به ۵ دلیل روز خود را با آب گرم شروع کنید

به ۵ دلیل روز خود را با آب گرم شروع کنید


منبع: دلتا پیام

35

1401/8/23

17:32


نوشیدن آب سرد یا گرم بدن شما را سالم و هیدراته نگه می‌دارد. دلایل شروع روز با نوشیدن آب گرم را در مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

به ۵ دلیل روز خود را با آب گرم شروع کنید

نوشیدن آب سرد یا گرم بدن شما را سالم و هیدراته نگه می‌دارد. برخی از افراد ادعا می‌کنند که آب گرم به طور خاص می‌تواند به بهبود هضم، رفع احتقان و حتی ایجاد آرامش در مقایسه با نوشیدن آب سرد کمک کند. دلایل شروع روز با نوشیدن آب گرم را در مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

۵ دلیل برای شروع روز با نوشیدن آب گرم

پزشکان و متخصصان، نوشیدن نوشیدنی‌های داغ با دمای مطلوب بین ۵۴ تا ۷۱ درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌کنند؛ زیرا دمای بالاتر از این می‌تواند باعث سوختگی شود. همچنین برای اینکه نوشیدن آب‌ گرم فواید بیشتری داشته باشد و مقداری ویتامین C هم دریافت کنید، می‌توانید مقداری آب‌لیمو به آب گرم اضافه کنید. در ادامه با ۵ دلیل برای شروع روز با نوشیدن آب گرم آشنا می‌شوید.

رفع گرفتگی بینی با بخار آب گرم

یک فنجان آب گرم، بخار ایجاد می‌کند؛ نگه داشتن یک فنجان آب داغ و استنشاق عمیق این بخار ملایم ممکن است به انبساط سینوس‌های مسدودشده و حتی تسکین سردرد سینوسی کمک کند.

از آنجایی که در سرتاسر سینوس‌ها و گلو، غشاهای مخاطی وجود دارد، نوشیدن آب گرم ممکن است به گرم شدن آن ناحیه و تسکین گلودرد ناشی از تجمع مخاط کمک کند.

رفع گرفتگی بینی با بخار آب گرم

شروع کار دستگاه گوارش با نوشیدن آب گرم

نوشیدن آب به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند. هنگامی که آب در معده و روده شما حرکت می‌کند، بدن بهتر می‌تواند مواد زائد را دفع کند. برخی بر این باورند که نوشیدن آب گرم به ویژه برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر است؛ به عبارتی آب گرم به حل کردن و تجزیه غذای مصرفی کمک می‌کند.

تقویت عملکرد سیستم عصبی مرکزی

عدم دریافت آب کافی، می‌تواند اثرات منفی بر عملکرد سیستم عصبی شما داشته باشد و در نهایت بر خلق و خو و عملکرد مغز تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب می‌تواند فعالیت سیستم عصبی مرکزی و همچنین خلق و خو را بهبود بخشد.

تقویت عملکرد سیستم عصبی مرکزی

رفع یبوست با نوشیدن آب گرم

یکی از دلایل شروع روز با نوشیدن آب گرم رفع یبوست است. کم‌آبی یکی از علل شایع یبوست است. در بسیاری از موارد، نوشیدن آب راهی موثر برای تسکین و پیشگیری از یبوست است. هیدراته ماندن به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند و دفع آن را راحت‌تر می‌کند. نوشیدن آب گرم به طور منظم می‌تواند به منظم نگه داشتن حرکات روده شما کمک کند.

رفع یبوست با آب گرم

هیدراتاسیون یا آبرسانی بدن

اگرچه برخی شواهد نشان می‌دهد که آب خنک برای آبرسانی مجدد بهتر است، اما نوشیدن آب در هر دمایی به هیدراته نگه داشتن شما کمک می‌کند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که زنان روزانه دو و نیم لیتر آب و مردان روزانه سه و نیم لیتر آب دریافت کنند. این مقادیر، آب دریافتی از مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات را نیز شامل می‌شود.

همچنین اگر باردار یا شیرده هستید، درگیر فعالیت‌های شدید یا کار در محیط‌های گرم هستید، به آب بسیار بیشتری نیاز دارید.

سعی کنید روز را با یک وعده آب گرم شروع کنید و با یک وعده آب گرم به پایان برسانید. بدن شما برای انجام هر کار اساسی به آب نیاز دارد، بنابراین ارزش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

دلایل شروع روز با نوشیدن آب گرم

پیشنهاد مطالعه: مطلب چربی خون خود را خوشمزه کاهش دهید! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو