موزه فرش باکو آذربایجان با قدمت ۵۰ ساله و معماری خاص آن

موزه فرش باکو آذربایجان با قدمت ۵۰ ساله و معماری خاص آن


منبع: آرگا

19

1401/8/22

21:07


موزه فرش باکو یکی از زیباترین موزه های دنیا بوده و دارای کلکسیونی از فرش های زیبا است. در این موزه می توانید، تجربه بافتن فرش و قالیچه های زیبا را داشته باشید.

موزه فرش باکو یکی از زیباترین موزه های جهان در آذربایجان است. در این مکان می توانید، مجموعه ای نفیس از قالی ها و قالیچه ها را مشاهده کنید. طرح ها و رنگ های گوناگون در این مجموعه از یک سو و از سوی دیگر جنس های فرآوری شده با کیفیت موجب اهمیت این مجموعه شده است.

موزه فرش باکو را بشناسید

شگفتی های موزه فرش باکو در آذربایجان

این موزه بی نظیر در کشور جمهوری آذربایجان یکی از بهترین موزه ها شناخته می شود که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موزه در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و در اوایل تاسیس خود تنها موزه ای بود که در هنر قالی بافی به صورت اختصاصی فعالیت می کرد و پس از تاسیس این موزه در کشور های دیگر نیز به هنر قالی بافی اهمیت داده شد و موزه های دیگری نیز مشغول فعالیت شده اند.

موزه فرش در آذربایجان

اگر قصد سفر به شهر باکو را دارید و علاقمند به هنر قالی بافی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از این موزه بی نظیر بازدید به عمل آورید. این موزه نخستین موزه فرش در دنیا بود و  یکی از مهم ترین آثار ملی و فرهنگی در کشور آذربایجان می باشد. این موزه امروزه از مکان های دیدنی آذربایجان است.

معرفی موزه باکو

هزینه بازدید از موزه فرش باکو برای هر نفر حدود ۷ منات می باشد و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. این موزه همه روزه از ساعت ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر به جز روزهای دوشنبه برای بازدید عموم باز می باشد.

کلکسیون فرش باکو

تاریخچه موزه فرش:

این موزه به عنوان اولین موزه فرش دنیا شناخته شده است. مجموعه ای با ارزش فرهنگی بسیار بالا که بزرگ ترین کلکسیون های فرش در آن قرار دارد. این مجموعه ۵۰ سال قدمت داشته و با برخورداری از معماری زیبا و شکیل خود مورد توجه است. تغییراتی که در این مجموعه مشاهده می کنید، ستودنی خواهد بود.

معماری موزه باکو

بخش های مختلف موزه:

این موزه طراحی کاملا مدرن داشته و معماری ان یک فرش لول شده است. معماری داخلی این بنا نیز مدرن و کاربردی می باشد. نورپردازی و چیدمان یکی دیگر از ویژگی های بارز در این مجموعه به شمار می آید. این موزه پر بازدید دارای هفت مجموعه بوده و شامل فرش های کرک دار، فرش های مسطح، لباس های محلی، محصولات قالی بافی، ظروف سنتی، زیورآلات تاریخی، ظروف شیشه ای و … می باشد.

اهمیت موزه باکو

یکی از تجربه های لذت بخشی که در بازدید از این موزه شگفت انگیز خواهید داشت، بافت انواع فرش است. شما می توانید به راحتی فرش ببافید و آموزش های لازم را در این زمینه کسب کنید. پازل بازی و رنگ آمیزی نیز یکی دیگر از بخش های جذاب در این مجموعه به شمار می آید. این موزه از بهترین مکان های دیدنی باکو به شمار می آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو