عمل بینی در فصل پاییز و زمستان

37

1401/8/22

15:04


سرمای زمستان و احتمال اینکه به سرماخوردگی دچار شوید یا فصل بهار و پاییز و آلرژی هایش می تواند شما را در تصمیم گیری و انتخاب زمانی مناسب برای جراحی بینی کمی به شک بیاندازد و این سوال برایتان به وجود آید که انجام عمل بینی در فصل پاییز و زمستان بهتر است یا بهار و تابستان؟ انتخاب تصمیم درست می تواند از بروز هر گونه مشکل و حتی نیاز پیدا کردن شما به عمل ثانویه بینی جلوگیری کند. حتما با خود می گوید چرا؟ برای پاسخ به این سوال توصیه می کنیم ادامه این متن را مطالعه فرمایید.

عمل ترمیمی بینی

بهترین فصل برای عمل زیبایی بینی چه فصلی است؟

شاید برای شما جالب باشد که در چه فصلی بینی خود را عمل کنید ، باید بگوییم اهمیت زیادی ندارد و شما قادر هستید در هر فصلی از سال این عمل زیبایی را انجام دهید. البته که هر فصلی از سال به دلیل خصوصیاتی که دارد نیاز به مراقبت های خاصی دارد که افراد باید آن را انجام دهند. در صورتی که فرد آلرژی فصلی شدیدی دارد بهتر است در فصلی عمل زیبایی خود را انجام دهد که شدت آلرژی او کمتر می باشد و حساسیت او نیز قابل کنترل است. عمل زیبایی بینی یک عمل جراحی اختیاری است که لزومی در انجام آن نیست و می توان زمان انجام آن را تغییر داد و در هر فصلی و روزی از سال آن را با خیال راحت انجام داد. با این وجود برای برخی از افراد مهم است که آیا فصل ها می توانند بر روی بهبودی آن ها و همچنین نتایج جراحی تاثیر بگذارد یا خیر؟

اغلب افراد ترجیح می دهند تا دوره نقاهت خود را در تعطیلات نوروز هماهنگ کنند تا نیازی به گرفتن مرخصی از محل کار خود نداشته باشند و بتوانند با خیالی آسوده دوره بهبودی خود را پشت سر بگذارند.

آیا بهترین فصل برای جراحی بینی بهار و تابستان است؟

فصل بهار و تابستان فصلی است که اکثر مردم برای انجام عمل زیبایی بینی آن را انتخاب می کنند ، چرا که  در بهار مردم مصمم هستند تا با تغییر خصوصیات چهره خود یا اندامشان ظاهری زیبا و جذاب برای فصل تابستان داشته باشند ، از آنجایی که در این فصل دمای هوا برای عمل دماغ مناسب است و دوران بهبودی در هوایی نه خیلی سر و نه خیلی گرم طی می شود گزینه ای مناسب برای این عمل جراحی می باشد. علاوه بر آن نیز ، دانشجویان یا حتی کارمندان نیز می توانند از تعطیلات بهار خود استفاده کنند و قبل از شروع کار و فصلی جدید برای زندگی و کار، عمل بینی را انجام دهند. تعطیلات تابستانه نیز به شما این امکان را می دهد تا از این تعطیلات به عنوان زمانی مناسب برای بهبودی و استراحت استفاده نمایید. گرمای این فصل از سال برای بهبودی شما مشکلی به وجود نخواهد آورد اما تنها در صورتی که نکات مراقبتی را رعایت کنید.

برای انتخاب فصل مناسب برای عمل زیبایی بینی خود به این نکات توجه کنید !!

آلرژی فصلی

تنها ایرادی که انجام عمل بینی در فصل بهار و پاییز وجود دارد واکنش های آلرژیک می باشد. چرا که در فصل بهار ، تعداد مواد آلرژی زا در هوا افزایش پیدا می کند. این امر بهبودی را برای بیمارانی که ممکن است به حساسیت فصلی شدید دچار هستند دشوار می کند. اگر این احتمال در شما وجود دارد که دچارعطسه شدید ، آبریزش غیرقابل کنترل بینی و خارش شوید بهتر است فصل های که آلرژی زا هستند را برای این عمل انتخاب نکنید.

گرمای شدید

یکی از نکاتی که باید در رابطه با انتخاب فصل مناسب برای جراحی بینی در نظر بگیرید ، دمای هوا می باشد. بالا بودن دمای هوا می تواند تورم بعد از عمل جراحی را افزایش دهد و حتی ممکن است منجر به خونریزی های اذیت کننده شود. انجام فعالیت های شدید در فضای باز نیز در طول دوران ریکاوری در تابستان ممنوع می باشد. همچنین لازم است بدانید که در هفته های ابتدایی بعد از عمل به دلیل حساس بودن پوست این احتمال وجود دارد تا برخورد اشعه های نور خورشید به پوست شما آسیب برساند و موجب بروز لک و آکنه بر روی پوست شما شود. از همین رو بهتر است در هر فصلی که قرار دارید بعد از عمل زیبایی یا عمل بینی ترمیمی برای مدت کوتاهی از خانه خارج نشوید یا در صورت خروج از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

مراقبت سلامتی خود باشید!

نکته ای که در این خصوص وجود دارد و دکتر علی جاودانی بهترین جراح بینی تهران به آن اشاره می کند این است که شما در هر فصلی که قرار داشته باشید باید مراقب سلامتی خود باشید تا دچار مشکلی نشوید. سرما خوردگی تنها مختص به فصل سرد سال نیست و در هر فصلی باید مراقبت آن باشید چرا که عطسه و سرفه در زمانی که عمل جراحی بینی را انجام داده اید می تواند کمی مشکل ساز باشد.

آیا بهترین فصل پاییز و زمستان است؟

با توجه به گفته های فوق ممکن است تصمیم بگیرید که در طول پاییز یا زمستان عمل بینی را انجام دهید. هوای سرد در این فصول تاثیرات منفی برای شما نخواهد داشت پس نگرانی در این رابطه نداشته باشید. در واقع بهترین جراح بینی تهران یا دیگر متخصصان جراحی زیبایی بینی ، بر این باور هستند که دمای سرد در این فصل ها می تواند مزیت های بسیار زیاد دیگری نیز داشته باشد. این مزایا می توانند شامل موارد زیر باشند :

پس از انجام این پروسه به دلیل دمای سرد هوا تورم و کبودی در شما کمتر خواهد بود.

هوای سرد می تواند رگ های خونی پوست را منقبض نماید و موجب کاهش سریع تر تورم شود.

شدت نور آفتاب کم تر بوده و جای زخم کمتری بر روی پوست باقی می ماند و نتایج بهتری حاصل می گردد.

فصول سرد سال احتمال تشدید علائم آلرژی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند. پس اگر به علت آلرژی دچار گرفتگی یا ابریزش بینی می شوید ، بهترین فصل برای شما فصول سرد می باشد.

همچنین در پاییز و زمستان شب ها طولانی تر می باشند و از همین رو زمان استراحت بیشتری را دارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو