صیانت از میراث فرهنگی خراسان جنوبی یک وظیفه همگانی است

منبع: همگردی

12

1401/8/22

23:30


میراث آریا/ براساس خبرهای بدست آمده، صیانت از میراث فرهنگی خراسان جنوبی یک وظیفه همگانی است.

فرماندهی یگان حفاظت استان خراسان جنوبی در دیدار با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فردوس گفت: یگان حفاظت به تنهایی توان حفاظت از همه این آثار را ندارد و نیازمند همراهی سایر دستگاه ها بویژه نیروی انتظامی است.

در این دیدار سرهنگ سید علی حسینی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ضمن تأکید بر اهمیت همکاری بین یگان حفاظت و نیروی انتظامی، خواستار ایجاد هماهنگی بیشتر بین یگان حفاظت و نیروی انتظامی در سطح شهرستان فردوس شد تا روند حفظ و حراست از بناهای تاریخی باقوت بیشتری ادامه یابد.

سرهنگ فولادی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فردوس در این دیدار اظهار داشت: تحکیم و گسترش همکاری های میان نیروی انتظامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی کمک خواهد کرد و در این راستا مجموعه نیروی انتظامی آماده هرگونه همکاری است.

کاظم شبنم زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس ضمن تشکر از حضور فرمانده یگان حفاظت استان و تعامل و همکاری مجموعه نیروی انتظامی شهرستان در حفاظت و جلوگیری از جرائم علیه مواریث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی یک هویت ملی بوده و برای حفاظت بهینه نیازمند مشارکت همگانی بوده که در این راستا تقویت مشارکت های اجتماعی و مردمی در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

شبنم زاده با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان در زمینه آثار ارزشمند تاریخی گفت: در حال حاضر شهرستان فردوس دارای 175 اثر ثبت ملی و شناسایی شده و یک اثر ثبت جهانی است که به توجه به موقعیت شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد بیش از هفت استان پرجمعیت کشور و از طرفی گستردگی حوزه فعالیت و پراکندگی آثار تاریخی، برای حفاظت از میراث کهن خواستار برقراری تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی، شوراهای اسلامی، بسیج، مشارکت های مردمی و ... در این زمینه است.

او گفت: این دیدار در راستای تعامل و همکاری هر چه بیشتر یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان با نیروی انتظامی در برخورد قاطع با سودجویان مواریث فرهنگی، تاریخی و طبیعی در حوزه استحفاظی به منظور افزایش ضریب حفاظتی امنیتی برگزار شد و وضعیت آثار تاریخی شهرستان و نحوه افزایش کمی و کیفی حفاظت از ابنیه تاریخی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

صیانت از میراث فرهنگی خراسان جنوبی یک وظیفه همگانی است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو