وزیر راه: از وضعیت فرودگاه هایمان خجالت می کشم

منبع: برترین ها

14

1401/8/23

16:45


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از برخی دوستان نامهربانی می بینم، گفت: اگر مجوز اخذ شده عملیاتی شود ۲۰ میلیارد دلار دربخش حمل و نقل سرمایه گذاری می شود.

همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از برخی دوستان نامهربانی می بینم، گفت: اگر مجوز اخذ شده عملیاتی شود ۲۰ میلیارد دلار دربخش حمل و نقل سرمایه گذاری می شود.

وزیر راه: از وضعیت فرودگاه هایمان خجالت می کشم

 قاسمی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه در بخش حمل و نقل ریلی باری، سرعت سیر قطارها کمتر از ۱۰ کیلومتر در ساعت است، اظهار کرد: دربخش ریلی مسافری بسیاری از واگن ها و لکوموتیوها دو برابر عمر خودشان عملکرد داشته اند.

وی افزود: در حمل و نقل جاده ای ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون در جاده های کشور تردد دارند که ۲۰۰ هزار از آنها امروز باید از رده خارج شوند. سالانه چند میلیارد دلار هزینه اضافه سوخت می دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید به وضعیت معیشت کارکنان صنعت هوانوردی و خلبان ها توجه کنیم، گفت: در این دوره از پاویون فرودگاه رد نشدم، که در دوره وزارت نفت این کار را انجام دادم و درد دل خلبان ها و کارکنان فرودگاه را گوش کردم.

وی ادامه داد: وضعیت درآمد کارکنان هوایی فاجعه بار است. خواهش می‌کنم این مسئله در مجلس پیگیری شود، این موضوع را در دولت مطرح کرده ام.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که وضع فرودگاه‌های کشور اصلا خوب نیست، اضافه کرد: به عنوان وزیر نفت و رییس اوپک به ۶۰ کشور دنیا سفر داشته ام، وقتی از فرودگاه‌های همسایه وارد فرودگاه امام می شویم مانند این است که از یک شهر بزرگ وارد روستا شده ایم.

قاسمی با بیان اینکه وقتی شخص خارجی با من به ایران می آید در فرودگاه خجالت می کشم، گفت: برخی سالن های فرودگاه مهرآباد برای ۵۰ سال قبل است.

وی همچنین با اشاره به اینکه فرودگاه مشهد دیگر ظرفیت این تعداد پرواز را ندارد و نیازمند ایجاد شهر فرودگاهی در مشهد هستیم، اظهار کرد: تعدادی هواپیما خریداری شده که به صلاح نیست آنها را اعلام کنیم. از برخی دوستان نامهربانی می بینم. مجوزی را دریافت کرده ایم که اگر اجازه عملیاتی شدن آنرا بدهند در بخش خرید هواپیما و لکوموتیو ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌شود.

قاسمی بیان کرد: برای خرید هواپیما مذاکراتی را انجام داده ایم که امیدواریم عملیاتی شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو