بررسی مزایا و ارزش خریدن سرور hp dl380 g9

منبع: پلازا

47

1401/8/22

10:04


بررسی مزایا و ارزش خریدن سرور hp dl380 g9

سرور hp dl380 g9 به دلیل تنوع گسترده کانفیگ انتخاب بسیاری از سازمان‌ها برای انجام فعالیت‌های حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی، حسابداری، اداری و … است. برای آشنایی با ویژگی‌های این سرور نسل نهم کمپانی اچ پی در ادامه همراه ما باشید. برای خرید سرور hp dl380 g9 که جزو پرفروش‌ترین سرورها در ایران و جهان است به مشخصات فنی آن توجه کنید. این سرور با آخرین تکنولوژی ها در زمینه‌های سخت افزاری، کارایی، توسعه پذیری، امنیت بالا و کاربردهایی مانند مجازی سازی، HPC، کارهای گرافیگی سنگین، رندرینگ و… همراه شده است. سرور hp dl380 g9 قیمت متفاوتی بر اساس کانفیگ های مختلف دارد.برای خرید و اطلاع از قیمت سرور HPE ProLiant DL380 G10 روی لینک بزنید.

فهرست عناوین مطلب:

مزایای سرور dl380 g9

سرور dl380 g9 در نسل نهم سرورهای کمپانی HP تولید شده‌است و یکی از سری‌های پرطرفدار این شرکت محسوب می‌شود. دلیل محبوبیت این سرور را می‌توان انعطاف‌پذیری بالای آن دانست که dl380 g9 را برای استفاده در هر محیط کاری مناسب کرده‌است. هنگام خرید سرور dl380 g9 به راحتی می‌توانید با توجه به نیاز حال حاضر خود سرور را پیکربندی کرده‌ و در صورت رشد کسب و کار خود در آینده نسبت به ارتقا آن اقدام کنید.

سرورdl380 g9 یک سرور رکمونت با قابلیت‌های مختلف است که به مدیران و کاربران اجازه می‌دهد از جدیدترین امکانات مدیریتی با رابط کاربردی عالی استفاده کنند. از ویژگی‌های قابل توجه این سرور می‌توان موارد زیر را بیان کرد که تفاوت عمده‌ای بین این نسل Gen9 نسل قبل آن ایجاد کرده‌است:

  • طراحی زیبا با فرم فکتور دو یونیت
  • قابلیت استفاده از دو پردازنده با حداکثر 22 هسته به ازای هر پردازنده
  • پشتیبانی از 24 اسلات رم DDR4
  • امنیت و قابلیت اطمینان بالا با ویژگی‌های Power-on password، Serial interface control،Administrator’s password و UEFI
  • امکان مدیریت از راه دور با سیستم HPE iLO (Firmware HPE iLO4 2.0) 4GB NAND
  • پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی بیشتر
  • سازگار با هارد‌های SSD و NVMe
  • پشتیبانی از کارت‌های توسعه PCIe نسخه 3.0
  • پشتیبانی از کارت شبکه 4 پورت

پردازنده قابل پشتیبانی در سرور dl380 g9

یکی از عواملی که سرور hp dl380 g9 را به گزینه‌ای عالی برای بسیاری از کسب و کارها تبدیل کرده‌است، پردازنده قدرتمند نسل سوم و چهارم سری E5-2600 اینتل زئون است. روی مادربرد این سرور می‌توان دو پردازنده 22 هسته‌ای را قرار داد و از آن توقع پردازش در بالاترین سرعت را داشت. این پردازنده‌ها به دلیل داشتن قابلیت توربو، به صورت خودکار با افزایش حجم کاری از فرکانس پایه به فرکانس توربو گذر می‌کنند تا در زمان کمتری به درخواست‌های کاربران پاسخ داده شود.

از ویژگی‌های بارز پردازنده خانواده Intel E5-2600v3 و Intel E5-2600v4 می‌توان به سازگاری آن با چیپست هوشمند Intel C610 اشاره کرد. این پردازنده‌ها از حداکثر فرکانس 3.5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. بیشترین فضای کش سازگار با این خانواده اینتل زئون نیز 55 مگابایت است.

با استفاده از این پردازنده‌های اینتل زئون در سرور dl380 g9 دیگر نگرانی بابت حجم بالای اطلاعات ورودی نخواهید داشت، زیرا این پردازنده‌ها به قابلیت هسته مجازی یا رشته عملیاتی مجهز هستند. اگر پردازنده انتخابی شما 22 هسته‌ای باشد، با افزایش بار کاری هر هسته به یک هسته مجازی تبدیل شده و در حقیقت دستورات توسط 44 رشته عملیاتی پردازش می‌شود.

همین امر سرور dl380 g9 را به سروری قدرتمند برای مراکز داده، محاسبات پیچیده و پردازش‌های سنگین تبدیل کرده‌است.

پردازنده قابل پشتیبانی در سرور dl380 g9

حافظه ram سرور hp dl380 g9

حافظه رم در سرور نقش زیادی در بالا بردن سرعت انجام کارها دارد. برای آنکه پردازنده در کمترین زمان به داده‌ها دسترسی داشته باشد باید این دو قطعه سخت افزاری کاملاً با هم سازگار باشند. سرور hp dl380 g9 از رم‌های HPE SmartMemory DDR4 پشتیبانی می‌کند.

یکی از تفاوت‌های سرور dl380 g9 با نسل قبل پشتیبانی این سرور از حافظه‌های NVDIMM است که از نوع حافظه‌های پایدار بوده و سرعت بالاتری را برای کاربران فراهم می‌کنند. هنگام کانفیگ این سرور باید توجه داشته باشید که رم‌های NVDIMM را تنها با پردازنده‌های ورژن چهار می‌توانید استفاده کنید و خانواده E5-2600v4 اینتل زئون با این نسل رم سازگار هستند.

برای داشتن بیشترین قدرت، مادربرد این سرور برای استفاده از 24 اسلات رم RDIMM، LRDIMM و یا NVDIMM طراحی شده‌است که به ازای هر پردازنده 12 اسلات رم در دسترس است.

برای انتخاب رم سازگار با این سرور باید به حداکثر سرعت آن نیز توجه داشته باشید که 2400 مگاهرتز است. با انتخاب این رم‌ها کارایی سرور به شدت افزایش می‌یابد. با انتخاب یک رم DDR4 با سرعت 2400 مگاهرتز باید یکی از پردازنده‌های نسل 4 را انتخاب کنید. حداکثر فضای ذخیره‌سازی تصادفی نیز در سرور hp dl380 g9، سه ترابایت است که با انتخاب 24 رم 128 گیگابایتی LRDIMM با سرعت 2400 مگاهرتز حاصل می‌شود.

حافظه ram سرور hp dl380 g9

ذخیره سازی در hp dl380 g9

برای فراهم کردن حداکثر فضای ذخیره‌سازی در سرور hp dl380 g9 می‌توان از هاردهای از نوع SSD و HDD بهره برد. پشتیبانی این سرور از هاردهای NVMe سرعت بالاتری را برای خواندن و نوشتن اطلاعات فراهم می‌کند که در نهایت شاهد افزایش بازدهی این سرور خواهیم بود.

در سرور dl380 g9 می‌توان از 24 درایو SFF یا 12 درایو LFF برای داشتن بیشترین فضای ذخیره‌سازی بهره برد. بیشترین ظرفیت ذخیره اطلاعات در اختیار کاربران 397.8 ترابایت است که از طریق انتخاب کانفیگ  24+2 x 15.3TBهارد SFF SAS SSD حاصل می‌شود.

هاردهای قابل استفاده در سرور hp dl380 g9 از قابلیت Hot Plug برخوردارند و می‌توان بدون خاموش کردن سرور در صورت نیاز آنها را تعویض کرد و یا هارد جدید را به سرور اضافه کرد.

برای مدیریت هارد و افزایش امنیت آنها نیز می‌توان از قابلیت رید بندی با استفاده از کنترلرهای هوشمند بهره برد. به صورت پیش‌فرض کنترلر HPE Dynamic Smart Array B140i Controller وظیفه ریدبندی هارد‌ها در سطوح مختلف را برعهده دارد.

سرور dl380 g9 ؛ مزیت های خرید

سرور dl380 g9 یکی از سرورهای پرولیانت دو یونیته اچ پی است که با شاسی انعطاف‌پذیر به کاربران معرفی شده‌است. امکان انتخاب 8 الی 24 هارد SFF یا 4 الی 12 هارد LFF باعث می‌شود، کسب و کارها با هر حجم کاری بتوانند از این سرور استفاده کنند. وجود مقیاس‌پذیری و امنیت بالا این سرور را به انتخابی ایده‌ال برای کسب و کارهایی تبدیل کرده‌است که نیازمند حفاظت از دارایی‌های دیجیتال خود هستند. این سرور همچنین به دلیل بهره‌گیری از هارد با سرعت بالای 12 گیگابیت بر ثانیه و حافظه‌های پایدار برای محیط‌های کاری نیازمند محاسبات پیچیده و تحلیلی مانند بانک‌ها و فعالیت‌های اقتصادی انتخاب مناسبی هستند.

وجود پاورهای 500، 800 و 1400 وات با بازدهی 94 درصدی انرژی لازم را برای قطعات سرور درگیر با تحلیل پیچیده‌های فراهم می‌کند تا این سرور علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی بالاترین راندمان را نیز ارائه دهد.

قیمت این سرور با توجه به قابلیت‌های بالای آن کاملاً به صرفه و اقتصادی است و ارزش خرید بالایی دارد. اگر برای خریدن سرور اطلاعات کافی ندارید بهتر است از مشاوره افراد باتجربه و قابل اعتماد کمک بگیرید تا در نهایت بهترین پیکربندی را برای سازمان یا مرکز داده خود انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو