تفریحات و دیدنی‌های قطر در در جام جهانی ۲۰۲۲

تفریحات و دیدنی‌های قطر در در جام جهانی ۲۰۲۲


منبع: فوت و فن

21

1401/8/22

11:02


جام جهانی 2022 بزرگترین رویدادی است که تاکنون در دوحه و قطر برگزار می‌شود و جدای از مسابقات فوتبال، تفریحات مختلف دیگری نیز وجود دارند که طرفداران را سرگرم خواهند کرد.

تفریحات و دیدنی‌های قطر در در جام جهانی ۲۰۲۲

جام جهانی 2022 بزرگترین رویدادی است که تاکنون در دوحه و قطر برگزار می‌شود و جدای از مسابقات فوتبال، تفریحات مختلف دیگری نیز وجود دارند که طرفداران را سرگرم خواهند کرد. در حقیقت، کمیته برگزاری مسابقات و شهرهای قطر فعالیت‌ها،‌ تفریحات و جاهای دیدنی مختلفی را برای استقبال از طرفداران فوتبال از سراسر جهان آماده کرده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

ساحل‌گردی

Beach 974

Beach 974

ساحل ۹۷۴ (Beach 974) در نزدیکی استادیوم ۹۷۴ قرار دارد و یکی از سواحل جدید افتتاح شده در قطر قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. این پهنه شنی حدود ۱.۵ کیلومتر طول دارد و در اواخر ماه نوامبر افتتاح خواهد شد تا در طول مسابقات فوتبال از بیش از ۵۰۰۰ نفر میزبانی کند. در این ساحل نیز رویدادها و فعالیت‌هایی همچون موسیقی زنده، غذاهای و نوشیدنی‌های خوشمزه به چشم می‌خورند.

کلاب ساحل بی‌۱۲ (B12 Beach Club) یکی از کلاب‌های ساحلی در عقبه اردن به شمار می‌رود که برای جام جهانی ۲۰۲۲ شعبه‌ای را در قطر و در شهر دوحه راه‌اندازی کرده است. این کلاب ساحلی حدود ۴۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و شامل رستوران سرپوشیده‌ای است که در آن هنرهای گرافیتی از هنرمندان قطری روی دیوارها به نمایش در خواهد آمد.

فستیوال ساحل قطیفان (Qetai-Fan Beach Fest) در جزیره قطیفان شمالی برگزار می‌شود و طرفداران موسیقی می‌توانند در آنجا شاهد کنسرت‌های زنده و جذاب باشند. علاوه بر اجراهایی از هنرمندان بومی و بین‌المللی، تفریحات ساحلی مختلفی نیز در اینجا وجود خواهد داشت. غرفه‌های غذا نیز بیش از ۵۰ نوع خوارکی را عرضه خواهند کرد.

موزه‌ها و نمایشگاه‌ها

Art Mill Museum 2030

Art Mill Museum 2030

یکی از برترین جاذبه‌هایی که در شهر دوحه به هنگام جام جهانی ۲۰۲۲ باید از آن دیدن کنید، نمایشگاه والنتینو تاابد (Forever Valentino) است. فضای این نمایشگاه به شکل تصویری رویایی از شهر رم ساخته شده و در آن نیز آثار برجسته و خارق‌العاده از برند والنتینو به نمایش گذاشته شده‌اند. در این نمایشگاه شما می‌توانید بیش از ۲۰۰ لباس بسیار زیبا و خیره‌کننده را مشاهده کنید که شامل لباس‌های طراحی شده برای افراد مشهوری همچون الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor)، ژاکلین کندی (Jacqueline Kennedy) و زندیا (Zendaya) می‌شود.

موزه لوسیل (Lusail Museum) موزه تازه تاسیسی است که در گالری الریواق (Al Riwaq Gallery) قرار دارد و در آن هنر شرق، مصنوعات باستان‌شناسی و رسانه‌ها از دوران قدیم تا قرن بیست و یکم به نمایش گذاشته شده‌اند.

نمایشگاه در حرکت (On the Move) یکی دیگر از نمایشگاه‌های تازه شهر دوحه به شمار می‌رود که در آن به زندگی افراد کوچ‌نشین پرداخته می‌شود. در این نمایشگاه، تصاویر، اشیاء و ویدیوهایی از این مردم به نمایش گذاشته شده تا بازدیدکننده بهتر بتوانند زندگی آن‌ها را درک کنند. این نمایشگاه در مزوه ملی قطر (National Museum of Qatar) قرار دارد.

نمایشگاه جهان فوتبال (World of Football) در موزه ۳-۲-۱ المپیک و ورزش‌های قطر (3-2-1 Qatar Olympic and Sports Museum) برگزار و در آن به اشتیاق جهانیان نسبت به ورزش فوتبال پرداخته می‌شود. این نمایشگاه بازدیدکننده‌ها را به سفری از اولین مسابقات جام جهانی در اروگوئه در سال ۱۹۳۰ تا مسابقه فینال جام جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم لوسیل می‌برد. این نمایشگاه از جمله جاهای دیدنی است که به هنگام سفر به قطر باید از آن دیدن کنید.

مکان‌های تجمع هوادارن فوتبال

World of Football

World of Football

در هر جام جهانی، مکان‌های مختلف در سطح شهر برای تجمع طرفداران تعبیه می‌شود و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز از این قضیه مستثنی نیست. رویداد FIFA Fan Festival در پارک البدع (Al Bidda Park) برگزار خواهد شد و در آنجا علاوه بر نمایش مسابقات فوتبال، اجراهای زنده موسیقی و فعالیت‌های فرهنگی نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر آن نیز غرفه‌های مختلفی از غذا و نوشیدنی نیز به طرفداران فوتبال خدمات ارائه خواهند کرد. در طول برگزاری مسابقات، بیش از یک میلیون نفر از پارک البدع بازدید می‌کنند.

جام طرفداران (Fans’ Cup) یکی از رویدادهای برگزار شده توسط فیفا است که هیجان جام جهانی را برای طرفداران دو چندان می‌کند. در این جام، تیم‌هایی از طرفداران تمام کشورهای حاضر در جام جهانی تشکیل می‌شوند و با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

یکی دیگر از مکان‌های تجمع هواداران، Hayya Fan Zone نام دارد که در تفرجگاه ساحلی لوسیل (Lusail Marina Promenade) قرار دارد و در آنجا یک پیست اسکیت روی یخ در فضای باز نیز وجود خواهد داشت. این مکان در هر زمان پذیرای ۳۵۰۰ نفر خواهد بود.

دیگر جاهای دیدنی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

Lusail Boulevard

Lusail Boulevard

بلوار لوسیل (Lusail Boulevard) یکی از بخش‌های جذاب و جالب‌توجه شهر لوسیل به شمار می‌رود، به خصوص اینکه این شهر و استادیوم آن میزبان مسابقه فینال جام جهانی ۲۰۲۲ است. رویدادها و فعالیت‌های مختلفی در بلوار لوسیل برای طرفداران فراهم شده تا گشت و گذار در این شهر بسیار لذت‌بخش باشد. در این بلوار حدود ۶۰۰۰۰ نفر می‌توانند در یک زمان حضور داشته باشند که آن را به مکانی پر جنب‌وجوش تبدیل خواهد کرد.

Forever Valentino

Forever Valentino

سرزمین عجایب زمستانی لوسیل (Lusail Winter Wonderland) یکی از جاذبه‌های برجسته شهر دوحه در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. این مکان در ماه نوامبر افتتاح شده است و در جزیره المها (Al Maha Island) قرار دارد. بیش از پنجاه جاذبه مختلف در این مکان به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توان به اولین پیست اسکی روی یخ در فضای باز در این منطقه از جهان اشاره کرد.

کورنیش (The Corniche) با طول ۶ کیلومتر بین هتل شراتون (Sheraton Hotel) و موزه پارک هنر اسلامی (Museum of Islamic Art Park) قرار دارد و به هنگام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به یک کارناوال خیابانی بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد که شامل اجراهای خیابانی، چهار مکان برای پخش زنده مسابقات فوتبال و بیش از ۱۵۰ غرفه غذا و نوشیدنی است. بیش از ۷۰۰۰۰ نفر می‌توانند در اینجا حضور داشته باشند و از فعالیت‌ها و تفریحات مختلف بهره ببرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو