هر آنچه باید پیش از سرمایه‌گذاری در ارز چیلیز بدانید

هر آنچه باید پیش از سرمایه‌گذاری در ارز چیلیز بدانید


منبع: ترنجی

16

1401/8/21

13:02


ارز دیجیتال چیلیز با نماد CHZ در دنیای ورزش کاربرد دارد. پلتفرم Socios این توکن را برای اولین بار در اوکتبر 2018 بر بستر اتریوم (ERC20) و ترون (TRC20) و زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)  راه‌اندازی کرد. 

هر آنچه باید پیش از سرمایه‌گذاری در ارز چیلیز بدانید

ارز دیجیتال چیلیز با نماد CHZ در دنیای ورزش کاربرد دارد. پلتفرم Socios این توکن را برای اولین بار در اوکتبر 2018 بر بستر اتریوم (ERC20) و ترون (TRC20) و زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)  راه‌اندازی کرد.

Chiliz.net اولین صرافی در دنیاست که ارز دیجیتال را وسیله‌ای برای کسب درآمد در دنیای ورزش قرار داده است. این صرافی برای کسب درآمد از طرفداران ورزش به خصوص ورزش فوتبال، ارز چیلیز را راه‌اندازی کرده است. اما چرا ارزش چیلیز ارزشمند است؟ یا ارتباط ارز دیجیتال چیلیز با ورزش چیست؟ در ادامه به مرور چند نکته درباره این ارز می‌پردازیم.

تاریخچه ارز چیلیز

چیلیز در سال 2012 به عنوان بخشی از Mediarex Group مستقر در مالت، یک سازمان بین‌المللی ورزش و سرگرمی تأسیس شد. اما کار روی پلتفرم Socios مبتنی بر بلاک‌چین در سال 2018 آغاز شد. این شرکت ارز چیلیز یا همان توکن CHZ را در اکتبر 2018 راه‌اندازی کرد. این توکن به سرعت در صرافی‌های ارزهای دیجیتال سراسر جهان فهرست شد.

اولین شریک چیلیز، باشگاه فوتبال یوونتوس در تورین ایتالیا بود. این تیم توکن هواداری خود را در نوامبر 2019 عرضه کرد و 1.3 میلیون توکن از 20 میلیون توکن عرضه‌شده خود را در یک ماه به فروش رساند.

چیلیز اپلیکیشن و وب‌سایت Socios را در پایان دسامبر 2019 راه‌اندازی کرد. امروزه اپلیکیشن Socios بر روی میلیون‌ها گوشی تلفن همراه نصب‌شده است. چیلیز علاوه بر دفتر اصلی خود در مالت، دفاتری در فرانسه، ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی و برزیل راه‌اندازی کرد.

ارز چیلیز در ابتدا کار خود را با قیمتی در حدود 1 سنت آغاز کرد و در آپریل 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی 78 سنت رسید. بعد از آغاز ریزش بیت‌کوین در همان سال، روند ریزشی‌ قیمت ارز چیلیز شروع شد و به قیمت 10 سنت رسید. پس از آن ارز چیلیز روند صعودی‌ای به خود گرفته و در حال حاضر در محدوده 20 سنت در نوسان است. این ارز در سایت کوین مارکت کپ در رده 70ام ارزهای دیجیتال قرار دارد. شما می‌توانید برای خرید ارز چیلیز به صرافی نوبیتکس مراجعه کنید.

درباره ارز دیجیتال چیلیز

شرکت چیلیز

چیلیز یک شرکت است که  پلتفرم Socios و توکن CHZ را پشتیبانی می‌کند. چیلیز یک پروژه ورزشی-سرگرمی است. این پلتفرم سرگرمی-ورزشی مبتنی بر بلاک‌چین Chiliz امکان مدیریت برندهای ورزشی موردعلاقه کاربران را فراهم می‌کند. توکن‌های طرفداری (Fan Token) که توسط Socios.com ارائه‌شده، نمونه‌ای از فعالیت آن‌هاست. برای باشگاه‌های ورزشی، توکن‌های هواداری راهی برای ارتباط با طرفداران خود و ایجاد جریان‌های درآمد است.

 ارز چیلیز چیست؟

ارز چیلیز (CHZ) یک توکن ERC-20 است که بر روی یک بلاک‌چین Chiliz مبتنی بر اتریوم اجرا می‌شود. این توکن به عنوان ارزی عمل می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد NFTها را در بازار توکن طرفداران Chiliz Socios خریداری کنند. این NFTها در واقع همان توکن‌های طرفداری باشگاه‌هاست. مانند توکن طرفداری از باشگاه فوتبال بارسلونا. برای اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه ارز چیلیز چیست می‌توانید به مجله نوبیتکس مراجعه کنید.

سایت Socios

بدون Socios هیچ توکن CHZ وجود نخواهد داشت. سایت Socios به طرفداران این امکان را می‌دهد که NFTهای برندها را خریداری کنند که آن‌ها را به گروه‌ها و سرگرمی‌های موردعلاقه خود متصل می‌کند. ارز چیلیز (CHZ) ارزی است که به طرفداران امکان خرید NFTهای این برندها را می‌دهد. ارز چیلیز تنها ارزی است که در بازار Socios NFT پذیرفته‌شده است.

Socios یک اکوسیستم با امکانات کامل برای توکن‌های طرفداران است. وب‌سایت و برنامه‌های تلفن همراه به کاربران این امکان را می‌دهند که NFT‌ها را خریداری کنند، آن‌ها را در مسابقات کسب کنند، آن‌ها را با سایر کاربران مبادله کنند، و آن‌ها را با مزایا و کالاهای برند تیمی مبادله کنند.

طرفداران چرا توکن هواداری می‌خرند؟

هواداران یک تیم ورزشی می‌توانند با خرید توکن‌های طرفداری از طریق نظرسنجی‌ها بر تصمیمات باشگاه تأثیر بگذارند. این شرکت قصد دارد فاصله بین طرفداران فعال و منفعل را پر کند. به عنوان مثال:

  • • باشگاه فوتبال یوونتوس اولین تیمی بود که توکن خود را از طریق سایت Socios.com ارائه کرد. این باشگاه به دارندگان توکن اجازه داد تا آهنگی که در هنگام گلزنی تیم از بلندگو پخش شود انتخاب کنند. به مدت هشت سال، این باشگاه پس از هر گل آهنگ خنجر چلسی را پخش می‌کرد تا اینکه دارندگان توکن هواداران یوونتوس آهنگ Blur’s Song 2 را به عنوان جایگزین انتخاب کردند.
  • • هواداران باشگاه فوتبال بارسلونا نیز نقاشی دیواری را برای آویزان کردن به دیوار اتاق رختکن تیم انتخاب کردند.
  • • هواداران باشگاه پاری سن ژرمن پیامی را برای نوشتن روی بازوبند کاپیتانی در جریان بازی انتخاب کردند.

برگزاری یک نظرسنجی از سمت باشگاه، هر طرفدار به تعداد توکن‌هایی که دارد، حق رأی هم دارد. یعنی اگر شما دو توکن داشته باشید، صاحب دو رأی در نظرسنجی هستید. پس طرفداران برای داشتن حق رأی بیشتر  تلاش می‌کنند توکن‌های بیشتری خریداری کنند.

ارز چیلیز و جام جهانی

البته گروه‌ها مزایای بیشتری از صرفاً حق رأی داشتن برای صاحبان توکن طرفداری تدارک دیده‌اند. از جمله:

  • • صندلی‌های VIP در مسابقات
  • • مشاهده زنده جلسات یا رویداد‌های مهم تیم
  • •  کالاهای تجاری با برند تیم
  • • و …

و  هر چه هواداری توکن بیشتری داشته باشد باشگاه مزایای بیشتری برای او لحاظ می‌کند و ارتباط نزدیک‌تری با تیم دارد. این خود باعث شده که زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه تیم‌های ملی نیز در پی راه‌اندازی توکن‌های هواداری هستند به گوش برسد. مخصوصاً در حال حاضر که در شرف برگزاری جام ‌جهانی نیز هستیم.

مؤسس  ارز چیلیز کیست؟

چیلیز توسط الکساندر دریفوس، مدیرعامل فعلی آن تأسیس شد. دریفوس دارای بیش از 20 سال سابقه  در تأسیس و راه‌اندازی شرکت‌های اینترنتی است. برای مثال، وی قبل از تأسیس چیلیز، در سال 2017، Webcity را که یک راهنمای تورهای شهری در سرتاسر اروپا است، راه اندازه کرده بود.

او درباره هدف خود از تأسیس چیلیز می‌گوید:

“در تلاشیم تا Fan Tokens (توکن‌های طرفداری) را به عنوان ابزار تعامل طرفداران با باشگاه و یک تولیدکننده درآمد جدید قدرتمند برای صنعت ورزش ایجاد کنیم.” این موضوع در گسترش چشمگیر توکن‌های هواداری تیم‌های قدرتمند و معروف اروپایی تأثیر بسزایی داشته است.

خرید چیلیز از صرافی نوبیتکس

شما می‌توانید برای خرید ارز چیلیز به  صرافی‌ ارز دیجیتال  که ارز چیلیز در لیست ارزهای قابل معامله آن باشد، مراجعه کنید. شما ‌می‌توانید در صرافی نوبیتکس با پول ریالی خود به سادگی ارز چیلیز را بخرید.

نوبیتکس با بیش از 4 میلیون کاربر بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران، یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای خرید ارز دیجیتال است. شما می‌توانید با ثبت نام در نوبیتکس معامله در ارزهای دیجیتال را به سادگی آغاز کنید. واریز آنی ریال، خرید و فروش با ریال و تتر(دلار) و امکاناتی همچون پورتفوی سود و زیان، حد ضرر و سود، آدرس منحصر به فرد کیف پول، پشتیبانی از شبکه‌های انتقال متنوع همگی بخشی از مزایای صرافی نوبیتکس است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو