شاخصه های اصلی انتخاب مرکز ترک اعتیاد معتبر

شاخصه های اصلی انتخاب مرکز ترک اعتیاد معتبر


منبع: پارس ناز

27

1401/8/21

10:04


شاخصه های اصلی انتخاب مرکز ترک اعتیاد معتبر

وقتی تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرید معمولا بهترین انتخاب شما مراجعه به یک مرکز معتبر است. مراکز ترک اعتیاد بیشترین کمک را در کنار گذاشتن مصرف مواد مخدر به شما می‌کنند. اما چگونه باید بهترین مرکز ترک اعتیاد را برای خود انتخاب کنید؟ ما در این مقاله قصد داریم تا شاخصه‌های اصلی انتخاب مرکز ترک اعتیاد معتبر را به شما معرفی کنیم.

 

ترک اعتیاد به مواد مخدر

 

اعتیاد به مصرف مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی یکی از ویرانگرترین نوع اعتیاد است. مصرف مداوم و طولانی مواد مخدر نه تنها سلامت جسمی و روحی شما را به خطر می‌اندازد بلکه زندگی آرام و راحت را هم از شما سلب می‌کند.

 

اکثر افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند بعد از مدتی خسته و درمانده می‌شوند و به دنبال روشی برای ترک آن می‌گردند. ترک اعتیاد به مصرف مواد مخدر در بسیاری از موارد به شدت سخت و دشوار است. شما باید از روشی مطمئن و مناسب برای ترک استفاده کنید تا یک بار برای همیشه از دام اعتیاد رها شوید.

 

روش های مناسب برای ترک اعتیاد

 

از قدیم تا به امروز روش های زیادی برای ترک اعتیاد به کار رفته است؛ از روش های سنتی و خانگی گرفته تا روش‌های علمی و پیشرفته که بازگشت به اعتیاد را تا حد زیادی غیرممکن می‌کنند. اما بهترین راه برای ترک اعتیاد روشی است که در سریعترین زمان و با کمترین عواقب انجام شود و پاک ماندن شخص معتاد بعد از ترک را تضمین کند.

 

روش ترک اعتیاد سنتی و یا خانگی به دلیل استفاده از جایگزین‌های نادرست و همچنین داروهای اعتیادآور جدید گزینه مناسبی برای ترک نیستند. اما روش‌های علمی و پزشکی تا حد زیادی در درمان اعتیاد موفق هستند. این روش ها در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد معتبر به کار گرفته می‌شوند.

شاخصه های اصلی انتخاب مرکز ترک اعتیاد معتبر

مراجعه به مرکز ترک اعتیاد

 

یکی از مطمئن ترین روش ها برای کنار گذاشتن مصرف مواد مخدر به خصوص ترک متادون مراجعه به مرکز اعتیاد و یا بستری شدن در چنین مراکزی است. در مراکز ترک اعتیاد کارشناسان و افراد مجرب و متخصصی حضور دارند که در کنار بیماران و مبتلایان به مصرف مواد مخدر قرار می‌گیرند.

 

این افراد به بیماران کمک می‌کنند تا سریعتر و با رنج کمتری بتوانند از شر اعتیاد رهایی پیدا کنند. برخی از مراکز تخصصی که ویژگی‌های شاخص تری دارند در درمان اعتیاد موفق تر عمل می‌کنند.

 

ویژگی های یک مرکز ترک اعتیاد معتبر و مناسب

اگر تصمیم به ترک اعتیاد خود گرفته‌اید و می خواهید به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید بهتر است مکان مناسبی را انتخاب کنید. در بعضی از مراکز غیرمعتبر از پزشکان یا مشاوران متخصص کمک نمی‌گیرند و امکانات مناسبی هم در اختیار ندارند. از جمله ویژگی هایی که یک مرکز ترک اعتیاد معتبر باید داشته باشد عبارتند از:

 

* خدمات درمانی

* مشاوره روانشناسی

* خدمات روانپزشکی

* فضای مناسب

* خدمات تکمیلی

 

اگر یک مرکز اعتیاد از تمامی ویژگی‌های نامبرده در موارد بالا برخوردار باشد، با احتمال بسیار بالایی به شما در درمان اعتیاد کمک می‌کند.

شاخصه های اصلی انتخاب مرکز ترک اعتیاد معتبر

خدمات درمانی

اصلی ترین بخش در درمان اعتیاد به‌خصوص مصرف طولانی مدت مواد مخدر دارو درمانی است. شما برای کنار گذاشتن مواد مخدری که سالها در بدن و خونتان جریان داشته، ابتدا نیاز به مواد جایگزین و کم خطر دارید.

 

این مواد که به شکل دارو تجویز می‌شوند باید توسط پزشک یا فرد متخصصی توصیه شوند. از این رو خدمات درمانی جزو جدایی ناپذیر روند درمان اعتیاد است. یک مرکز ترک اعتیاد باید این نوع خدمات را به تمامی بیماران و مراجعه کننده‌گان خود ارائه دهد.

 

مشاوره روانشناسی

بخش اعظمی از بیماری اعتیاد با روح و روان ارتباط دارد. بسیاری از افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر به دلیل بیماری‌های روانی درمان نشده به سمت اعتیاد می‌روند. از طرفی، اعتیاد به مصرف مواد هم تاثیرات روحی و روانی مخربی به دنبال دارد. به همین دلیل، بخش مهمی از روند درمان اعتیاد را مشاوره روانشناسی تشکیل می‌دهد.

 

بهره‌مندی از خدمات روانشناسی در کمپ ترک اعتیاد نه تنها به درمان بیماری‌های روحی و ترمیم آسیب‌های روانی بیمار کمک می‌کند بلکه انگیزه و توان شخص برای تکمیل دوره درمان را هم بالا می‌برد. مشاوره روانشناسی برای آن دسته از افراد بیمار و معتادی است که از آسیب‌های روحی خفیف رنج می‌برند.

شاخصه های اصلی انتخاب مرکز ترک اعتیاد معتبر

خدمات روانپزشکی

برخی از معتادین به شدت درگیر بیماری های روانی بوده و در زمان ترک اعتیاد نیاز به خدمات روانپزشکی دارند. مصرف مواد مخدر روان‌گردان به‌ طور خاص تاثیرات ویرانگری روی روان معتادین دارد.

 

از این رو، اگر این افراد بدون دریافت خدمات روانپزشکی اقدام به ترک اعتیاد شدید خود کنند، به احتمال بسیار زیاد در روند درمان شکست می‌خورند. پس بهتر است به مرکز ترک اعتیادی مراجعه کنند که به طور تخصصی فعالیت می‌کند و از خدمات روانپزشکی مناسبی هم برخوردار است.

شاخصه های اصلی انتخاب مرکز ترک اعتیاد معتبر

مرکز تخصصی ترک اعتیاد آجودانیه

 

ویژگی های ذکر شده به عنوان شاخصه های اصلی انتخاب یک مرکز ترک اعتیاد هستند که انگیزه شما را برای مراجعه به چنین مراکزی را بالا می‌برند. مرکز تخصصی ترک اعتیاد آجودانیه با دارا بودن این شاخصه ها کارنامه موفقی را در درمان اعتیاد بیماران مختلف ثبت کرده است.

 

این مرکز علاوه بر خدمات درمانی مثل سم‌زدایی بدن و دارو درمانی از خدمات روانشناسی و روانپزشکی هم برخوردار است. سایر خدمات تکمیلی که در این مرکز تخصصی ارائه می‌شود عبارتند از:

 

* خدمات آموزشی

* امکانات تفریحی

* خدمات ورزشی

 

محیط مناسب این مرکز مجهز به امکاناتی کامل برای فراهم کردن فضایی آرام و سالم برای بیماران است. در این مرکز خدمات پشتیبانی بعد از ترک و ترخیص از کمپ هم ارائه می‌شود. برای آشنایی با نحوه پذیرش در این مرکز به سایت رسمی کمپ آجودانیه مراجعه کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو