برای ترک اعتیاد کمپ بهتر است یا بیمارستان

 

بهترین آینده را با ترک اعتیاد برای خود بسازید.

از نظر پزشکان و افراد عادی و افرادی که در مراکز توانبخشی کار میکنند، اعتیاد بیماری ای است که بر عملکرد مغز، جسم تاثیر گذاشته و باعث ایجاد اختلالات جسمی، روحی و عاطفی در فرد می شود. برای بهبودی اعتیاد، اولین و مهمترین تصمیم رفتن به مراکز و توانبخش های ترک اعتیاد است. پس باید مرکز درمانی ای متناسب با نیاز خود پیدا کنید. اگر معتاد هستید یا فرد که دچار اعتیاد است یکی از بستگان شماست؛ باید بدانید که تفاوت های زیادی بین بیمارستان و کمپ ترک اعتیاد وجود دارد. در این راهنما به ذکر این تفاوت ها میپردازیم.

به راستی برای ترک مواد مخدر کمپ بهتر است یا بیمارستان؟

انتظاری که از بیمارستان برای ترک دارید

معمولا خدمات اولیه در بیمارستان برای درمان اعتیاد شامل آموزش مصرف مواد، مشاوره و رفتار درمانی است. به طور کلی احساس بالینی و حداقل امکانات رفاهی دارند. این برنامه های توانبخشی می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که نگران هزینه درمان هستند و به مراقبت های تخصصی نیاز ندارند.

انتظاری که از بیمارستان برای ترک دارید

 

در بیمارستان‌ های بازپروری سطوح مختلفی از درمان را ارائه می دهند و افراد پس از ارزیابی شخصی و متناسب با نیازشان، در یک برنامه مناسب درمانی قرار می گیرند. برخی از بیمارستان ها دارای یک ترتیب مراقبت گام به گام هستند که در آن افراد با پیشرفت در بهبودی وارد سطوح پایین تری می شوند. برنامه های مراقبتی در بیمارستان های ترک اعتیاد شامل مواردی نظیر:

  • برنامه های توانبخشی بستری و یا سرپایی
  • برنامه های بستری جزئی و یا فشرده است.

برنامه های درمانی برای ترک در بیمارستان اغلب کوتاه مدت بوده و از 30 روز تا چند ماه طول خواهد کشید. برخی از بیمارستان ‌ها برای ترک مواد سم‌زدایی را قبل از درمان یا به عنوان یک برنامه مستقل ارائه می‌کنند. برخی دیگر برنامه ‌های اقامتی را ارائه می ‌دهند که محیط استریل ‌تری نسبت به مراقبت ‌های اقامتی در یک مرکز ترک اعتیاد است.

فواید کمپ برای ترک اعتیاد چیست؟

افرادی که با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند، با رفتن به مراکز توانبخشی سود خواهند برد. کسانی که از اعتیاد رنج می برند، می‌دانند که غلبه بر آن به تنهایی چقدر می‌تواند سخت باشد، و محیط توانبخشی می تواند حمایت لازم برای بهبودی موفقیت‌آمیز را ارائه ‌دهد.

فواید کمپ برای ترک اعتیاد چیست؟

 

در کمپ ها برنامه های درمانی برای کمک به بیماران و غلبه بر اعتیاد شامل موارد زیر است که به شرح هر یک میپردازیم.

1- ساختار کمپ ها

از مزیت های اصلی رفتن به کمپ، ساختاری است که در اختیار شما قرار می دهند. برنامه های درمانی روزمره که پر از فعالیت های سازنده و جلسات مشاوره برای کمک به بیمار و پرت کردن حواس او تاکید دارد. استراحت کردن جزئی مهم در بین فعالیت های برنامه ریزی شده است تا بیماران بتوانند آنچه را که می آموزند، پردازش و تمرین کنند.

ساختار کمپ نوعی برنامه روزانه ساده را برای افراد ایجاد می کند که هوشیاری را اولویت قرار داده و در عین حال سبک زندگی متعادلی را حفظ می کند که بیماران بتوانند پس از درمان به آن پایبند باشند.

2- محیط امن، حمایتی و مجهز

یکی از واقعیت های موجود در کمپ ها ایجاد محیطی امن و حمایتی برای بیماران است. حمایت جنبه اولیه درمان است و برای حفظ هوشیاری طولانی مدت کاملا ضروری است. یک برنامه توانبخشی بستری یا سرپایی می تواند فرصت های خوبی را برای ارتباط با سایر افراد در حال بهبودی از طریق گروه های حمایتی و گروه درمانی ایجاد و فراهم کند. از حمایت کامل خانواده نیز نباید غافل شد.

فواید کمپ برای ترک اعتیاد

 

همچنین کمپ ها دارای امکاناتی مثل استخر، زمین های بازی، سالن غذاخوری مناسب، سالن ورزشی و سالن هایی برای جلسات درمانی هستند که همگی اینها می توانند بهترین اثر را برای بهبود هر چه زودتر بیماران داشته باشد.

3- روش های درمانی موثر

اعتیاد نوعی بیماری است که بر روان و جسم تاثیر میگذارد و درمان موثر کمکی برای بهبودی و درک محرک‌های عاطفی مصرف مواد و چگونگی ایجاد مکانیسم‌ های مقابله ‌ای جدید و سالم برای بیماران است.

درمان مؤثر می‌تواند احتمال عود مجدد اعتیاد را کاهش دهد. گزینه های درمانی زیادی در کمپ ها در دسترس است، که بسیار مهم است متناسب با نوع بیماری فرد اعمال شود، زیرا هیچ درمان واحدی برای همه مناسب نیست. هدف از درمان، کمک به بیماران برای تغییر نگرش، باورها و رفتار آنها در مورد سوء مصرف مواد است. برنامه های درمانی شامل سم زدایی، رفتار درمانی، جلسات مشاوره ای رفتار درمانی عاطفی و خانوادگی و مراقبت روزانه است.

4- نظارت پزشکی 24 ساعته

در مراکز توانبخشی نظارت پزشکی و بالینی شبانه روزی از ضروریات است. چرا که این امر می تواند برای جلوگیری از عود در افرادی که اعتیاد شدید دارند بسیار حیاتی باشد، چون در این دوره زمانی، فرد علائم ناخوشایند و بالقوه خطرناکی را تجربه خواهد کرد زیرا بدن او در تلاش است تا خود را با عملکرد عدم مصرف دارو و ماده مخدر سازگار کند.

بهترین کمپ را برای مبارزه با اعتیاد و بهبودی انتخاب کنید

مسلما با مطالعه این راهنما پی به مقایسه و تفاوت بین بیمارستان و کمپ برای ترک اعتیاد خود شده اید. پس انتخاب عاقلانه بهترین راه برای نجات شما است. مهم نیست که کدام گزینه درمانی را برای خود یا یکی از عزیزانتان انتخاب می کنید، مراکز توانبخشی می توانند زندگی شما را تغییر دهند.

بهترین کمپ را برای مبارزه با اعتیاد و بهبودی انتخاب کنید

 

موسسه راهی به سوی نور؛ یک کمپ ترک اعتیاد در شرق تهران است که در واقع یک اقامتگاه برای افرادی است که تمایل به بهبودی و رهایی از بیماری اعتیاد به مواد مخدر دارند. در این مرکز روش‌های مختلف با توجه به نوع اعتیاد و نظر دکتر متخصص جهت بهبود اعتیاد بکار گرفته می‌شود.

این موسسه بر این اصل استوار است که بهبود بیمار و آرامش او را در الویت برنامه‌های خود قرار دهد؛ تا بیمار نیز با اطمینان و انگیزه بیشتر در مسیر بهبود قرار گیرد. همچنین شایان ذکر است موسسه راهی به سوی نور جزء معدود موسسه های ترک اعتیاد است که مجوز از سازمان بهزیستی کشور را داشته و همین امر بیانگر صلاحیت و اعتبار این موسسه جهت ترک اعتیاد است.