فرابورس اکران فیلم پژمان جمشیدی را تعویق انداخت/ ناجی سینمای ایران از بخارست می‌آید؟

منبع: ایران آرت

71

1401/8/21

09:59


فرابورس، اکران فیلم کمدی «بخارست» با هنرمندی پژمان جمشیدی، حسین یاری، امیرحسین آرمان و... را به تعویق انداخت.

ایران آرت: شهاب مهدوی در همشهری نوشت: بخارست» فعلا اکران نمی‌شود. این خبری است که تهیه‌کننده فیلم دیروز در اختیار رسانه‌ها قرار داد. هفته گذشته خبرگزاری رسمی دولت اینگونه به استقبال اکران بخارست رفته بود: «شورای صنفی نمایش با همکاری سازمان سینمایی درصدد است تا با نمایش کمدی اجتماعی بخارست، گیشه سینماهای کشور را پس از ۲ماه، با یک غافلگیری بزرگ همراه کند.»

در شرایطی که بخش خصوصی در ۲ماه اخیر رغبتی به نمایش عمومی فیلم‌هایش نشان نداده است ظاهرا رایزنی‌های سازمان سینمایی با سازندگان بخارست نتیجه داده بود تا بعد از مدت‌ها یک کمدی سرخوشانه با حضور بازیگرانی که معمولا تضمین‌کننده گیشه هستند روی پرده بیاید. ضمن اینکه مسعود اطیابی کارگردان بخارست سال‌هاست فیلم‌هایش صدرنشین جدول گیشه هستند. به‌نظر می‌رسید اکران بخارست قطعی است اما از پنجشنبه‌شب گذشته (۱۹آبان‌ماه) خبرهای مبنی بر منتفی شدن اکران این فیلم منتشر شد. انصراف سازندگان بخارست از اکران فیلمشان خبری است که رئیس شورای صنفی نمایش اعلام می‌کند هنوز به آنها اعلام نشده است.

همایون اسعدیان به ایسنا می‌گوید: نامه مکتوبی هنوز از سوی دست‌اندرکاران فیلم مبنی بر اینکه «فیلم را اکران نمی‌کنند» به شورای صنفی نمایش نرسیده است. 

به‌گفته‌ او، طبق روال، جلسه بعدی شورای صنفی نمایش یکشنبه ۲۲آبان‌ماه است که شاید در آن جلسه نامه‌ای به‌دست آنها برسد. کارگردان فیلم «بخارست» پیش از انتشار خبرهای مبنی بر لغو اکران فیلمش با اشاره به اینکه احتمالا فیلمش از سه‌شنبه هفته آینده روی پرده خواهد رفت گفت: «ما قصد عادی‌سازی نداریم و فکر کردیم این اکران می‌تواند مفری باشد برای مردم و کمک کند تا 2ساعت شادابی تزریق شود.»

رایزنی با فرابورس علت تعویق اکران بخارست 

اما باتوجه به صحبت‌های تهیه‌کننده فیلم، تزریق 2ساعت شادابی فعلا به تعویق خواهد افتاد. تهیه‌کننده فیلم بخارست گفت اکران فیلم‌شان فعلا کنسل شده است و درباره شائبه عدم‌توافق با سازمان سینمایی برای ارائه ضمانت مالی مناسب جهت حمایت از اکران این فیلم در شرایط فعلی توضیح داد: «بحث ما گارانتی و ضمانت نبود. این فیلم نخستین فیلمی است که در مراحل تولید شاهد عرضه آن در فرابورس بودیم و این اتفاق پیش‌تر در سینمای ایران سابقه نداشته است. با توجه به منافع سهامداران خردی که در فرابورس روی این فیلم سرمایه‌گذاری کرده بودند، مجموع جمع‌بندی‌مان با توجه به رایزنی‌هایی که با فرابورس داشتیم به این نتیجه رسید که فعلا اکران فیلم را متوقف کنیم. ما منتفی شدن اکران فیلم را اعلام کرده‌ایم و منتظریم تشریفات قانونی آن هم طی شود. زمانبندی بعدی برای اکران فیلم هم به‌طور کامل بستگی به حفظ منافع سهامداران خرد فیلم دارد که بالاخره روی این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.»

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو