دفاع از نحوه برخورد با معترضان در تجمعات اخیر

منبع: برترین ها

11

1401/8/21

18:49


یک عضو هیات رییسه مجلس درباره نحوه برخورد با معترضان در تجمعات اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رییسه مجلس درباره نحوه برخورد با معترضان در تجمعات اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

دفاع از نحوه برخورد با معترضان در تجمعات اخیر

محسن دهنوی:

* نظام پای این موضوع ایستاد که اعتراضات با کمترین تعداد کشته، مجروح و تلفات جمع شود. پلیس از سلاح‌جنگی استفاده نکرد. البته وقتی به مقر پلیس و یا ایستگاه پلیس حمله می شود، شرایط فرق می کند.

* پلیس در درگیری های خیابانی از سلاح پینت بال و ساچمه استفاده کرد که هیچ کدام منجر به جراحت جدی نمی شود لذا تلاش شد تا این حجم از درگیری خیابانی با کمترین حجم تلفات به پایان برسد.

* درباره اتفاقات اخیر دانشگاه ها و بحث ممنوع‌الورود شدن و نوع برخوردها با دانشجویان که از سوی دانشگاه و دولت انجام می‌شود، لازم است توضیحاتی را ارائه کنم؛ واقعیت این است که «از ماست که برماست»؛ حرمت امامزاده را متولی آن باید نگه دارد؛ پس ما باید خودمان حرمت دانشگاه را حفظ کنیم.

* در سال ۸۸ اوج فضای درگیری های سیاسی در خیابان‌ها بود اما هیچ وقت دانشگاه به محلی تبدیل نشد که شاهد بیان ادبیات این روزها در برخی از دانشگاه ها باشیم؛ در سال ۸۸ اعتراض و تحصن وجود داشت اما هیچ کدام از برخوردهای امنیتی با دانشگاه صورت نگرفت.

* حد و مرزها در بیان اعتراض رعایت نشده و بعضا شعارهایی بیان شد که در چاله میدان هم نمی شنیدیم؛ حتی اگر تعداد دانشجویان که این شعارها را بیان کردند، کم هم باشد ولی شأن دانشجو و دانشگاه رعایت نشد. شعارهایی که بیرون دانشگاه جرأت بیان آن وجود نداشت در داخل دانشگاه مطرح شد بعد انتظار داشتند که کسی هم برخورد نکند؛ وقتی حرمت دانشگاه رعایت نمی شود انتظار نداشته باشید دستگاه متولی برقراری نظم جور دیگری برخورد کند؛ راه اصلاح به خود دانشگاه بر می گردد.

* اگر کسی از الفاظ رکیک استفاده کرد، باید خود دانشجویان با آن فرد برخورد کرده و خود دانشگاه هم با مکانیزم خود برخورد کند. اگر شعارها و برخوردها از فضای آکادمیک خارج و شعار رکیک مطرح شد دیگر نمی‌توان انتظار داشت که برخورد در چارچوب و ریل آکادمیک باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو