روش تغییر منطقه دائمی گوگل با انجام ۶ مرحله

روش تغییر منطقه دائمی گوگل با انجام ۶ مرحله


منبع: آرگا

17

1401/8/21

15:10


در این مطلب می آموزید که چگونه به تغییر منطقه دائمی گوگل بدون نیاز به افزودن کارت بانکی بپردازید تا بتوانید به همه اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کنید. همراه ما باشید.

اخیرا کاربران ایرانی برای دانلود از گوگل پلی با مشکلات بسیاری روبرو بودند و حتی برای دانلود نرم افزارهای ایرانی نیز با محدودیت مواجه شدند. در این مطلب با تغییر منطقه دائمی گوگل آشنا می شوید تا به همه اپلیکیشن ها دسترسی یابید.

آشنایی با روش تغییر منطقه دائمی گوگل پلی

در طول ماه های اخیر کاربران ایرانی با مشکلات بسیاری برای دانلود از گوگل پلی روبرو شده اند و حتی برای دانلود برنامه های ایرانی و داخلی هم با مشکل روبرو بودند. این مشکل چند روزی است که برطرف شده و همانند گذشته می توان به طیف محدودی از نرم افزارهای گوگل پلی در کشور دسترسی داشت.

ولی دو مورد از بزرگترین چالش های کاربران ایران در استفاده از فروشگاه نرم افزاری گوگل هنوز حل نشده است. یکی دسترسی بسیار محدود به نرم افزارها و دیگری شارژ نشدن اعتبار حساب یا استفاده از گیفت کارت می باشد. برای مشکل اول یک راهکار از سال های پیش وجود دارد که در حال حاضر قابل استفاده است و درباره مورد دوم که مراحل خیلی دشوار و طولانی را باید طی کرد و در صورت رعایت همه نکات با احتمال خیلی ضعیف موفق به انجامش می شوید.

باید اشاره کرد اکانت های گوگل که با آی پی ایران درست می شوند و یک گوشی اندرویدی به حساب مرتبط است به صورت پیش فرض به پنل گوگل پلی مربوط به کشور ما هدایت می شود که طیف محدودی از نرم افزارها را نمایش می دهد و برای دانلود بیشتر برنامه ها با پیغام قرمز رنگ در دسترس نبودن برای منطقه شما به جای دانلود روبرو می شوید.

جهت تغییر کشور گوگل پلی یک روش متداول وجود دارد که کاربر می تواند به کمک ابزارهای تغییر آی پی و پاک کردن کش گوگل پلی آن را انجام دهد. ولی مشکل این جاست که با بازگشت به آی پی اصلی سریعا گوگل پلی به حالت قبلی باز می گردد. بیشتر کاربران دوست دارند این تغییرات به طور دائم در اکانت گوگل پلی اعمال گردد.

روش اصلی برای تغییر منطقه این است که کاربر با اضافه کردن اطلاعات حساب بانی یا کارت اعتباری، در گوگل پلی پروفایل پرداخت خود را بسازد. با این روش بسته به مناطقی که کارت اعتباری یا حساب بانکی در آن قابل استفاده باشد، منطقه گوگل پلی به طور دائمی تغییر می کند. در ادامه با روش تغییر منطقه گوگل پلی به صورت دائمی توسط امکان private DNS آشنا می شوید.

تغییر منطقه گوگل پلی به صورت دائمی با امکان private DNS

یکی از قابلیت های خیلی کاربردی که در چند سال اخیر به اندروید و سایر سیستم عامل ها اضافه شده، پشتیبانی از ویژگی private DNS می باشد. به طور پیش فرض درخواست های dns رمزگذاری نمی شوند و بنابراین درخواست ها بین کلاینت ارسال کننده و سرورهای پاسخ دهنده خصوصی نیست و در معرض دید می باشند. این سبب می شود امکان حمله، نفوذ و دستکاری یا هر نوع خرابکاری برای هکرها فراهم گردد.

به کمک private DNS که به دو صورت Dot , DoH ارائه می شود درخواست ها از با استفاده از دو پروتکل TLS,HTTPS از یک کانال رمزنگاری شده عبور نموده و از آسیب پذیری در امان خواهند ماند. بعضی از ارائه دهندگان با ارائه DNS بر پایه هاست امکان استفاده از private DNS  در اندروید را ساده تر نموده و می توان از آنها بهره برد.

در این روش به کمک DNS یکی از سرویس های داخلی به اسم شکن و تنظیم آن در گوشی اندرویدی می توان به دیگر برنامه های گوگل دسترسی یافت. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و در قسمت جستجو private DNS  را تایپ نموده و روی نتیجه کلیک کنید.

۲. سپس روی private DNS کلیک کرده و در پنجره گشوده شده گزینه private DNS provider hostname را انتخاب نموده و آدرس free.shecan.ir را وارد نمایید. در پایان روی سیو کلیک کنید.

۳. اکنون به صفحه اصلی برگردید و روی آیکون گوگل پلی نگه داشته و App info را برگزینید.

۴. از پایین صفحه روی گزینه توقف اجباری کلیک و روی اوکی ضربه بزنید.

۵. در این صفحه به قسمت ذخیره سازی وارد شده و روی پاک کردن کش در پایین صفحه ضربه بزنید. در گوشی شیائومی در پایین صفحه روی پاک کردن دیتا کلیک کرده و سپس پاک کردن کش را انتخاب نمایید.

۶. حالا با باز نمودن گوگل پلی منطقه آن نیز تغییر می یابد و می توانید به برنامه های بیشتری دسترسی یابید. فقط باید اشاره کرد معمولا منطقه گوگل در این شیوه به ایالات متحده عوض می شود. با این وجود ممکن است منطقه به کشورهای دیگری هم تغییر پیدا کند.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با غیر فعال شدن گوگل پلی سرویس و فعال کردن سیف سرچ گوگل روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو