انشا در مورد تجربه با مقدمه و نتیجه گیری

منبع: ماگرتا

11

1401/8/21

06:32


انشا در مورد تجربه : دستاوردی گرانبها که برای داشتن ان هزینه های سنگینی پرداخت می کنیم و دیگران استفاده نمی کنند و دوباره به راهی می روند تا خودشان تجربه کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه شوید.

انشا پیشنهادی : انشا طنز از زبان نخ و سوزن

انشا در مورد تجربه

انشا در مورد تجربه زندگی

مقدمه: انسان برای اینکه بتواند خوب و دقیق پخته شود و به مرحله تکامل برسد، باید آزمون و خطاهای متعددی در زندگی داشته باشد، آزمون های سخت که گاهی نفس می برد و زمانی چنان خطایی رخ می دهد که ممکن است اثرات آن تا پایان زندگی باقی بماند.

بدنه: تجربه یعنی نترسیدن و برای رسیدن به هدف به دنبال خطر رفتن و تمامی جوانب زندگی را به چشم دیدن، تجربه یعنی دل به خطر سپردن و یا بی پروا به دریا زدن، یعنی بتوانیم خود را با همه موانع احتمالی روبه رو کنیم و درس مورد نظر را بیاموزیم.

انسان برای رفع نیازهای خود تن به هر چیز خواهد سپرد، برای کشف طبیعت و رسیدن به موارد مطلوب خود همه چیزرا آزموده و لمس کرده و خورده و حتی تاوان هم داده است. برای تشنگی و گرسنگی و رفع نیازهای خود، ماها و سالها و دوران طولانی منتظر مانده است.

انسانهای بزرگی چون ادیسون برای کشف برق ۹۰۰۰ راه را آزمود و هر بار نگفت که شکست خوردم و گفت که من این همه راه را تجربه کردم و دانستم که راه های رفته جواب خواسته من نبودند. جستجوگری صفت انسان های سخت کوشی است که از پا نمی نشینند و با کوله باری پر از تجربه گرانبها دستاوردهای خود را به مردم عرضه می کنند.

اما مردم برای این تجارب چندان دلخوش نمی شوند و هرکس دوست دارد که خودش تجربه کند و راه رفته دیگران را دوباره برود و لمس کند.

تجربه بسیار گران است و بهایش عمر هر انسان است. عمری پر ارزش که قابل معامله با هیچ چیز نیست. گاهی تجربه های اقتصادی دیگران چنان به کار می آید که هزینه های زیادی را از دیگران می کاهد  یعنی با بهره گیری از تجارب دیگران راه های درآمد زایی را برای خود پیدا کنیم.

نتیجه گیری: تجربه بسیار گرانبها بوده و اغلب به قیمت گزافی به دست می آید، کاش کمی هوشیار شویم و از گفته ها و اندوخته های دیگران رایگان سود ببریم. راه رفته را نرویم و راه های جدیدی بیابیم.

انشا در مورد بهترین تجربه زندگی

مقدمه: مثل معروفی هست به نام آزموده را آزمودن خطاست؟ یعنی آنچه را که دیگران امتحان کرده اند، امتحان نکنیم و به دیگران اعتماد کنیم.

بدنه: بسیاری از کشفیات انسان ناشی از نیاز و تجربه است. انسان هر بار که به یک وسیله یا ابزاری نیاز داشت، با آزمودن انواع وسایل و هر آنچه که در دست داشت، نیاز خود را بر طرف کرد. با ساییدن دو سنگ روی هم اتش را آفرید. چه بسیار انسانهایی که جانشان را فدای کشف تجارب جدید کردند.

ماری کوری دانشمند بزرگ برای کشف رادیوم هزار بار دست به این ماده خطرناک زد و سرانجام با همان ماده سمی از دنیا رفت و دچار بیماری سرطان ناشی از تابش رادیواکتیو شد. ترس و دودلی عامل ناتوانی ما انسانها هستند، اگر کمی اراده و شجاعت داشته باشیم و از خطر نترسیم، الماسی چون تجربه به دست خواهیم آورد.

گاهی دیگران تجارب زیبای خود را به ما انتقال می دهند، ولی ما کوتاهی می کنیم. قدرت تکنولوژی و علم چنان افزایش یافته است که مردم می توانند، از طریق اینترنت و اشتراک گذاری اموخته های خویش دیگران را هم بهره مند سازند.

یادمان باشد که برای هر دانشی و علمی و اندوخته ای که به اثبات رسیده هزینه های گزافی پرداخت شده و جوانی ها و ثروت ها به پایان رسیده، پس کمی قدر دانسته ها و اندوخته های دیگران را دانسته و برای پیشرفت خود و دیگران استفاده کنیم.

تجربه یک جاده دو طرفه است که گروهی می روند و گروهی بر می گردند، کاش مردم راه رفته را دوباره نروند. تجربه مانند بالارفتن از کوه است که گروهی به سختی بالا رفته و بر می گردند و بین راه سختی ها و مصائب صعود را برای افراد تازه کار می گویند ولی گوشی شنوا نیست و هر کس دوست دارد که خودش هم به سختی بالا رود.

بیایید قدر این دستاوردهای غنی را بدانیم و برای پیشرفت و کمال خود به کار ببریم. تصمیم درست بگیریم و پای در راه بگذاریم و از ترس و تنبلی به دور باشیم تا بتوانیم کوله باری پر از تجارب قیمتی و ارزشمند برای دیگران هدیه بیاوریم.

نتیجه گیری: کمی عقلانیت را به کار برده و از تجارب قابل استفاده دیگران بهره ببریم. زندگی یک بار است و ما فرصت های مکرر برای آزمون های پی در پی نداریم.

انشاء های پیشنهادی :
انشا در مورد عدالت
و
انشا از زبان یک قاشق و چنگال
و
انشا در مورد دکتر شدن در آینده

☑️ به پایان انشا درباره تجربه رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو