ساخت پاکت نامه قلبی یک راهکار عاشقانه برای شما

ساخت پاکت نامه قلبی یک راهکار عاشقانه برای شما


منبع: کاغذ رنگی

14

1401/8/22

22:39


واقعا استفاده از کاردستی‌هایی که خودمان ساخته ایم لذت بخش است. این مطلب آموزش ساخت پاکت نامه با کاغذرنگی را آموزش می‌دهد که فقط با برش کاغذ به شکل قلب انجام می‌شود.

ساخت پاکت نامه قلبی یک راهکار عاشقانه برای شما

پاکت‌ های نامه همیشه اسرارآمیز و هیجان‌انگیز هستند. به‌نظرم دریافت یک پاکت‌ نامه به ویژه پاکت نامه قلبی با محتوای مرموز از اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی هم جذاب‌تر است. ذوق بازکردن نامه‌ای که مخاطبش فقط شما هستید، واقعا یکی از حس‌های جادویی دنیاست.

حالا اگر کمی خلاقیت به‌ خرج‌ بدهید، می‌توانید همین پاکت‌ های ساده را به شکل‌های زیباتری درآورید. مثلا امروز در کاغذرنگی، یک پاکت نامه قلبی می‌سازید که فقط چند دقیقه زمان نیاز دارد.

وسایل مورد نیاز پاکت نامه قلبی

  • مقوا رنگی

    کاغذرنگی ضخیم
  • کاغذ کادو

    کاغذ رنگی نازک یا کاغذ کادو
  • مداد

    مداد
  • قیچی

    قیچی
  • چسب

قبل از شروع

خوب است قبل شروع کار دو نکته مهم را بدانید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

  • اول این‌ که قبل اجرای طرح روی کاغذ اصلی، حتما چند بار روی کاغذهای باطله، ساخت این پاکت نامه قلبی را تمرین کنید تا روند و چگونگی قرارگیری تای کاغذ دستتان بیاید.
  • دوم این‌که از کاغذهای نازک مثل کاغذکادو استفاده کنید. تاکردن کاغذهای ضخیم مثل استوک‌ها خیلی سخت است و شاید در آخر هم شکل دلخواه‌تان را به شما ندهند. کاغذرنگی ضخیم را فقط برای الگو استفاده کنید.

پاکت نامه قلبی

آموزش ساخت پاکت نامه قلبی

شما می‌توانید پاکت نامه‌ قلبی با هر رنگی را در مناسبت‌های مختلف مثل ولنتاین یا جشن تولد، به دوستانتان هدیه بدهید. اگر حوصله داشته ‌باشید، با صرف کمی وقت، می‌توانید تعداد زیادی از این‌ها را در رنگ‌های متنوع بسازید. این‌طوری هروقت لازم باشد، در کشوی‌ میز کارتان پاکت نامه قلبی دارید.

برای ساخت این پاک نامه جذاب مراحل زیر را طی کنید.

۱. ساخت شکل پاکت نامه قلبی

کاغذرنگی ضخیم را از وسط تا کنید و شکل یک نصفه قلب را رویش ترسم کنید. شکل قلب را با یک قیچی از روی کاغذ ببرید تا یک قلب کامل داشته ‌باشید. این قلب را به‌عنوان الگو برای ساخت پاکت نامه قلبی نگه ‌دارید.

شکل قلب پاکت نامه قلبی

قلب را روی کاغذ کادو یا کاغذ رنگی نازک‌ بگذارید، با مداد اطرافش را بکشید و با قیچی بُرش بزنید. حالا شکل اولیه پاکت را دارید.

۲. چهار تای مهم!

یادتان باشد در کل باید ۴ تا روی این پاکت نامه قلبی بزنید. اگر هرکدام از آن‌ها را به اشتباه انتخاب کنید، کل کار خراب می‌شود. در شکل زیر می‌توانید حالت کلی این تاها را ببینید.

روش تا زدن پاکت نامه قلبی

اول حدود ۱.۳ سانتی‌متر از دو طرف قلب را به سمت داخل تا بزنید. خط تاها باید موازی با خط مرکز فرضی قلب باشند.

پاکت نامه قلبی

حالا قلب را به شکل سروته روبه‌روی‌تان بگذارید. یعنی سر قلب رو به پایین باشد. بعد همین سر قلب را طوری به سمت بالا تا کنید که لبه‌های دو تای قبلی روی هم قرار بگیرند.

کاردستی پاکت نامه قلبی

به‌همین سادگی پاکت نامه قلبی شما آماده می‌شود. تای چهارم هم مربوط‌به در پاکت‌نامه است که در آخر انجام می‌دهید. بعد از چسب‌کاری‌های لازم در محل‌های تا، یک پاکت نامه قلبی دارید.

ساخت پاکت نامه قلبی

۳. نوشتن پیام‌

پیام‌تان را داخل پاکت یا روی یک تکه کارت بنویسید و در پاکت قرار دهید. در آخر می‌توانید در پاکت نامه را با یک برچسب ببندید.

نوشتن پیام در پاکت نامه قلبی

راه دیگر این است که یک شکاف کوچک روی پاکت ایجاد کنید و نوک در را درون شکاف ببرید تا پاکت بسته‌ شود. بقیه تزیینات و ایده‌های خلاقانه هم کاملا به خودتان بستگی دارد.

آموزش ساخت پاکت نامه قلبی

اگر از کاردستی پاکت نامه قلبی عاشقانه خوشتان آمد، نظرتان را درباره آن با کاربران کاغذرنگی در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو