کمترین قیمت و هزينه ساخت وب سايت چقدر است

منبع: ترنجی

12

1401/8/21

15:01


همه کسب و کارها امروزه نیاز به یک وب سایت دارند. روش های متنوعی برای طراحی سایت وجود دارد که اگر این صفحه را باز کردید احتمالا به دنبال ارزانترین راه برای طراحی سایت هستید. اگر قصد طراحی یک سایت با امکانات خاص و شخصی سازی را دارید باید از کدنویسی استفاده کنید که قیمت طراحی سایت بالا می رود. اما اغب افراد نیاز به یک سایت برای ارائه خدمات و محصولات دارند که امکانات منحصر به فردی ندارد.

کمترین قیمت و هزينه ساخت وب سايت چقدر است

همه کسب و کارها امروزه نیاز به یک وب سایت دارند. روش های متنوعی برای طراحی سایت وجود دارد که اگر این صفحه را باز کردید احتمالا به دنبال ارزانترین راه برای طراحی سایت هستید. اگر قصد طراحی یک سایت با امکانات خاص و شخصی سازی را دارید باید از کدنویسی استفاده کنید که قیمت طراحی سایت بالا می رود. اما اغب افراد نیاز به یک سایت برای ارائه خدمات و محصولات دارند که امکانات منحصر به فردی ندارد.

سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی سایت با کمترین هزینه و بالاترین سرعت هستند زیرا منعطف بوده، نیازی به کدنویسی ندارد و هزینه های نگهداری آن پایین هستند. هر شخصی برای کمترین قیمت طراحی سایت می تواند از وردپرس استفاده کند. در ادامه عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت را آوردیم و به نیازمندیهای کمترین هزینه طراحی سایت اشاره کردیم.

وردپرس ارزانترین راه برای طراحی سایت

هزینه طراحی سایت با وردپرس و طراحی سایت اختصاصی (کدنویسی) با همدیگر تفاوت دارد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا آماده است که نیازی به کدنویسی ندارد و شما می توانید با نصب قالب وردپرسی و استفاده از صفحه سازها صفحه مورد نظر را ویرایش یا از ابتدا ایجاد کنید. به علاوه با افزونه های متعدد نیز می توانید امکانات بیشتری به سایت وردپرسی اضافه کنید.

این سیستم مدیریت محتوا برای افرادی مناسب است که می خواهند بدون دانش کدنویسی و با کمترین قیمت طراحی سایت را انجام بدهند.

وردپرس یک سیستم منبع باز و رایگان است اما اگر بخواهید از قالب ها و افزونه های آن  استفاده کنید باید هزینه کنید که این هزینه در مقابل طراحی سایت با کدنویسی ناچیز است و انتخاب آن کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهید.

چگونه با کمترین قیمت طراحی سایت با وردپرس را انجام دهم؟

ارزانترین روش های طراحی سایت به صورت زیر است:

  • • اگر یک استارتاپ دارید یا کسب و کار شما تازه یا کوچک است می توانید طراحی سایت با وردپرس را خودتان انجام دهید.
  • • طراحی سایت با کمترین قیمت را به فریلنسرها بسپارید.
  • • از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرید.

در هر صورت اگر بخواهید از افراد دیگر کمک بگیرید باید علاوه بر هزینه های زیر، هزینه طراحی سایت از نصب قالب گرفته تا محتوا گذاری و شخصی سازی قالب وردپرس را به آنها بپردازید. با توجه به اینکه طراحی سایت با وردپرس ساده است پیشنهاد می کنم خودتان نیازمندی های زیر را تهیه و شروع به طراحی سایت کنید.

اگر بخواهید قالب ها و افزونه های وردپرسی را از سایت تم فارست و انواتو تهیه کنید با توجه به هزینه دلاری باید مبلغ زیادی را به دلار پرداخت کنید. اما مارکت هایی مثل راست چین مرجع فروش افزونه ها و دانلود قالب وردپرس فارسی هستند که شرایط خرید آسانتر و ارزان تر را برای شما فراهم می کنند. هزینه های ضروری و پایه برای کمترین قیمت طراحی سایت را در این بخش آورده ایم.

هزینه  دامنه: برای خرید و ثبت دامنه با پسوندهای com، ir، org و غیره نیز باید هزینه پرداخت کنید. برای طراحی سایت با کمترین هزینه بهتر است دامنه ir تهیه کنید. به این منظور  به سایت nic.ir مراجعه کرده و بعد از ثبت نام دامنه ir خود را با هزینه 16 تومان ثبت کنید. دامنه شما باید حاوی کاراکترهای ساده، کوتاه و منعکس کننده برند شما باشد.

  • • انتخاب هاست: هاست ها انواع مختلفی دارند هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، سرور مجازی و غیره. اگر به دنبال کمترین قیمت طراحی سایت به صورت حرفه ای هستید یک هاست لینوکس اشتراکی خارجی با هزینه سالیانه حدود 400 هزار تومان برای شما مناسب است.
  • • انتخاب قالب آماده: با توجه به نوع کسب و کار و نیازمندی خود قالب سایت را انتخاب کنید. قالب های وردپرسی شامل دسته های مختلف قالب شرکتی، قالب فروشگاهی، قالب شخصی، قالب پزشکی و غیره هستند. اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید حداکثر با 500 هزارتومان می توانید یک قالب سایت فروشگاهی حرفه ای بخرید.
  • • انتخاب افزونه وردپرس: هزینه طراحی سایت وابسته به امکانات سایت بوده که با افزونه های وردپرسی قابل پیاده سازی است. اما جدای از امکانات یک سایت، مجموعه ای از افزونه های پایه برای هر سایت وردپرسی ضروری هستند که شامل افزونه های بهینه سازی و افزایش سرعت، امنیتی و سئو می شوند.

سایرعوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت با وردپرس

در بخش قبل کمترین قیمت طراحی سایت با امکانات پایه را مشاهده کردید. استفاده از وردپرس برای طراحی سایت هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد اما اگر بخواهید دقیق بدانید هزینه شما از چه فاکتورهای دیگری تاثیر می گیرد در ادامه آنها را آورده ایم.

  • • امکانات سایت: ممکن است بخواهید امکانات متعددی مانند قابلیت چت آنلاین، کیف پول آنلاین و غیره را به سایت خود اضافه کنید. افزونه های وردپرسی امکانات متعددی را به سایت شما اضافه می کنند که خرید آنها هزینه بر است.
  • • نوع سایت و قابلیت های آن: قصد طراحی چه سایتی را دارید؟ قبل از طراحی سایت مشخصی کنید که چه نوع سایتی با چه قابلیت هایی می خواهید. از انواع سایت می توان به سایت شرکتی، فروشگاهی، شخصی، دایرکتوری و غیره اشاره کرد که هر کدام ساختار و امکانات متفاوتی دارند. یکی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه ساخت سایت امکانات آن است. هر چه امکانات بیشتر باشد افزونه های مورد نیاز بیشتر و هزینه نیز بالاتر می رود. یک سایت فروشگاهی امکانات گسترده تری نسبت به سایت شخصی دارد و زمان و هزینه بالاتری را نیاز دارد.

برای مثال اگر سایت شرکتی یا هر سایت دیگری دارید و می خواهید در سطح بین المللی مطرح شوید یا مشتری بگیرید طراحی یک سایت چند زبانه با افزونه WPML ضروری است و باید زمان بیشتری هم بگذارید.

به علاوه اگر سایت فروشگاهی دارید که درگاه بانکی به آن متصل است نیاز به اینماد دارید که مقدار آن حدود 200 هزارتومان است.

  • • ظاهر سایت: ظاهر سایت شما باید از لحاظ UI استانداردهای لازم را داشته باشد. هر چه سایت از نظر ظاهری حرفه ای تر باشد نیاز به وقت و هزینه بیشتری دارد. تجربه کاربری مناسب که همان UX سایت است نیز باید به نحوه باشد که کاربر در سریعترین زمان به چیزی که می خواهد دسترسی داشته باشد. انتخاب یک قالب سایت مناسب می تواند تا حدی می تواند ظاهر سایت شما را حرفه ای و کاربر پسند نشان دهد.
  • • هزینه شخصی سازی: اگر طراحی سایت خود را به شرکت های طراحی سایت بسپارید تا سایت شما را بر اساس نیازمندی های خاصی سفارشی سازی کند باعث بالا رفتن قیمت طراحی سایت تاثیر می شود.
  • • هزینه پشتیبانی سایت: یکی از هزینه های جانبی بعد از طراحی سایت پشتیبانی آن است مثل آپدیت محتوا، نصب افزونه های جانبی، بررسی و عیب یابی سایت. در صورتی که دانش آن را دارید خودتان می توانید پشتیبانی سایت را انجام دهید.

در این مقاله شرایط کمترین قیمت طراحی سایت را بیان کرده و وردپرس را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای برای طراحی سایت ارزان و حرفه ای معرفی کردیم. وردپرس ارزانترین راه برای طراحی سایت یا امکانات پایه بدون داشن کدنویسی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو