زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ مبلغ سهام عدالت در سال 1401 چقدر است؟ [+ ویدیو]

زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ مبلغ سهام عدالت در سال 1401 چقدر است؟ [+ ویدیو]


منبع: تکراتو

22

1401/8/22

14:29


زمان واریز سهام عدالت 1401 مشخص شده است. پیش‌تر نیز درباره مقدار مبلغ سود سهام عدالت حرف و حدیث‌های زیادی به گوش می‌رسد که در حال حاضر این مبلغ نیز مشخص شده است. با تکراتو همراه باشید.

زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ مبلغ سهام عدالت در سال 1401 چقدر است؟ [+ ویدیو]

زمان واریز سهام عدالت 1401 مشخص شده است. پیش‌تر نیز درباره مقدار مبلغ سود سهام عدالت حرف و حدیث‌های زیادی به گوش می‌رسد که در حال حاضر این مبلغ نیز مشخص شده است. با تکراتو همراه باشید.

از زمان واگذاری سهام عدالت، شایعات زیادی درباره زمان واریز سود سهام عدالت 1401 در میان بوده و حال به نظر می‌رسد این زمان قطعی شده باشد!

سرفصل مطالب:

 

بیشتر بخوانید: 

زمان واریز سود سهام عدالت 1401

رییس سازمان بورس خبر داد که پرداخت سود سهام عدالت 1401 در آینده نزدیک انجام خواهد شد. سهام عدالت در سه مرحله واریز شده است. سهام عدالت مرحله دوم در اردیبهشت واریز شده است. سهام عدالت سوم در خردادماه واریز شده است. سهام عدالت جاماندگان قرار است تیرماه واریز شود.

سهام عدالت در واقع نوعی از یارانه است که از دولت نهم به مردم واگذار شده و هدف آن گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور بوده است. از زمان واگذاری این سهام تا امروز شایعات زیادی درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت 1401 مطرح شده و در جدیدترین اخبار، مقدار سود سهام عدالت نیز مشخص شده است.

زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ تاریخ پرداخت سود سهام عدالت

چندی پیش پیمان حدادی در خصوص زمان و میزان واریز سود سهام عدالت 1401 اظهاراتی داشت و روز گذشته محمدرضا پورابراهیمی مبلغ سود سهام عدالت 1401 را اعلام کرده است. اما آیا سود سهام عدالت این بار به موقع پرداخت می‌شود؟

مبلغ سود سهام عدالت 1401

زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ تاریخ پرداخت سود سهام عدالت مشخص شد؟

چندی پیش از این نیز دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر شده و به 60 همت برسد گفته بود:

سهامداران سهام عدالت 1 میلیون تومانی در حدود 2 میلیون تومان و سهامداران 532 هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت 1401

در خصوص شیوه پرداخت سود سهام عدالت، سود عملکرد سال 98 در د مرحله اسفند 99 و تیر 1400 پرداخت شد. سود عملکرد 99 نیز به صورت یک مرحله‌ای در اسفند 1400 واریز شد. در نتیجه نحوه واریز سود سهام عدالت 1401 بستگی تامی به همکاری شرکت‌ها دارد.

پیمان حدادی، دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت نیز گفته بود:

اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی 2 مرحله، مثلا انتهای پاییز 1401 و انتهای زمستان 1401 پرداخت شود.

23 مهر نیز محمدرضا پور ابراهیمی درباره روند افزایش سرمایه شرکت‌های غیربورسی گفته بود:

هم اکنون سود شرکت‌های غیر بورسی درگیر فرایند افزایش سرمایه است که این سود در کل به میزان 4.5 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. ظرف 2 هفته آینده فرایند افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی انجام می‌شود و سپس تا اواسط آبان ماه منابع ناشی از سود سهام شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت مشخص می‌شود.

زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اینکه چه زمانی سود شرکت‌های غیربورسی به حساب سهامداران واریز می‌شود نیز گفت: «امسال سود سهام شرکت‌های بورسی افزایش قابل توجهی داشته به طوری که از 29 هزار میلیارد تومان به حدود 67 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که اگر با سود غیر بورسی‌ها جمع بزنیم، حدود 70 هزار میلیارد تومان می‌شود؛ بنابراین هفته گذشته در وزارت اقتصاد پیشنهادی مطرح شده که همزمان با پیگیری پرداخت سود سهام شرکت‌های غیر بورسی، بورسی‌ها هم سریع‌تر کارشان نهایی شود و بعد سود شرکت‌های بورسی و غیر بورسی در یک بازه زمانی به حساب سهامداران عدالت واریز شود».

پرداخت سود معوقه سهام عدالت

در حالی که صحبت از پرداخت سود سهام عدالت برای سال 1400 هست، بیش از 1 میلیون و 800 هزار سهامدار عدالت به دلیل نقص حساب بانکی هنوز موفق به دریافت سود سال های 98 و 99 نشده اند.

ویدیوی مربوط به گزارش صدا و سیما درخصوص پرداخت سود معوقه سهام عدالت به سهامداران را در ادامه مشاهده کنید:

سود 500 هزار تومانی سهام عدالت 1401

وزیر امور اقتصاد و دارایی از واریز بخشی از سود سهام عدالت 1401 تا پایان پاییز سال جاری خبر داد.

سیداحسان خاندوزی با اشاره به جلسه دیروز شورای عالی بورس اظهار کرد: «در این جلسه مصوب شد سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که مهلت آن‌ها برای واریز سود به پایان رسیده و سود سهام عدالت آن‌ها قابل وصول است، تا پایان پاییز برای همه 49 میلیون نفر سهام‌دار عدالت واریز شود».

وزیر امور اقتصاد و دارایی درمورد میزان سود توضیح داد:

میزان سود حدود 500 هزار تومان به ازای هر برگه سهام عدالت است.

شایان ذکر است مبلغ سود سهام عدالت احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دوبرابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

وی همچنین درمورد میزان باقی مانده سود سهام عدالت در سال 1401 گفت: مبلغ باقی مانده سود سهام عدالت از شرکت‌هایی که هنوز مهلت دارند تا پایان سال جاری یا ابتدای سال 1402 انجام می‌شود و اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

سوالات متداول

سود سهام عدالت 1401 چه زمانی واریز می‌شود؟

در خصوص شیوه پرداخت سود سهام عدالت، سود عملکرد سال 98 در د مرحله اسفند 99 و تیر 1400 پرداخت شد. سود عملکرد 99 نیز به صورت یک مرحله‌ای در اسفند 1400 واریز شد. در نتیجه نحوه واریز سود سهام عدالت 1401 بستگی تامی به همکاری شرکت‌ها دارد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مقاله «زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ مقدار سود سهام عدالت در سال 1401 چقدر است؟ [+ ویدیو]» در تکراتو مراجعه کنید.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

سهامداران سهام عدالت 1 میلیون تومانی در حدود 2 میلیون تومان و سهامداران 532 هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مقاله «زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ مقدار سود سهام عدالت در سال 1401 چقدر است؟ [+ ویدیو]» در تکراتو مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ زمان واریز سود سهام عدالت 1401 و همچنین مقدار مبلغ سود سهام عدالت در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو