آموزش متاورس صفر تا 100 هر آنچه که باید بدانید

آموزش متاورس صفر تا 100 هر آنچه که باید بدانید


منبع: فیگار

14

1401/8/21

17:12


اگر با یاد گرفتن متاورس دست و پنجه نرم می‌کنید با فیگار و 0 تا 100 آموزش متاورس همراه با فیگار بمانید تا آموزش کامل متاورس را در اختیارتان بگذاریم.

آموزش متاورس صفر تا 100 هر آنچه که باید بدانید

اگر با یاد گرفتن متاورس دست و پنجه نرم می‌کنید با فیگار و 0 تا 100 آموزش متاورس همراه با فیگار بمانید تا آموزش کامل متاورس را در اختیارتان بگذاریم.

شاید دغدغه‌ی بسیاری از دوست‌داران تکنولوژی و فضای مجازی آموزش متاورس رایگان باشد. عصر تکنولوژی حوزه آموزش متاورس و nft یکی از آن دسته از موضوعاتی است که بسیاری از علاقه‌مندان بدنبالش هستند.

متاورس مفهومی است که اخیراً بسیار مشهور و پر سروصدا شده است. در ماه‌های اخیر، فیسبوک با تغییر نام به متا،‌رسماً اعلام کرد که قصد دارد تا یکی از پیشروترین کمپانی‌ها در این عرصه باشد و متاورس خودش را راه‌ اندازی کند.

درآمدزایی از حوزه متاورس به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود که ما در این نوشتار به شکل جامع 0-100 شما را با دنیای جذاب متاورس آشنا خواهیم کرد. البته شما دوستان می‌توانید با مراجعه به لینک‌های تکمیلی موجود در این مقاله به اطلاعات کامل‌تری از آموزش تصویری متاورس هم دسترسی پیدا کنید. حالا سوال اساسی این است که متاورس در فضای مجازی چیست و چرا بوجود آمد؟

آموزش متاورس

از بازی تا خرید و فروش و کسب درآمد

شما می‌توانید فهرست آموزش متاورس را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

آموزش متاورس

آموزش متاورس

موضوعی که این روزها خیلی در مورد آن می‌شنویم، متاورس (Metaverse) است. دنیایی غیر واقعی، مجازی و سه بعدی که افراد واقعی با زدن عینک AR می‌توانند به آن وارد شوند و در آن تعامل داشته باشند.

از آنجایی که خیلی از برندهای مهم مثل نایکی، گوچی، آدیداس و اخیرا فیسبوک وارد این حوزه شده‌اند و حتی فیسبوک نام کمپانی خود را به Meta تغییر داده است، اهمیت این موضوع خیلی بیشتر به نظر می‌رسد. برای همین تصمیم گرفتیم یک مقاله در مورد این موضوع بنویسیم و به طور خلاصه به آموزش متاورس بپردازیم.

با توجه به تمامی این پیشرفت‌ها، ما نیز تصمیم گرفتیم تا یک آموزش متاورس رایگان را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد دارید تا با وارد عرصه متاورس شده و با آن آشنا شوید،‌ بی‌شک نوشتار آموزش متاورس مناسب شما خواهد بود. پس اگر به دنبال آموزش متاورس رایگان هستید، تا انتهای این نوشتار،‌ با فیگار همراه باشید.

شما همراهان عزیز می‌توانید در ضمن خواندن نوشتار آموزش Metaverse می‌توانید از مقاله‌های منتشر شده در سایت فیگار اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید:

طبق تعریف پژوهشکده گارتنر، متاورس همگرایی بین دنیای دیجیتال و فیزیکی است. این همگرایی به یک سری زیرساخت نیاز دارد. زیرساخت‌هایی که وب 3 جزء اصلی آن محسوب می‌شود. دنیایی که با زدن یک عینک VR و اتصال به اینترنت پر سرعت می‌توانیم به آن وارد شویم.

ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که آیا متاورس همان “Meta” است؟ منظور از متا نام شرکت معروف فیسبوک است که به تازگی تغییر نام داده است. پاسخ این سوال “خیر” است!

برخلاف چیزی که خیلی از افراد تصور می‌کنند، زاکربرگ توسعه‌دهنده اصلی متاورس نیست. بلکه چون می‌خواهد حضوری جدی و موثر در این فضا داشته باشد و متاورس یکی از اصلی‌ترین چشم‌اندازهای این کمپانی است، نام کمپانی خود را به متا تغییر داده است.

متاورس یک چیز خاص و ثابت نیست که بگوییم توسط فلان شرکت به وجود آمده است. مانند اینترنت نسل 2 که وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جزئی از آن بودند، متاورس هم جزئی از فضای وب 3 است و کمپانی‌های مختلف می‌توانند متاورس خودشان را بسازند و توسعه دهند.

متاورس چیست؟

آموزش متاورس

آموزش متاورس هلاکویی

شاید اولین سوالی که پیش از آموزش متاورس رایگان برای شما پیش می‌آید، متاورس چیست باشد. خب ما پیش‌تر به این سوال در فیگار به طور کاملاً مفصل پاسخ داده‌ایم؛ اما شاید بد نباشد تا توضیحی کوتاه و مختصر از متاورس را در اینجا ارائه دهیم.

در ساده‌ترین توصیف،‌ به هرگونه فضای شبیه سازی شده در دنیای مجازی به طوری که افراد مختلف بتوانند وارد آن شده و در آن تعامل کنند، متاورس گفته می‌شود. نحوه وارد شدن افراد به متاورس، می‌تواند به شیوه‌های متفاوتی صورت گیرد؛ یکی از متداول‌ترین آن‌ها، استفاده از یک موبایل و یا کامپیوتر و کار کردن همانند یک بازی ویدیویی است. اما روشی که شباهت بیشتری به متاورس در ذهن ما دارد، استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و ورود به این جهان کامپیوتری است.

هنگامی که شما وارد یک متاورس شوید، می‌توانید در آن زمین خریده و هرچه که در ذهن دارید را خریداری نمایید؛ در در ادامه به آموزش خرید در متاورس خواهیم پرداخت. اکنون که با مفهوم متاورس آشنا شده‌اید، می‌توانید در ادامه با آموزش متاورس همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

در آموزش متاورس باید به برندهای مطرح در این فضا هم بپردازیم. در حال حاضر کمپانی‌های زیادی وارد این فضا شده‌اند. از برندهای پوشاک و بازی گرفته تا کمپانی‌های تکنولوژیکی و دیجیتالی مهم جهان. اما تعدادی از آن‌ها عملکرد قدرتمندتر یا مهم‌تری داشته‌اند. مثلا کمپانی‌هایی مثل:

  • Decentraland: یک فضای بازی است که زمین‌های موجود در آن خرید و فروش می‌شود.
  • Microsoft: در حال تولید آفیس یا دفتر کار مجازی در فضای متاورس است. بنابراین سمینارها و برگزاری دوره‌ها از یک فضای دو بعدی مانند پلتفرم آیسمینار یا مثلا Google meet به فضای سه بعدی تعاملی منتقل می‌شود.
  • Pokemon GO: بازی پوکمون از اولین بازی‌های آنلاین که خیلی هم ترند شد؛ این کمپانی برای متاورس هم برنامه‌های مهمی دارد.
  • Apple: کمپانی بزرگ اپل برنامه‌های مهمی برای حضور در این فضا دارد. (در ادامه مقاله به این موضوع بیشتر پرداخته می‌شود.)
  • Roblox: روبلوکس که یک پلتفرم بازی آنلاین است، حضوری قوی را در متاورس آغاز کرده است.
  • EPIC games: در حوزه تولید بازی‌های سه بعدی متاورسی کار می‌کند.
  • Meta: فیسبوک با تغییر نام برند خود به Meta، از حضوری جدی در این فضا خبر داده است.
  • NVIDIA: پردازنده‌های بسیار قوی تولید می‌کند که نقش بسیار مهمی در آینده تکنولوژی متاورس دارد.

انتخاب متاورس

آموزش متاورس

آموزش بازی متاورس

اولین گام در آموزش متاورس، انتخاب متاورس مورد نظر است. تاکنون متاورس‌های بسیار زیاد و متفاوتی به وجود آمده‌اند که شما باید یکی را از میان آن‌ها انتخاب نمایید. شما می‌توانید در فیگار با بهترین پروژه های متاورس آشنا شوید. شما باید شرایط هر متاورس را در نظر گرفته، هزینه‌های آن را محاسبه کرده و از تصمیم خود برای نتخاب متاروس، مطمئن باشید.

سپس شما می‌توانید به متاورس مورد نظر رفته و در این متاورس عمل ثبت نام را انجام دهید. بدین شکل شما رسماً عضوی از این متاورس شده‌اید و می‌توانید وارد آن شوید.

بیشتر بخوانید:

نصب MetaMask

آموزش متاورس

آموزش متاورس رایگان

پس از انتخاب متاورس، اکنون شما باید یک کیف پول دیجیتال و مخصوص متاورس را برای خود انتخاب نمایید. با توجه به آموزش متاورس هلاکویی که یکی از استادان متاورس در ایران است، MetaMask می‌تواند بهترین گزینه برای شما در هنگام آغاز کار باشد. پس اگر قصد داشته باشید تا با توجه به آموزش متاورس هلاکویی اقدام کنید، باید با دانلود و نصب MetaMask کار خود را آغاز کنید. برای دانلود MetaMask، کافی است تا وارد وبسایت این مجموعه شده و بر گزینه دانلود کلیک کنید. در صورت استفاده از کامپیوتر مرورگر،‌ و در غیر این صورت سیستم عامل موبایل خود را انتخاب نمایید. بدین شکل،‌می‌توانید خیلی زود و آسوده، MetaMask را دانلود نمایید.

بیشتر بخوانید:

آموزش خرید در متاورس

آموزش متاورس

آموزش متاورس

اکنون که شما به متاورس وارد شده‌اید،‌ می‌توانید به خرید در متاورس بپردازید. شما تقریباً قابلیت خرید هرچیزی را در متاورس دارید؛ از زمین‌هایی ارزان‌ قیمت،‌ تا آثاری هنری و با ارزشی برابر با هزاران دلار! تمامی خرید‌ها در متاورس،‌از تکنولوژی NFT استفاده می‌کنند. با استفاده از NFT، شما می‌توانید به معانی واقعی صاحت چیزی مشخص در محیطی مجازی باشید.

NFTها توکن‌هایی غیر قابل تعویض هستند که امکان کپی کزدن آن‌ها وجود ندارد. همانند یک ارز دیجیتال که در کیف پول شما قرار می‌گیرد،‌ NFTها نیز به شکل مشابهی برای شما خواهند بود. برای مثال،‌ شما یک زمین را در متاورس می‌خرید؛ اکنون NFT مربوط به آن زمین متعلق به شما شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. همچنین هرگاه شخصی از آن یک نسخه کپی تهیه کند، با توجه به سیستم بلاکچین، تفاوت نسخه کپی و اصلی کاملاً واضح است. پس اگر بتوانید از دارایی‌هایتان به خوبی نگهداری کنید و آن‌ها را در کیف پولی امن ذخیره کنید، آن‌ها تا ابد برای شما خواهند ماند.

همچنین لازم به ذکر است که هر متاورس یک ارز دیجیتال مختص خودش را دارد. به این معنی که هنگام ورود به یک متاورس،‌ همانند ورود به کشوری جدید شما نیاز دارید تا ارز آن متاورس را تهیه کنید. برای مثال، متاورس Decentraland از ارزی به نام مانا استفاده می‌کند. شما با تهیه مانا، می‌توانید به سادگی انواع خرید و فروش و معامله را در متاورس Decentraland انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

آموزش بازی های متاورس

آموزش متاورس

آموزش متاورس, آموزش بازی متاورس

شاید تاکنون این سوال برای شما به وجود آمده باشد که تفاوت میان متاورس و بازی‌های ویدویی چیست؟ شاید نتوان خیلی واضح مرزی را در میان متاورس‌ها و بازی‌ها قرار داد. اما لازم به ذکر است که بازی‌های زیادی هستند که با متاورس شباهت دارند و شما می‌توانید به واسطه آن‌ها کسب درآمد کنید. همچنین برخی از مواردی که در لیست بهترین بازی های بلاکچین 2022 قرار می‌گیرند را نیز می‌توان یک متاورس محسوب کرد.

تمام بازی‌ های بلاکچین متاورس نیستند؛ اما به دلیل ساختاری نسبتاً مشابه، ممکن است تا افراد مختلف دچار اشتباه شده و آن‌ها را یک متاورس خطاب کنند. در هر صورت، در آموزش بازی های متاورسی شما با بازی‌های بلاکچین آشنا خواهید شد. بازی‌هایی که بر مبنای بلاکچین ساخته شده‌اند و می‌توانند منبع درآمد خوبی برای شما باشند.

آموزش بازی در متاورس بسیار ساده‌تر از آنچه است که در ذهن دارید. پس با ما باشد تا آموزش بازی در متاورس را بیاموزید. در اکثر بازی‌ها، آیتم‌ها و شخصیت‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از امتیازهایی که در بازی کسب می‌کنید، آن‌ها را خریداری نمایید. اما در بازی‌های بلاکچین، این آیتم‌ها با استفاده از NFT طراحی شده‌اند. به این معنی که هر آیتم،‌ دارای ارزشی مادی است که شما می‌توانید با پول آن را خریداری کرده و یا با روش‌ها مختلف آن را به دست آورید و سپس بفروشید. بدین شکل، شما می‌توانید به سادگی از بازی کردن به درآمد برسید!

تنها نکته باقی‌مانده، آموزش دانلود بازی متاورس است. برای آموزش دانلود بازی متاورس تنها کاری که نیاز به انجام آن دارید، رجوع به سایت آن بازی است. برای مثال، کافی است نام بازی MetaWars را در گوگل جستجور نمایید و وارد سایت اصلی بازی شوید. سپس به دنبال لینک دانلود رفته و پس از دانلود این بازی، به تجربه آن بپردازید.

بیشتر بخوانید:

کسب درآمد از متاورس

آموزش متاورس

آموزش متاورس, آموزش متاورس هلاکویی, پول درآوردن از متاورس

پس از آموزش بازی متاورس و همچنین آموزش دانلود بازی متاورس احتمالاً در فکر کسب درآمد از متاورس  هستید. پس در ادامه با ما باشید تا چند مورد از راه‌های کسب درآمد در متاورس را به شما توضیح دهیم.

اولین و شاید مهم‌ترین راهی که می‌توان به واسطه آن از متاورس کسب درآمد کرد، سرمایه‌گذاری باشد. کافی است تا در زمان مناسب، زمین و یا هرگونه دارایی دیگر را در متاورس خریداری کنید. اکنون باید صبر کنید و پس از زمانی نسبتاً طولانی، می‌توانید رشد بسیار زیادی ارزش دارایی‌هایتان را مشاهده کنید. سپس می‌توانید به سادگی دارایی‌هایتان را به فروش برسانید و درآمد بسیار زیادی به دست آورید.

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از متاورس ساخت NFT است. اگر خود را یک هنرمند می‌دانید، شاید متاورس مکان خوبی برای شکوفا کردن هنر شما باشد. کافی است تا یک اثر هنری بسازید و آن را تبدیل به NFT کنید. اطمینان داشته باشید که افراد بسیار زیادی حاضر به خریداری هنر شما هستند. امروزه خریداری آثار هنری به صورت NFT بسیار محبوب است و افراد زیادی برای خرید آن‌ها خرج می‌کنند.

آخرین موردی که در رابطه با پول درآوردن از متاورس به آن خواهیم پرداخت،‌ مد و فشن است. هنگام ورود به هر متاورسی،‌ شما نیاز به یک آواتار دارید. پس باید در ابتدا آواتار خود را طراحی کرده و به نحوی که دوست دارید آن را بسازید. در این میان، افرادی وجود دارند که حاضرند تا برای جدیدترین و بهترین آواتارهای روز جهان پول دهند. پس طراحی آواتار، می‌تواند شغلی جدید در متاورس باشد. شما می‌توانید یک آواتار را به شکلی خلاقانه طراحی نمایید و سپس آن را به صورت NFT به فروش بگذارید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار آموزش متاورس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با آموزش متاورس

آموزش بازی های متاورسی چگونه است؟

در آموزش بازی های متاورسی شما یاد خواهید گرفت تا از بازی کردن درآمد کسب کنید. این امر به واسطه سیستم بلاکچین و NFTها بسیار ساده امکان‌ پذیر شده است.

آیا می‌توان از متاوس درآمد کسب کرد؟

بله. راه‌های زیادی از جمله سرمایه‌گذاری و یا طراحی وجود دارند که می‌توانند به کسب درآمد در متاورس ختم شوند.

گوناگون آموزش متاورس متاورس در فضای مجازی چیست متاورس چیست انتخاب متاورس نصب MetaMask آموزش خرید در متاورس آموزش بازی های متاورس کسب درآمد از متاورس آموزش ساخت NFT در OpenSea متاورس Metaverse آموزش کسب درآمد در متاورس صفر تا صد خرید زمین در متاورس ساخت زمین در متاورس خرید زمین در متاورس زمین رایگان در Metaverse دریافت وام مسکن در دنیای متاورس ان اف تی NFT چیست چگونه NFT بسازیم بهترین پروژه های متاورس ساتوشی ناکاموتو کیست وبسایت بهترین بازی های NFT 2022 بهترین کتاب های متاورس و NFT بهترین بازی هایی که ارز دیجیتال می دهند بازی های کسب بیت کوین رایگان بهترین بازی های بلاکچین 2022 MetaWars بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کوین سوزی چیست ارز دیجیتال چیست چگونه ارز دیجیتال بخریم آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 بهترین سایت های خرید و فروش NFT بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال مزایده NFT چیست و چگونه به آن ورود کنیم بهترین توکن های NFT 2022 گیمفای چیست نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو