6 بهترین روش پس انداز پول حتی با حقوق کم!

6 بهترین روش پس انداز پول حتی با حقوق کم!


منبع: پارس ناز

19

1401/8/23

10:17


6 بهترین روش پس انداز پول حتی با حقوق کم!

6 بهترین روش پس انداز پول 

در این مطلب با 6 بهترین روش پس انداز پول آشنا می شویم. حتی اگر حقوق پایینی دارید، می توانید از این روش ها برای پس انداز استفاده کنید. پس انداز کردن پول کار مهمی است، به خصوص در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم و این دنیا توسط پول کنترل می شود. بدون داشتن هیچ گونه پس انداز مالی، قدرت خرید لازم برای خرید چیزهایی که می خواهید و نیاز دارید را نخواهید داشت.

 

1. سرمایه گذاری کنید

در اینجا، ما بهترین راه هایی را به شما نشان می دهیم که می توانید در پول خود صرفه جویی کنید تا بتوانید آزادی مالی لازم برای داشتن یک زندگی خوب را داشته باشید. اگر می خواهید در بلندمدت پول خوبی پس انداز کنید، سرمایه گذاری اولین کاری است که همیشه باید انجام دهید. ممکن است به نظر برسد که دارید پول خرج می کنید، اما در واقع اجازه می دهید که پول خودش کار را برای شما انجام دهد.

6 بهترین روش پس انداز پول حتی با حقوق کم!

شما همچنین می توانید این روش را فقط به عنوان انتقال پول از یک مکان به مکان دیگر ببینید. اما نکته متفاوت این است که پول شما به شکل دیگری تبدیل می شود. نمونه ای از این خرید املاک و مستغلات مانند زمین یا خانه است. این چیزها در درازمدت ارزشمند هستند، به این معنی که ذخیره خوبی از ارزش می باشند. شما همچنین می توانید از بازار سهام سهام بخرید و انتظار داشته باشید ارزش آن دو یا حتی سه برابر شود.

 

2. آنچه را که نیاز دارید بخرید، نه آنچه را که می خواهید

شما می توانید همیشه چیزهایی را که نیاز دارید بخرید، اما نه چیزهایی را که فقط می خواهید. ممکن است خرید همه چیزهای خوب در زندگی مقل خرید جدیدترین مدل آیفون یا خرید برندهای لوکس فقط به این دلیل که احساس می کنید به آن نیاز دارید، خوب به نظر برسد. خوب، اگر بودجه دارید یا مقدار زیادی پول نقد دارید، اشکالی ندارد. اما انجام روزانه این کار خوب نیست زیرا پول تان ته می کشد! پس فقط ملزومات زندگی را بخرید.

 

3. درصدی از درآمد خود را پس انداز کنید

هر بار که حقوق خود را دریافت می کنید یا اگر تاجر هستید، درآمد ماهانه خود را پس انداز کنید. همیشه به یاد داشته باشید که پول درآوردن آسان است اما نگه داشتن پول سخت است. شما می توانید حقوق بالایی داشته باشید اما ممکن است بیش از حد هزینه کنید. توصیه می کنیم حدود 30 تا 40 درصد از درآمد ماهانه خود را پس انداز کنید. حتی اگر بیشتر پس انداز کنید بهتر است تا در آینده قدرت خرید قوی تری داشته باشید.

6 بهترین روش پس انداز پول حتی با حقوق کم!

4. مدیریت مالی را یاد بگیرید

سیستم آموزشی ما خوب است، اما همه چیزهای مورد نیاز برای بزرگ کردن آن در دنیای واقعی را ندارد. بهتر است در کلاس مدیریت مالی ثبت نام کنید تا در نهایت به دلیل بی سوادی مالی دچار مشکل نشوید. بدانید که چگونه محاسبات بدهی و اعتباری را انجام دهید. روش معاملات سهام و ارزهای دیجیتال را بیاموزید، یا بهترین راه‌ها برای افزایش درآمد از طریق سرمایه‌گذاری را یاد بگیرید.

 

5. روی رشد تمرکز کنید، نه روی تجمل

رشد شما را به موفقیت می رساند. شما می توانید همه چیزهای خوب را در زندگی داشته باشید، اما همچنان می توانید مانند یک کودک نادان رفتار کنید. رشد به این معناست که به اندازه کافی بالغ باشید تا مزایا و معایب زندگی را بدانید. بنابراین مهارت های جدید زندگی را بیاموزید و فکر نکنید که به صورت مادرزادی همه چیز را می دانید. این نه تنها به شما در صرفه جویی در پول کمک می کند، بلکه شما را به فردی ماهرتر تبدیل می کند.

 

با استفاده از این روش ها یاد می گیرید کارها را به تنهایی انجام دهید. شما همچنین نسبت به خودتان اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید. زیرا ثابت کرده اید که می توانید کاری فیزیکی انجام دهید. ممکن است برای شما خوب و راضی کننده به نظر برسد که همیشه جذاب ترین ابزارها یا ماشین های زیبا را بخرید. اما قبل از خرید آنها، به کاربرد و عملکرد واقعی آنها فکر کنید.

 

آیا آنها به رشد و بهره وری شما کمک خواهند کرد؟ یا اینکه آنها فقط به عنوان یک عامل حواس پرتی برای کسب و پس انداز پول عمل می کنند؟ به این سوال پاسخ دهید تا بدانید که آیا ارزش خرج کردن را دارد یا خیر. سپس خواهید دید که هر چیزی ارزش خرید را ندارد. تحت تاثیر اموال و خرج کردن های دیگران نباشید. ساده بگوییم که چشم و هم چشمی و این چرندیات را حذف کنید تا این روش کارآمد باشد.

 

6. از تحت تاثیر قرار دادن دیگران دست بردارید

ما موجوداتی اجتماعی هستیم و در طبیعت ما این است که خود را با دیگران مقایسه کنیم. ما ممکن است آگاه نباشیم که داریم خود را با دیگران مقایسه می کنیم، اما این چیزی است که اتفاق می افتد. کاری که معمولاً در آن زمان انجام می دهیم این است که فقط برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران چیزهایی می خریم. این چیزی است که ما به آن لاف زدن می گوییم. تلاش برای نشان دادن چیزی که واقعا نیستیم!

6 بهترین روش پس انداز پول حتی با حقوق کم!

ما خود و عزت نفس خود را در ازای صرف پول برای چیزهایی که مهم نیستند تغذیه می کنیم. هیچ فایده ای ندارد که دیگران را تحت تاثیر قرار دهید و چیزهای جالب و گران قیمت بخرید تا آنها متوجه شوند که شما پول دارید. ممکن است تا حدی منیت شما را تغذیه کند، اما تغذیه منیت شما هیچ فایده ای ندارد. بنابراین بدانید که برای دیگران اهمیتی ندارد که شما کی هستید! شما هم همین دید را داشته باشید.

 

نتیجه گیری و خلاصه مطلب

اگر می خواهید زندگی خوبی داشته باشید، پس انداز کردن یک چیز مهم است که همیشه باید به خاطر داشته باشید. بنابراین تمام نکاتی را که در این مقاله ذکر کرده ایم رعایت کنید و مطمئناً روند کسب درآمد بیشتر از آنچه فکرش را نکرده اید تسریع خواهید کرد. اما همچنین سلامتی خود را به خطر نیندازید و بیش از حد مشغول ساختن ثروت نباشید. همیشه تعادل را حفظ کنید.

6 بهترین روش پس انداز پول حتی با حقوق کم!

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، به اندازه کافی بخوابید و همیشه تمیز بمانید. همچنین همیشه یک ضدعفونی کننده دست به هر کجا که می روید به همراه داشته باشید. این روزها، روزهایی است که یک ویروس از هر سوراخی بیرون می زند و باید سالم باشید تا بتوانید درآمد داشته باشید. توجه داشته باشید که سلامتی ثروت است. اگر سالم نباشید نمی توانید پول پس انداز کنید و ثروت بسازید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو