بورل: بسته تحریمی جدید علیه ایران در راه است

منبع: برترین ها

11

1401/8/23

13:04


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، مسائل حقوق بشری را بهانه و اعلام کرد که امروز بسته تحریمی جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد.

ایرنا: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، مسائل حقوق بشری را بهانه و اعلام کرد که امروز بسته تحریمی جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد.

جوسپ بورل در آستانه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: امروز درباره ایران صحبت می‌کنیم و بسته تحریمی جدیدی را علیه کسانی که مسئول سرکوب تظاهرکنندگان بوده‌اند، وضع خواهیم کرد

وی افزود: دیروز با وزیر امور خارجه ایران در مورد مسئله برجام و حمایت نظامی ایران از روسیه که باید متوقف شود صحبت کردیم. این ها سه مسائل مهمی هستند که در نشست امروز درباره آنها مذاکره خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره واکنش ایران به تحریم‌ها گفت: تمام طرف‌هایی که تحریم شده‌اند تدابیر متقابلی را صورت داده‌اند. این بخشی از بازی است و ما آماده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه «برجام یک مساله جدا است» ادعا کرد: توافق هسته‌ای درباره هسته‌ای شدن ایران است.  او مدعی شد: «بهترین روش برای اینکه ایران هسته‌ای نشود این است که در زمینه ازسرگیری اجرای برجام کار کنیم.» بورل با تکرار اینکه «مذاکرات روی ریل درستی قرار ندارد و در وضعیت بن‌بست است» افزود: اما کارها جریان دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سووالی درباره شواهد همکاری نظامی ایران و روسیه تصریح کرد: شواهدی درباره همکاری موشکی نیست. وی با این ادعا کرد که شواهدی درباره همکاری پهپادی وجود دارد.  

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را وضع کرده اند.

مجله اشپیگل آلمان چندی پیش بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند که در آن افراد و سازمان های مرتبط با آنچه به‌کارگیری خشونت علیه معترضان در ایران نامیده، هدف قرار داده شده‌اند.

این نشریه آلمانی افزود که بر اساس طرح یادشده دارایی های افراد و موسسات تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان منع خواهند شد. این طرح قرار است در جلسه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در ۱۴ نوامبر بررسی شود. 

برخی رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند نام ۳۱ شخصیت و نهاد ایرانی در این طرح قرار دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سخنانی پیرامون مسیر غیر سازنده، تکراری و شکست خورده اروپایی‌ها هشدار داد و تصریح کرد: برای ما مشخص هست که چند رهبر اروپا نگاه شکست خورده نسبت به تحولات دارند.

وی همچنین در توئیتی خاطر نشان کرد که طرف‌های اروپایی « با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شدند. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو