چربی خون خود را خوشمزه کاهش دهید!

چربی خون خود را خوشمزه کاهش دهید!


منبع: دلتا پیام

24

1401/8/23

12:09


گل کلم خاصیت فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین خواص آن تنظیم چربی خون بدن است. با دیگر خواص گل کلم برای سلامتی در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

چربی خون خود را خوشمزه کاهش دهید!

گل کلم خاصیت فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین خواص آن تنظیم چربی خون بدن است. گل کلم می‌تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند. با دیگر خواص گل کلم برای سلامتی در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

خواص گل کلم برای سلامتی

گل کلم این سبزی شیرین و سبک با طعم بی‌نظیرش می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های فصل سرما برای سرو شدن کنار غذا باشد. کلم دارای خواص بسیاری است که عبارتند از :

  • پیشگیری از انواع سرطان یکی از خواص گل کلم است. البته اگر ترکیبات موجود در گل کلم با مصرف مرتب این نوع سبزی همراه شود.
  • گل کلم می‌تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند.
  • هر پیمانه گل کلم فقط حاوی ۲۵ کالری است. به این معنی که مصرف زیاد این ماده‌ غذایی موجب اضافه‌وزن نمی‌شود و همچنین جایگزین کم‌کالری مناسبی برای مواد غذایی پرکالری مانند برنج و آرد است.

خواص گل کلم برای سلامتی چیست

گل کلم به‌دلیل فیبر بالا گوارش را کند و احساس سیری ایجاد می‌کند و در نتیجه فرد به‌طور خودکار به مصرف کالری کمتری طی روز روی خواهد آورد. خاصیت دیگری که در گل کلم به کاهش وزن کمک می‌کند، پرآب‌بودن این ماده‌ غذایی است. ۹۲ درصد وزن گل کلم از آب تشکیل می‌شود و این درحالی است که مصرف مواد غذایی پرآب و کم‌کالری با کاهش وزن بی‌ارتباط نیست.

Cauliflower

طریقه مصرف گل کلم

گل کلم را می‌توان در بسیاری غذاها و کنار بشقابی‌ها استفاده کرد. خواستنی‌ترین و پرکاربردترین نوع استفاده از کلم در بین ایرانیان، استفاده از این سبزی در تهیه انواع ترشی و شور است. همچنین استفاده از گل کلم در انواع پلو‌ها نیز بسیار مرسوم است. راحت‌ترین نحوه مصرف گل کلم، بخار پز کردن این سبزی است که می‌توانید آن را کنار غذا و سالاد میل کنید. اگر برای تهیه غذای خوشمزه با گل کلم و یا درست کردن ترشی احساس خستگی می‌کنید مطلب خستگی دائم نشان‌دهنده ۷ بیماری است! را حتما بخوانید.

ترشی کلم

 برخی از عوارض مصرف بیش‌از اندازه گل کلم

گل کلم منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیتون‌ها، فلاونوئیدها، فیتون‌ها و سایر مواد مغذی است که مزایای زیادی برای سلامتی و زیبایی دارند. با این حال، باید به خاطر داشت که مصرف بیش از حد هر گونه مواد غذایی بد است، و این امر در مورد گل کلم نیز صدق می‌کند. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در صورت مصرف بیش از حد کلم ممکن است باعث ایجاد مشکل و ناراحتی شود.

  • برای سیستم گوارش ما چندان خوب نیست
  • ممکن است برای زنان باردار چندان خوب نباشد
  • ممکن است باعث افت قند خون شود
  • ممکن است باعث افت فشار خون شود
  • آنتی‌اکسیدان بیش از حد برای سلامتی مضر است
  • ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شود
  • ممکن است خطر سنگ کلیه را افزایش دهد

خواص گل کلم برای سلامتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ راه خانگی برای تمیز کردن ریه در آلودگی هوا را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو