معرفی اپلیکیشن کالری شمار بروکلی

منبع: زیبامون

15

1401/8/23

10:11


در این مقاله به معرفی اپلیکیشن کالری شمار بروکلی و شیوه نظارت بر کالری روزانه می‌پردازیم.

معرفی اپلیکیشن کالری شمار بروکلی

کالری دریافتی روزانه مهم‌ترین عاملی است که تعیین کننده وزن شما است. به همین دلیل برای داشتن تناسب اندام ایده‌آل لازم است که آن را تحت کنترل خود درآورید. شما برای انجام کارهای روزانه خود و فعالیت منظم بدن به کالری نیاز دارید و در صورتی که کالری دریافتی بیش از نیاز بدن باشد وزن شما افزایش می‌یابد. برای کنترل تناسب بین کالری دریافتی و مصرفی استفاده از روش‌های کالری شماری می‌تواند بسیار مفید باشد.

اندازه‌گیری میزان کالری به شما کمک می‌کند برنامه منظم و صحیحی برای کنترل وزن خود داشته باشید.

چنانچه می‌خواهید وزن اضافه کنید، باید برنامه غذایی با کالری بیشتر از میزان نیاز بدن داشته باشید و برای کاهش وزن، برعکس باید رژیمی داشته باشید که حاوی کالری کمتری از کالری مورد نیاز روزانه شما باشد. در این مقاله به معرفی اپلیکیشن کالری شمار بروکلی و شیوه نظارت بر کالری روزانه می‌پردازیم.

 

 

عوامل موثر بر کالری مورد نیاز

هنگام محاسبه کالری مورد نیاز روزانه، جزئیاتی مانند سن، جنسیت، وضعیت فعالیت بدنی، قد و وزن فرد در نظر گرفته می‌شود. به کمک این جزئیات، میزان سوخت‌وساز پایه بدن فرد محاسبه می‌شود. شخص توده بدنی (BMI) که نسبتی بین وزن و قد شما است، مشخص می‌کند که آیا شما اضافه‌وزن دارید، نرمال یا لاغر هستید. غذای شما بسته به نوع و حجم آن می‌تواند حاوی مقادیر متفاوتی کالری باشد. بسته به اینکه چقدر فعالیت داشته باشید نیز کالری مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. طبعا ورزشکاران میزان کالری بیشتر نیاز دارند. اپلیکیشن بروکلی به کمک دریافت اطلاعات شما میزان کالری دریافتی مناسب شما را در هر وعده محاسبه می‌کند.

 

کالری شمار چیست؟

کالری شمار ابزاری است که برای محاسبه کالری مصرفی در هر وعده غذایی یا روز استفاده می‌شود. این برنامه‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا کالری دریافتی خود را در یک دوره زمانی مشخص کنترل کنند. این ابزار کاهش وزن برای ردیابی مواد غذایی مصرف شده در طول روز و محدود کردن کالری دریافتی روزانه استفاده می‌شود.

نمونه‌های مبتنی بر وب به ورود ساده نوع و حجم غذاهای مصرف شده برای محاسبه کل کالری دریافتی نیاز دارند. اما نمونه‌های نرم‌افزاری انتخاب بهتری هستند. زیرا می‌توانید به طور مستمر میزان کالری خود را چک کرده و میزان پیشرفت و پایبندی خود به برنامه غذایی را تحت کنترل داشته باشد. کالری شماری با بروکلی یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

 

روزانه باید چند کالری مصرف کنم؟

میزان سوخت‌وساز بدن همیشه یک مقدار ثابت نیست. در هر وزنی که قرار داشته باشید ورزش می‌تواند به طبیعی‌تر شدن توده بدنی شما کمک کند. با حمایت‌هایی مانند ورزش، رفع اختلالات هورمونی، تغذیه مناسب، خواب منظم می‌توانید میزان سوخت‌وساز را افزایش دهید. توجه به مصرف روزانه مایعات ضروری است و مصرف مناسب آب می‌تواند به سوخت‌وساز راحت‌تر بدن شما کمک کند.

رژیم‌های غذایی اشتباه طولانی مدت، افزایش و کاهش وزن مکرر، استفاده از رژیم‌های کم‌کالری حتی در صورت عدم نیاز در سنین پایین و مصرف ناکافی مایعات می‌تواند سوخت‌وساز بدن شما را مختل کند. هنگام کالری شماری باید به موارد زیر توجه کنید:

  • شما باید تمام غذاهایی را که در طول روز می‌خورید به محاسبه کالری خود اضافه کنید.
  • اگر الگوی غذایی منظمی داشته باشید، محاسبه کالری شما آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.
  • اگر از سایت‌های محاسبه کننده کالری یا سایر نرم‌افزارها استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که سایت‌ها قابل‌اعتماد هستند. اپ کالری شمار بروکلی یکی از معتبرترین نرم‌افزارهایی است که می‌توانید با اطمینان از آن استفاده کنید.

 

 

مزایای استفاده از کالری شمار بروکلی

با استفاده از این برنامه می‌توانید به راحتی میزان کالری دریافتی و مصرفی خود را مشاهده کنید و با تغییر حجم آن به وزن ایده‌ال خود برسید. این برنامه برای همه افرادی که تمایل به کاهش وزن، افزایش وزن یا حفظ تعادل وزن خود را دارند قابل استفاده است. منوی برنامه  بروکلی به روشی بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است.

با این برنامه می‌توانید ببینید در طول رژیم غذایی چه غذایی و چه مقدار مصرف می‌کنید. درصد پروتئین، کربوهیدرات و چربی مصرفی و میانگین کالری دریافتی روزانه شما مشخص می‌شود. شما در این اپ می‌توانید امکانات زیر را دریافت نمایید:

 

اندازه‌گیری کالری غذاها

شما می‌توانید نوع غذا و حجم آن را وارد کنید و از میزان کالری آن مطلع شوید.

 

اندازه‌گیری کالری فعالیت

این امکان وجود دارد که هر فعالیتی که در روز انجام می‌دهید (اعم از ورزش، کار یا تفریح) را وارد کنید و از میزان کالری مصرفی آن آگاه شوید.

 

دریافت کالری پیشنهادی

این اپ به شما می‌گوید که با توجه به سطح فعالیت و ویژگی‌های جسمانی مثل سن، جنس، وزن و قد چه میزان کالری در هر وعده برای شما مناسب است.

 

استفاده از نسخه تحت وب

چنانچه به هر دلیلی نیم توانید از اپلیکیشن موبایل استفاده کنید می‌توانید از نسخه تحت وب استفاده نمایید. همه امکانات برنامه در نسخه تحت وب نیز وجود دارد.

 

 

امکانات خرید اشتراک بروکلی

علاوه بر مزایای بالا که می‌توانید تا سه ماه به طور رایگان استفاده کنید با استفاده از خرید اشتراک می‌توانید از امکانات ویژه برنامه نیز بهره‌مند شوید. با استفاده از اشتراک می‌توانید وزن هدف خود را وارد کرده و برنامه متناسب با آن را دریافت نمایید. با مشخص کردن وزن هدف می‌توانید از مشاوره غذایی و تمرینات ورزشی نیز بهره‌مند شوید. طبعا برای کاهش وزن باید میزان انرژی دریافتی کمتر از میزان انرژی مصرفی باشد و برعکس. امکان خرید اشتراک کالری شمار بروکلی به صورت یک‌ماهه، سه‌ماهه و یک‌ساله وجود دارد.

 

جمع‌بندی

بدن ما برای انجام فعالیت‌های اساسی مانند تنفس، فعالیت مغزی، تولید حرارت، حرکت عضلات و سایر فعالیت‌های روزمره خود به انرژی نیاز دارد. این انرژی از طریق مواد خوراکی تامین می‌شود. میزان این انرژی با واحد کالری اندازه‌گیری می‌شود. چنانچه میزان انرژی دریافتی بیش از نیاز شما باشد بدن آن را به چربی تبدیل کرده و در نواحی مثل شکم و پهلوها ذخیره می‌کند. به همین دلیل برای تناسب اندام و تغییر در وزن خود لازم است که بین کالری دریافتی و مصرفی خود تعادل ایجاد کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای نظارت بر وزن بدن استفاده از برنامه کالری شمار بروکلی است. این برنامه به شما امکان می‌دهد که از میزان کالری دریافتی وعده‌های غذایی خود و میزان مصرف انرژی فعالیت‌های روزانه خود مطلع شوید و متناسب با نیاز خود آن را کاهش یا افزایش دهید. برای دریافت اپلیکیشن کالری شمار بروکلی می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو