معرفی شماری از مشهورترین جاهای دیدنی کنیا

معرفی شماری از مشهورترین جاهای دیدنی کنیا


منبع: همگردی

62

1401/8/21

20:00


در کنیا قبایل باستانی آداب و رسوم سنتی خود را حفظ می کنند و هماهنگی نسبی با جهان طبیعی دارند. این کشور برای گردشگران داخلی و خارجی بی نهایت زیباست. با ما در مقاله مشهورترین جاهای دیدنی کنیا همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های دیدنی کنیا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف کنیا برایتان جالب خواهد بود.

ذخایر ملی مارسا

Maasai Mara یکی از بزرگترین ذخایر تفریحی جهان بوده و مرز تانزانیا و گسترش شمالی مارا Serengeti یک راهروی حیات وحش را تشکیل می دهد. این نام (مارا) بخاطر مجسمه های مارا نامگذاری شده و مردم حیوانات خود را در اینجا قربانی می کنند. در زبان کنیایی مارا به معنای لکه دار است. اینجا پارکی هست برای مهاجرت بزرگ و وجود صف های اسب آبی و تمساح ها در رودخانه مارا فوق العاده است. این پارک یکی از مشهورترین جاهای دیدنی کنیا بشمار می رود.

ذخایر ملی مارسا

ذخایر ملی Amboseli

Kilimanjaro شامل پارک ملی Amboseli است. نام آمبوسلا از کلمه ماسیا گرفته شده که به معنای رد و غبار شور هست و یک توضیح مناسب برای شرایط آب و هوایی منطقه. اینجا یکی از بهترین مکانهای آفریقا برای مشاهده گله های عظیم فیل بشمار می آید. دیگر حیواناتی که معمولا در این مورد از دیدنی های معروف کنیا دیده می شوند، شامل شیر، یوزپلنگ، زرافه، پپالا، ایلند، آبشیر، گازلا و بیش از 600 گونه از پرندگان هستند.

ذخایر ملی Amboseli

پارک ملی تساو

Tsavo بزرگترین پارک کنیا بوده و شامل دو بخش Tsavo غرب و Tsavo شرق هست. این پارک ها چهار درصد از کل منطقه را در برگرفته و شامل رودخانه ها، آبشارها، ساوانا، تپه های آتشفشانی، فلات سنگین گدازه ها و تنوع حیاتی حیات وحش می شوند. برای مشاهده صحنه هایی از غلتیدن فیل های بزرگ و حمام کردن در گرد و غبار قرمز حتما به این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کنیا سری بزنید.

پارک ملی تساو

سامبرو (Samburu)، چشمه های بوفالو (Buffalo Springs) و نواحی حفاظت شده شبا (Shaba Reserves)

در سواحل پوشیده از نخل رود اواسو نیرو (Ewaso Nyro River)، سامبرو (Samburu)، چشمه های بوفالو (Buffalo Springs) و نواحی حفاظت شده شبا (Shaba Reserves) قرار دارند. مناطق حفاظت شده ملی شبا یکی از دو ناحیه ای بوده که جورج و جو آدامسون شیر ماده Elsa را در آن پرورش دادند که در فیلم Born Free مشهور شد. حیات وحش در هر سه ناحیه حفاظت شده به آب رود بستگی دارد و بسیاری از گونه ها با شرایط بسیار خشک تطبیق داده می شوند. گونه هایی مثل گورخرهای گروی (Grevy)، شترمرغ های سومالی و گرنوک ها (gerenuk) هم در این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کنیا دیده می شوند.

سامبرو (Samburu)، چشمه های بوفالو (Buffalo Springs) و نواحی حفاظت شده شبا (Shaba Reserves)

پارک ملی دریاچه ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو بدلیل فلامینگوهای صورتی مشهور است. این پرنده ها روی دریاچه ناکورو تجمع می کنند. یکی از دریاچه های حاوی سدیم دره ریفت (Rift) بوده که تقریبا یک سوم از محدوده پارک را تشکیل می دهد. پارک در سال 1961 ثبت شد و بیش از 450 نمونه از پرندگان و دیگر گونه های حیات وحش در آن دیده شده اند. شیرها، پلنگ ها، گرازها، آهوها، مارهای افعی و کرگدن های سفید بخشی از حیواناتی هستند که توریست ها ممکن است ببینند. این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کنیا همچنین از بزرگترین جنگل افوربیا در آفریقا حفاظت می کند. افوربیا نوعی گیاه جنگلی است. این گیاهان آبدار شاخه بلند تنها در این ناحیه یافت می شوند.

بیشتر بخوانیددریاچه ناکورو کنیا؛ مامن هزاران فلامینگوی مهاجر

پارک ملی دریاچه ناکورو

لامو

شهر قدیمی لامو (Lamu Old Town) یکی از مکان های ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو و قدیمی ترین سکونتگاه کنیاست که ریشه های آن به قرن 12 میلادی برمی گردند. تاریخچه غنی تجاری جزیره که در ساختمان ها منعکس شده، با گشت و گذار در خیابان های پرپیچ و خم کاملا قابل مشاهده است. درهای چوبی کنده کاری شده، ساختمان هایی از سنگ های مرجانی، حیاط های پنهان، بالکن ها و تراس های پشت بامی همه از ویژگی های رایج ساختمان های منطقه هستند. دیدن این مکان مانند سفری در زمان است؛ سفری به گذشته!

کشتی ها با سرعت سرسام آوری در بندرگاه ها حرکت می کنند. تعداد بسیار کمی وسیله نقلیه موتوری در این مورد از دیدنی های معروف کنیا وجود دارد و میمون ها همانند قرنهای گذشته همچنان بر خیابان ها حکومت می کنند. بسیاری از جمعیت لامو مسلمان بوده و هم مردان و هم زنان لباس سنتی می پوشند. از جاذبه های جزیره میتوان به موزه لامو (Lamu Museum) و Donkey Sanctuary (انجمن حمایت از حیوانات) اشاره کرد.

لامو

دریاچه نایواشا

دریاچه نایواشا در بالاترین نقطه دره ریفت قرار دارد، آبش در زمانهای خشکسالی به شدت کاهش می یابد و بهشتی برای پرنده دوستان بشمار می آید. صنعت رو به رشد پرورش گل و گیاه در این ناحیه بر کیفیت و سطح آب اثر گذاشته است. یکی از بهترین روش ها برای دیدن حیات وحش، استفاده از قایق در این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کنیا هست. بیش از 400 گونه پرنده شامل عقاب های آفریقایی در این مکان شناسایی شده اند. کرگدن ها در آب سروصدا می کنند و زرافه ها، گورخرها، بوفالوها و گاوهای کوهی نیز در لبه های دریاچه علف می خورند. نگاهی هم به داخل سایه بان ها بیندازید تا میمون های کلوبوس را ببینید. نزدیک دریاچه نایواشا، ناحیه حفاظت شده Crater Lake Game یک مسیر طبیعی و سرشار از حیات وحش را به تصویر می کشد.

دقیقا جنوب دریاچه نایواشا، پارک ملی دروازه جهنم گونه های مختلفی از حیات وحش را در خود جای داده و با داشتن دو کوه آتشفشان خاموش و صخره های سرخ Hell's Gate George فرصت های خوبی را برای سنگ نوردی فراهم می کند.

دریاچه نایواشا

نایروبی

نایروبی مرکز کنیا و بزرگترین شهرش بشمار می آید. سابقا مرکز آفریقای شرقی بریتانیایی بوده و افرادی را که می آمدند تا ثروت خود را در صنایع قهوه و چای قمار کنند، به خود جذب می کرد. امروزه، توریست ها می توانند در مکانهای تاریخی مشهور شهر و همچنین جاذبه های حیات وحش آن گشت و گذار انجام دهند. موزه ملی نایروبی مکانی برای دیدن نمایشگاه هایی از تاریخ کنیا، طبیعت، فرهنگ و هنر معاصر است. علاقمندان به گل و گیاه نیز از پارکهای گیاه شناسی لذت خواهند برد. یکی دیگر از دیدنی های معروف کنیا، موزه کارن بلیکسن (Karen Blixen Museum) است؛ محل اقامت نویسنده مشهور دانمارکی و نویسنده کتاب خارج از آفریقا.

اگر علاقمند به دیدن حیات وحش هستید آن هم بدون اینکه از مرکز شهر دور شوید، پارک ملی نایروبی را ببینید؛ پناهگاه کرگدن سیاه و خانه ای برای میزبانی از دیگر حیوانات آفریقا مانند شیرها، پلنگ ها، بوفالو، گورخر، گوزن های یالدار و یوزپلنگ های وحشی. در طول مرزهای این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کنیا، ناحیه حفاظت شده David Sheldrick Wildlife Trust به عنوان مکانی امن برای دیدن بچه فیل ها بشمار می آید و هیچ سفری به نایروبی کامل نمی شود مگر اینکه به مرکز زرافه ها بروید؛ جایی که این موجودات دراز گردن از دست بازدیدکنندگان غذا می خورند.

نایروبی

مومباسا

مومباسا، دومین شهر بزرگ کنیا، بزرگترین بندر و آهنربایی توریستی و چند فرهنگیست. مهاجران بریتانیایی، پرتغالی، عربی، هندی و آسیایی به این ترکیب فرهنگی غنی اضافه می شوند و تاثیر آنها در معماری به اندازه تاثیرشان در انواع مختلف غذا مشهود است. مومباسا در واقع جزیره ای بوده که با جاده ها، پل ها و قایق هایش رشدی سریع و ناگهانی را تجربه می کند. صخره های مرجانی تا 480 کیلومتر ساحل را پوشانده و بخصوص در پارک ملی مارین مومباسا (Mombasa Marine) و اطراف جزیره واسینی (Wasini Islan) موقعیت های خوبی را برای غواصی و شیرجه فراهم می کنند. تماشای دلفین ها و ماهیگیری در اعماق دریا نیز از جمله سرگرمی های محبوب مسافران در این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کنیا بشمار می آیند.

عاشقان تاریخ نیز از جستجو در قلعه مسیح (Fort Jesus) و شهر قدیمی (Old Town) با خیابان های باریک، سکونتگاه های سواحیلی باستانی، فروشگاه ها و مغازه های فروش سوغاتی لذت می برند. ساحل شمالی مومباسا با جاذبه هایی مثل ماشین های مسابقه ای مومباسا، سینماها، ورزشگاه ها و تعداد زیادی رستوران پر شده است.

مومباسا

مالیندی

مالیندی تفرجگاهی محبوب با گردشگران اروپایی در شمال مومباسا و در ساحل کنیاست و به عنوان مرکزی برای ترکیب فرهنگ ها، غذاها و ورزش ها بشمار می رود؛ ضمن اینکه تاریخچه تجاری غنی آن نیز قابل تقدیر است. مالیندی جایی بوده که مسافران در ساحل های سفید واتامو (Watamu Beach) آفتاب می گیرند، از صخره های مرجانی مالیندی (Malindi) و پارکهای ملی مارین واتامو (Watamu Marine National Parks) شیرجه می زنند و کمی از تاریخ سواحیلی را در شهر تاریخی یاد می گیرند؛ شهری که ریشه های آن به قرن 12 میلادی باز می گردند. در این مورد از دیدنی های معروف کنیا توریست ها می توانند مسجد جامی، دو مقبره ستونی از قرن 14 و کلیسای سنت فرانسیس زاویر را ببینند.

مالیندی

کوه پارک ملی کنیا

در ارتفاعات مرکزی و شرق دره ریفت، کوه پارک ملی کنیا بلندترین کوه کشور را در برمی گیرد و نمایی بی نظیر از برف استوایی را فراهم می کند. کوه کنیا که از یکسری فوران آتشفشانی شکل گرفته، در واقع دارای سه قله پوشیده از یخ است. بلندترین آنها باتین (Batian) بوده و دومی یعنی نیلون (Neilon) برای صخره نوردی سخت تر است. کم ارتفاع ترین قله، لنانا (Lenana) راحت ترین قله برای صخره نوردی بوده، اما هوای غیرقابل پیش بینی آن ممکن است چالش های خاصی را بوجود آورد. تنوع گیاهان و جانوران این ناحیه فرصت های بی نظیری را برای مسافرت فراهم می کند. در میان حیات وحش این ناحیه گردشگران می توانند میمون های کلوبوس سیاه و سفید، بوفالوها، فیل ها، درختان هیراکس، پلنگ ها و کفتارها را ببینند.

کوه پارک ملی کنیا

پارک ملی دروازه جهنم

پارک ملی دروازه جهنم یکی از معدود پارکهای کنیا بوده که امکان چادر زدن در آن مهیاست، به گردشگران اجازه گشت و گذار با پای پیاده یا دوچرخه را می دهد و نقطه ای فوق العاده برای سنگ نوردان هست. پارک دروازه جهنم با داشتن آتشفشان های خاموش، صخره های سرخ Hell's Gate Gorge، غارهای ابسیدیان (Obsidian) و برج فیشر (Fischer's Tower) موقعیت های خوبی را برای صخره نوردی و پیاده روی فراهم می کند. این منطقه ویژگی های دیگری نیز دارد که با حرارت مرکزی کره زمین در ارتباطند؛ ویژگی هایی مانند چشمه های آب گرم و آبفشان های طبیعی که بخار را از طریق منافذ داخل پوسته زمین منتشر می کنند.

این پارک یک تنوع گسترده از حیات وحش شامل پلنگ، بابون، بز کوهی، گاو کوهی، شترمرغ، گوزن و بیش از 100 نوع از پرندگان از جمله عقاب ها را در برمی گیرد. نیروگاه Olkaria Geothermal، اولین نیروگاه در نوع خودش در آفریقا در پارک ملی ورودی جهنم قرار دارد و از آب گرم شده زیر زمین انرژی تولید می کند.

پارک ملی دروازه جهنم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو