تهیه «کایسری یالاماسی» ترکیه‌ای

منبع: برترین ها

12

1401/8/22

15:16


کایسری یالاماسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی کشورهای ترکیه ای است که طرفدارهای زیادی دارد.

آخرین خبر: کایسری یالاماسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی کشورهای ترکیه ای است که طرفدارهای زیادی دارد.

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد۴ لیوان

آب ولرم½ لیوان

شیر گرم۱ لیوان

روغن مایع۱ قاشق غذاخوری

نمک۱ قاشق غذاخوری

خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری

شکر۱ قاشق مرباخوری

مواد لازم میانی

گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم

گوجه فرنگی۳ عدد

رب گوجه فرنگی۱٫۵ قاشق غذاخوری

پیاز۱ عدد

روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری

آب½ لیوان

فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری

نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کایسری یالاماسی 

مرحله اول

برای تهیه کایسری یالاماسی به روش ترکیه ای در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور شیر ولرم را به همراه آب ولرم، خمیر مایه فوری، روغن مایع، نمک و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا کمی مخلوط کرده و آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه می افزاییم. در ادامه خمیر را با دست به خوبی ورز می دهیم تا نرم و یکدست شود، سپس روی آنرا با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو تا سه برابر شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار داده، سپس به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب سرخ شده و بوی خامی آن از بین برود. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را به صورت ریز رنده کرده و به تابه می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم و آب را اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم مواد میانی به مدت ۶ دقیقه بپزد تا آب اضافی درون تابه تبخیر شود.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت خمیر آنرا به گلوله های هم اندازه تقسیم کرده و مجددا روی آنها را با یک پارچه می پوشانیم تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کنند. حالا یک تابه نچسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه چانه ها را با کمک وردنه به صورت نازک باز کرده و درون تابه نچسب می گذاریم، سپس مدام خمیر را پشت و رو کرد تا کاملا پخته شود. در ادامه ۱ نان روی سطح کار گذاشته و روی آنرا با مواد گوشتی می پوشانیم.

مرحله نهم

حالا مجددا روی مواد میانی را با نان پوشانده و روی آن مقداری مواد گوشتی می ریزیم و با قاشق کاملا پخش می کنیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم و در نهایت با مقداری جعفری خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو