تاکید بر لزوم ممنوعیت کاربری های اداری در اماکن تاریخی تبریز

منبع: همگردی

26

1401/8/21

22:32


میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، تاکید بر لزوم ممنوعیت کاربری های اداری در اماکن تاریخی تبریز صورت پذیرفت.

سید کاظم زعفرانچیلر گفت: به دنبال تهیه گزارش ها و مستندهای خانه های تاریخی تبریز، وضعیت خانه های تاریخی تحت تملک شهرداری گردآوری شد که دریکی از اسناد دریافتیم که شهرداری در سال 1371 خانه شربت اوغلی را به بنیاد ایران شناسی تحویل داده و متأسفانه این بنیاد در نگهداری این اثر تاریخی کوتاهی می کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: خانه اردوبادی هم همچون خانه شربت اوغلی به اسناد ملی داده شده که لازم است برخی امور در خصوص گذشته و آینده این خانه ها شفاف سازی شود و موضوعاتی که مبهم است روشن شده و همچنین برای آینده نیز برنامه ای مطلوب تدوین شود.

او تأکید کرد: باید آیین نامه ای تدوین شود که موضوع کاربری و نگهداری از خانه های تاریخی مشخص شده و استفاده از اماکن تاریخی برای کاربری های اداری ممنوع شود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز خواستار تأسیس شرکت توسعه گردشگری و بهره برداری از اماکن تاریخی شهرداری تبریز شد و گفت: این شرکت می تواند با هدف نگهداری و توسعه مالی و گردشگری راه اندازی شود، معتقدم تهیه و تدوین آئین نامه بهره برداری از خانه های تاریخی در رابطه با مسائل نظارتی، نحوه واگذاری، چارچوب قرارداد و بحث مرمت و نگهداری از ضروریات گردشگری شهر تبریز است.

زعفرانچیلر اظهار داشت: در این خصوص با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همکاری و تعامل لازم را خواهیم داشت تا بتوانیم برنامه ای هدفمند را پیش ببریم.

تاکید بر لزوم ممنوعیت کاربری های اداری در اماکن تاریخی تبریز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو