تیک آبی توییتر؛ تغییرات جدید و نحوه وریفای حساب با اشتراک Twitter Blue

تیک آبی توییتر؛ تغییرات جدید و نحوه وریفای حساب با اشتراک Twitter Blue


منبع: پلازا

45

1401/8/23

11:06


تیک آبی توییتر؛ تغییرات جدید و نحوه وریفای حساب با اشتراک Twitter Blue

تیک آبی توییتر پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، حواشی فراوانی داشت و با تغییرات عمده‌ای همراه شد. در این مطلب نگاهی داشتیم به این تغییرات و نحوه وریفای توییتر.

هر کاربری که تا به‌حال از توییتر استفاده کرده باشد، با تیک‌های آبی این پلتفرم آشنا است. تا پیش از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، این تیک‌ها به حساب‌های کاربری رسمی و احراز هویت شده داده می‌شد تا کاربران بتوانند بین اکانت‌های تقلبی و اصلی، تمایز قائل شوند. اما حالا هر کاربری با خرید اشتراک Twitter Blue می‌تواند این تیک را دریافت کند.

فهرست مطالب

نحوه وریفای توییتر و تغییرات جدید آن

همانطور که گفتیم، تا پیش از این شما از طریق این تیک‌ها می‌توانستید حساب اصلی و تایید شده افراد، برندها و مقامات رسمی دولتی را از حساب‌های تقلبی تشخیص دهید. اما حالا این تیک به این معنی است که یا حساب با طی کردن مراحل احراز هویت در گذشته تایید شده است و یا این که اشتراک Twitter Blue را خریداری کرده است.

اشتراک توییتر بلو، یک سرویس پولی جدید است که با خرید آن شما علاوه بر تیک آبی پروفایل، می‌توانید زودتر از بقیه کاربران به ویژگی‌های جدید مثل امکان ویرایش توییت دسترسی داشته باشید. این اشتراک فعلا تنها در سیستم‌عامل iOS و فقط در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا قابل خریداری است و توییتر هم برنامه‌ای برای در دسترس قرار دادن آن در سایر سیستم‌عامل‌ها یا کشورها، اعلام نکرده است.

نحوه وریفای توییتر

در حقیقت تیک آبی توییتر دیگر به معنی رسمی بودن یک حساب کاربری نیست. در عوض احتمالا یک برچسب Official همراه با تیک خاکستری، جایگزین آن می‌شود. از این به بعد هر حسابی که در پروفایل خود دارای این برچسب باشد، رسمی و تایید شده است. به گفته مدیران توییتر، این برچسب در حال حاضر قرار است تنها به چهره‌های سیاسی و برندهای تجاری داده شود.

البته ایلان ماسک کمتر از 18 ساعت پس از معرفی برچسب Official، اعلام کرد که این برچسب حذف شده است. در حال حاضر نیز توییتر این برچسب را از حساب‌هایی که قبلا آن را داشتند حذف کرده و مشخص نیست چه برنامه‌ای برای تمایز حساب‌هایی که اشتراک Twitter Blue را خریداری کردند از حساب‌های رسمی دارد.

فعلا حساب‌هایی که قبلا احراز هویت شده بودند، همچنان تیک آبی را دارند. شما با کلیک یا لمس این تیک در کنار پروفایل آن حساب کاربری، می‌توانید ببینید آن کاربر اشتراک Twitter Blue را خریداری کرده یا یک حساب رسمی است.

تیک آبی توییتر

ایلان ماسک چندین روز قبل در توییتی نوشته بود که توییتر قرار است طی چند ماه آینده کارهای احمقانه زیادی انجام دهد و ممکن است ویژگی‌های زیادی حذف یا اضافه شوند؛ به همین خاطر نیز فعلا هیچ راهی برای وریفای کردن حساب توییتر وجود ندارد و باید منتظر ماند و دید در آینده آن‌ها چه برنامه‌ای برای تایید حساب‌های رسمی دارند.

چگونه تیک آبی توییتر را فعال کنیم؟

همانطور که گفتیم، در حال حاضر تنها راه فعال کردن تیک ابی برای پروفایل توییتر، استفاده از یک آیفون یا آیپد است. با پرداخت 7.99 دلار در ماه، می‌توانید اشتراک Twitter Blue را خریداری و تیک آبی را دریافت کنید. البته این اشتراک فعلا برای حساب‌های کاربری جدید که از 9 نوامبر 2022 به بعد در توییتر ایجاد شده باشند، قابل خریداری نیست.

همچنین فعلا این اشتراک غیرفعال شده و قابل خریداری نیست چرا که پس از معرفی آن، حساب‌های جعلی زیادی از قول برندها و چهره‌های معروف، در توییتر شروع به‌فعالیت و انتشار اخبار دروغ کردند و از آنجایی که هنوز راه کاملا واضح و مشخصی برای تمایز حساب‌های رسمی با حساب‌هایی که اشتراک خریداری کردند وجود ندارد، توییتر این سرویس را غیرفعال کرده است. اما به گفته ایلان ماسک، قرار است به زودی این قابلیت دوباره در دسترس قرار بگیرد.

روش دریافت تیک آبی توییتر در سیستم جدید نسبت به قبل کاملا متفاوت است. شما دیگر احتیاجی به ارائه مدارک شناسایی و وبسایت رسمی نیست. فقط کافی است اشتراک 7.99 دلار در ماه را خریداری کنید تا حساب شما با تیک آبی نمایش داده شود و همچنین به ویژگی‌های جدید این سرویس نیز دسترسی پیدا کنید.

اما چگونه در توییتر تیک آبی بگیریم؟ برای انجام این کار باید در اپلیکیشن توییتر در iOS وارد حساب کاربری خودتان شوید. سپس روی تصویر پروفایل در بالای سمت چپ بزنید و گزینه Twitter Blue را انتخاب کنید. این گزینه فعلا غیرفعال است اما به گفته ایلان ماسک به زودی بازخواهد گشت.

روش های گرفتن تیک آبی اکانت توییتر

در صفحه بعدی روی Subscribe بزنید و سپس هزینه اشتراک را پرداخت کنید. همانطور که گفتیم این سرویس فعلا در چند کشور محدود قابل خریداری است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

آموزش قرار دادن نظرسنجی در توییتر ؛ چگونه نظرسنجی ...
نگار رئیسی14 مرداد 1401 12:30

thumbnail

آموزش تصویری ساخت اکانت توییتر ؛ نحوه کار با توییتر ...
امیر مسعود نوریان05 خرداد 1401 09:30

سخن پایانی

به احتمال زیاد در ماه‌های آینده، روش های گرفتن تیک آبی اکانت توییتر با تغییرات بیشتری همراه می‌شوند. در حال حاضر توییتر هیچ برنامه مشخصی برای سیستم جدید خود ندارد. تغییرات گسترده و سریعی که ایلان ماسک پس از خرید توییتر در این شبکه اجتماعی اعمال کرد، از اخراج مدیران ارشد گرفته تا تغییر سرویس تیک آبی توییتر، سردرگرمی زیادی را هم بین کارکنان و هم کاربران این پلتفرم ایجاد کرده است. باید منتظر ماند و دید در آینده این سرویس و نحوه وریفای توییتر با چه تغییراتی همراه خواهند شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو