طرز تهیه خیار شور فله ای | بیا اینجا تا بهت بگم چه جوری فله ای خیارشور درست کنی

21

1401/8/23

11:07


طرز تهیه خیار شور فله ای | بیا اینجا تا بهت بگم چه جوری فله ای خیارشور درست کنی

خیار شور یکی از خوردنی های خوشمزه ای هست که در کنار انواع غذاهای جدید و قدیمی سرو می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خیار شور فله ای در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم خیار شور فله ای
خیار محلی ۱ کیلوگرم
ترخون و شوید ۱ دسته کوچک
فلفل سبز ۲ عدد
سیر ۸ حبه
نمک ½ لیوان
نخود خام ۱۰ عدد
سرکه ¼ لیوان
آب ۴ لیوان
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه خیار شور فله ای

مرحله اول

برای تهیه خیار شور ساده ابتدا آب را به همراه نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی نمک را هم می زنیم تا به طور کامل درون آب حل شود و به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، سرکه را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم ترکیب آب نمک و سرکه در فضای آشپزخانه از حرارت بیفتد و ولرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله خیارها را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. توجه داشته باشید که برای تهیه خیار شور حتما از خیار های ریز و یکدست محلی استفاده شود.

مرحله چهارم

حالا ظرف مورد نظرمان را به خوبی می شوییم و با دستمال به طور کامل خشک می کنیم. در ادامه تخم گشنیز را در کف ظرف می ریزیم، سپس خیارها را به همراه سبزیجات، فلفل و سیر درون ظرف قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نخود را روی خیارها می ریزیم، سپس ترکیب آب نمک و سرکه را درون ظرف می ریزیم . سطح آب نمک باید کمی بالاتر از سطح خیارها باشد. در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم تا هوایی وارد ظرف نشود.

مرحله ششم

حالا ظرف حاوی مواد را درون یک جای تاریک، خشک و خنک قرار می دهیم و اجازه می دهیم خیارشور آماده شود. پس از گذشت ۲ تا ۳ هفته می توانیم درب ظرف را باز کرده و از خیارشورها استفاده کنیم.

نکات طرز تهیه خیار شور

اضافه کردن زاج سفید

شاید در بعضی دستورها دیده باشید که علاوه بر مواد معمول از زاج سفید نیز استفاده می شود. اضافه کردن زاج سفید باعث می شود که بافت خیار شور شما شکننده تر یا به اصطلاح عامیانه تُردتر شود. علاوه بر این زاج سفید باعث می شود خیار شور شما مدت زمان بیشتری سالم و بدون کپک باقی بماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو