگیری کند. در مقدمه بازی Hitman: Blood Money اینطور نشان می‌دهد که شما می‌توانید اجساد را در سطل آشغال مخفی کنید. بسیاری از هدف‌ها را می‌توانید بدون شلیک گلوله از پا در بیاورید و صحنه قتل را یک اتفاق «تصادفی» جلوه دهید. این سبک از گیم پلی در همین بازی یعنی Blood Money رواج یافت. پیشنهاد میشود در ادامه مقاله مربوط به سری بازی های هیتمن باما همراه باشید.

 


لیست بازی های Hitman


در این بخش به بررسی نسخه‌های منتشر شده از سری بازی های Hitman به ترتیب انتشار می‌پردازیم.

دانلود سری بازی های Hitman برای کامپیوتر

تا پایان سال 2019، هفت بازی تحت عنوان Hitman منتشر شد که همه آن‌ها توسط کمپانی «آی او اینتراکتیو» (IO Interactive)  ساخته شدند. تا تاریخ مارس 2013، طبق آمار مجموعه بازی های Hitman بیش از 8 میلیون نسخه فروش داشت. بازی در سبک اکشن ماجراجویانه بر پایه مخفی کاری با زاویه دوربین سوم شخص است اما این انتخاب را هم دارید که دوربین بازی را به اول شخص تغییر دهید بجز بازی های Hitman: Codename 47 و Hitman: Absolution که در Absolution زاویه دوربین روی شانه شخصیت مثل رزیدنت اویل 4 بود. تا پایان سال 2015، بیش از 15 میلیون نسخه از این بازی به فروش رفت.

در لیست تمام بازی های بازی هیتمن اگر نگاهی به امتیازات آن داشته باشید متوجه خواهید شد که بجز اولین نسخه بازی باقی موارد با امتیازات خوبی همراه بوده اند که این امتیازات از نظرات کاربران جهانی بدست آمده است. ترتیب سری بازی های Hitman را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام بازیتاریخ انتشارپلتفرمامتیاز متاکریتیک
بازی Hitman: Codename 47سال 2000PC73 از 100
بازی Hitman 2: Silent Assassinسال 2002Game Cube, PC, PS 2, Xbox87 از 100
بازی Hitman: Contractsسال 2004PC, PS 2, Xbox80 از 100
بازی Hitman: Blood Moneyسال 2006PC, PS 2, Xbox, Xbox 36083 از 100
بازی Hitman: Absolutionسال 2012PC, PS 3, Xbox 36083 از 100
بازی Hitmanسال 2016PC, PS4, Xbox One85 از 100
بازی Hitman 2سال 2018PC, PS4, Xbox One84 از 100

 

دانلود سری بازی های Hitman

نسخه‌های فرعی و کالکشن

نام بازیتاریخ انتشارپلتفرمامتیاز متاکریتیک
بازی Hitman Goسال 2014PC, PS4, PS Vita, iOS, Android81 از 100
بازی Hitman: Sniperسال 2015Android, iOS76 از 100
کالکشن بازی Hitman Trilogyسال 2013PS 3, Xbox 36071 از 100
کالکشن بازی Hitman HD Enhanced Collectionسال 2019PS4, Xbox One69 از 100

اولین بازی hitman تا آخرین بازی hitman شامل جذابیت های بسیاری بوده که اگر تا کنون این بازی عالی را تجربه نکرده اید پیشنهاد میشود نیم نگاهی به دانلود بازی آن داشته باشید. مقاله مربوط به سری بازی های hitman به پایان رسید که شما عزیزان میتوانید در ادامه نظر خود را در مورد این مقاله بیان کنید.


سخن پایانی


دانلود سری بازی های هیتمن برای کامپیوتر

بطور کلی در این مقاله سعی داشتیم تا به بررسی و معرفی سری بازی های Hitman بپردازیم. این عنوان یکی از پرطرفدارترین بازی های سبک مخفی کاری محسوب شده و در مقام مقایسه در کنار بازی‌هایی همچون اسپلینتر سل (Tom Clancy’s Splinter Cell) قرار می‌گیرد. سری بازی های هیتمن با قدمت 20 ساله، همچنان در رقابت و فروش شرایط خوبی دارد و طرفداران نیز همواره با حمایت خود، اشتیاق سازندگان را برای ادامه دادن این سری بیشتر می‌کنند. همانطور که در جدول نیز مشاهده کردید، بین بازی Hitman: Blood Money و بازی Hitman: Absolution بیش از 6 سال فاصله بود که طی این مدت با پیگیری و درخواست هواداران، این مجموعه کار خود را پایان نداد و دوباره به عرصه رقابت برگشت.

نظر شما در مورد این مجموعه چیست؟ طرفدار مامور 47 از سری هیتمن هستید یا سم فیشر از سری Splinter Cell؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو