طرز تهیه پتاژ هویج مقوی با طعم و مزه متفاوت

منبع: آرگا

54

1401/8/22

08:10


پیتاژ هویج یک پیش غذای متنوع و جدید است که در این بخش طرز تهیه پیتاژ هویج را قرار داده ایم. این پیش غذای فوق العاده مزه ای عالی داشته و با پوره هویج و ادویه های دلخواه تهیه می شود.

اگر به دنبال آماده کردن یک پیش غذای متنوع و خوشمزه یا غذای سبک هستید، شما می توانید در مطلب پیش رو طرز تهیه پتاژ هویج را مطالعه نمایید. این پیش غذا در واقع یک نوع سوپ غلیظ بوده که برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب است. در این بخش دستور تهیه ای فوق العاده از این پیش غذا را مطالعه خواهید کرد.

تهیه انواعی از سوپ ها در آرگا یک کار لذت بخش است. شما می توانید در این مجله آشپزی با نحوه پخت انواع متنوعی از سوپ ها آشنا شوید. هویج سرشار از خاصیت است و در تهیه غذاهای مختلفی همچون پتاژ هویج، دلمه هویج و کتلت هویج مورد استفاده قرار می گیرد و از مواد اصلی تهیه این غذاها به شمار می رود.

طرز تهیه پیتاژ هویج

مواد لازم

  • هویج: ۵۰۰ گرم
  • سیر: ۱حبه
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • برگ بو: ۱ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • کره: ۳ قاشق غذاخوری
  • آب مرغ: ۲ پیمانه
  • فلفل سیاه، آویشن، نمک، دارچین: به میزان لازم
  • جعفری و خامه: به میزان لازم

طرز تهیه پتاژ هویج عالی

این پیش غذا به صورت مخلوط و میکس بوده به همین دلیل نیازی به خرد کردن کامل مواد ندارید. برای شروع کار با ابتدا هویج ها را شسته و پوست بگیرید و خرد کنید. حالا سیب زمینی ها را پوست کنده و خرد نمایید. مواد را درون قابلمه ای ریخته و پیاز و سیر رنده شده به آن اضافه کنید.

حالا نوبت به پخت سبزیجات می رسد. برای این کار باید ۲ پیمانه آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید. استفاده از استاک مرغ حل شده در آب ولرم نیز طعم و مزه ای عالی به این غذا می دهد. دارچین، برگ بو و مقداری فلفل سیاه نیز اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را روی حرارت قرار دادید، باید زیر آن را کم کنید. حالا زمان دهید تا مواد به خوبی پخته شوند. مدت زمان پخت ۴۰ دقیقه است.

میکس کردن مواد را در این مرحله باید شروع کنید. بعد از ۳۰ دقیقه که عطر مواد خارج شد، مواد را تست کنید و بعد از پخته شدن آن را قابلمه خارج نمایید. حالا با استفاده از یک گوشتکوب برقی مواد را میکس کنید. بعد از میکس شدن مواد با یکدیگر درون قابلمه مقداری کره ذوب شده ریخته و پوره ها را به آن اضافه نمایید.

مراحل تهیه پیتاژ هویج

در این مرحله از طرز تهیه پیتاز هویج مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. بعد از جوش زدن مواد با یکدیگر پتاژ آماده شده را درون ظرف دلخواه سرو نمایید. این پیش غذای عالی را می توانید با جعفری خرد شده تزئین کنید. روی این پیتاژ می توانید از مقداری خامه نیز استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو