آگهی/ بررسی تخصصی به‌روزترین تکنولوژی و روش ‌های لیزر موهای زائد

44

1401/8/23

17:58


استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی برای از بین ‌بردن موهای زائد بدن، نتایج موقتی و کوتاه‌مدت در پی خواهند داشت. ضمن این که انجام این روش‌ها معمولا وقت‌گیر است و امکان دارد باعث ایجاد موهای زیرپوستی شوند. در این مقاله به بررسی تخصصی تکنولوژی لیزر موهای زائد و روش‌های علمی در این زمینه می‌پردازیم.

آگهی/ بررسی تخصصی به‌روزترین تکنولوژی و روش ‌های لیزر موهای زائد

آشنایی با لیزر موهای زائد

در لیزر موهای زائد که یک روش غیرتهاجمی است، امواج لیزر فولیکول‌های مو را گرم می‌کنند تا از رشد موها جلوگیری نمایند. پرتو لیزر با آسیب رساندن به فولیکول‌های مو، اجازه رشد به آنها نمی‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشت که لیزر تنها به موهای در حال ‌رشد ضربه می‌زند. به همین دلیل، برای نتیجه‌گیری مطلوب، نیاز به چند جلسه درمانی وجود دارد. لیزر کردن باعث می‌شود موهایی که دوباره رشد می‌کنند، نازک‌تر و کم‌تراکم‌تر باشند.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای تمام بدن مانند دست‌ها، پاها، صورت، نواحی بیکینی و زیربغل کاربرد دارد. برخی از مزایای این اقدام عبارتند از:

  • خلاصی از روش‌های وقت‌گیر حذف موهای زائد
  • از بین بردن قابلیت رشد مجدد موها
  • تأثیر طولانی‌مدت یا حتی دائمی
  • دقت بالا در حذف موها

فرآیند انجام لیزر موهای زائد

عمل لیزر موهای زائد به صورت سرپایی توسط پزشک انجام خواهد گرفت. پیش از درمان احتمال دارد از یک بی‌حس‌کننده موضعی به خصوص در نواحی حساس پوست، استفاده شود. استفاده از بی‌حس‌کننده حدود 20 تا 30 دقیقه قبل از لیزر انجام خواهد شد. مراحل بعدی به ترتیب زیر خواهند بود:

  • تنظیم دستگاه لیزر با توجه به نوع پوست و نواحی دلخواه شما توسط اپراتور.
  • چنانچه قصد لیزر کردن موهای صورت را داشته باشید، اپراتور به شما عینک محافظ خواهد داد.
  • معمولاً برای محافظت از پوست در برابر گرما، از یک ژل خنک‌کننده استفاده می‌شود. با استفاده از  دستگاه جنتلمکس پرو پلاس این ژل را خود دستگاه روی پوست پخش می‌کند و در موارد دیگر، اپراتور این کار را انجام می‌دهد.
  • اپراتور به کمک دستگاه، پالس‌های لیزر را به سمت فولیکول‌های مو هدایت می‌کند. به همین دلیل ممکن است برای لحظه‌ای احساس ناخوشایند جزئی مانند ضربه خوردن با یک کش داشته باشید.
  • لیزر موهای زائد برای نواحی کوچکی مانند چانه در حدود چند دقیقه طول می‌کشد و برای نواحی بزرگ‌تر مانند پاها ممکن است یک ساعت طول به طول انجامد.

آگهی/ بررسی تخصصی به‌روزترین تکنولوژی و روش ‌های لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد صورت تمامی موها را از بین می‌برد؟

از بین رفتن تمامی موهای زائد صورت توسط لیزر به عواملی مانند سن و سال، ژنتیک، تغییرات هورمونی و شرایط پوستی فرد بستگی دارد. موهای زائد صورت تعداد کمی از مراجعین به طور 100 درصد از بین می‌روند. عموماً لیزر کردن چیزی در حدود 70 تا 80 درصد موهای صورت را پاک‌سازی می‌کند. به همین دلیل، لازم است جلسات شش ماهه یا یک ساله برای تمدید وجود داشته باشند.

آیا لیزر موهای زائد صورت بدون درد است؟

همان طور که پیش‌تر گفته شد، فرآیند لیزر کردن موهای زائد به کمک گرمای حاصل از تابش لیزر روی پوست است. به همین دلیل نمی‌توان گفت این فرآیند هیچ دردی برای بیمار به همراه ندارد. البته میزان درد به چند عامل بستگی دارد. اولین عامل، میزان تحمل درد از سوی افراد است. برخی افراد حتی از کوچک‌ترین تماس‌ها احساس درد می‌کنند و برخی افراد حساسیت کمتری به درد دارند. افرادی که درد لیزر برایشان ناخوشایند است، می‌توانند از ژل بی‌حس کننده موضعی استفاده کنند.

عامل موثر بعدی در احساس درد حین عمل لیزر موهای زائد بدن خشکی پوست فرد است. کسانی که دچار خشکی پوست هستند، درد بیشتری را در طول جلسه لیزر حس خواهند کرد. به همین دلیل بهتر است پیش از لیزر، خشکی پوست خود را درمان کنند.

عامل بعدی، ضخامت موها است. هر چقدر موهای زائد ضخیم‌تر باشند، امکان دارد فرد درد بیشتری داشته باشد. آخرین عامل هم سیستم خنک‌کننده‌ای است که در طول عمل، توسط کلینیک یا دستگاه استفاده می‌شود. امروزه بهترین سیستم خنک‌کننده را دستگاه‌های ساخت شرکت کندلا دارند، یعنی سیستم گاز کرایوژن.

چه نوع لیزری را برای موهای زائد صورت استفاده کنیم؟

لیزر الکساندرایت و ان.دی. یگ مناسب برای موهای زائد صورت هستند. از دستگاه‌هایی که مجهز به این دو طول موج می‌باشند، می‌توان به Cynosure Apogee Elite Plus، Candela Gentle Max Pro و Cutera اشاره کرد. هم چنین محصول 2022 شرکت کندلا، جنتلمکس پرو پلاس هم از این تکنولوژی استفاده می‌کند. این دستگاه در حال حاضر، به‌روزترین و مجهزترین دستگاه لیزر موهای زائد در ایران است.

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی در مدت زمانی در حدود 20 دقیقه انجام می‌شود. اثرگذاری آن بسیار طولانی است و معمولاً برای چند ماه یا چند سال ماندگاری دارد. موهایی هم که مجدد رشد می‌کنند، حالت پرز مانند دارند. این روش، دردی که افراد در استفاده از روش‌های سنتی مانند وکس کردن تحمل می‌کنند، به همراه ندارد.

آگهی/ بررسی تخصصی به‌روزترین تکنولوژی و روش ‌های لیزر موهای زائد

آیا لیزر به ارگان‌های داخلی بدن آسیب می‌رساند؟

این تفکر که لیزر موهای زائد به ارگان‌های داخلی آسیب می‌زند، درست نیست و پشتوانه علمی ندارد. شروع استفاده از لیزر در جهان از سال 1996 با دستگاه لیزر روبی آغاز شد. از آن زمان تا به حال، حتی یک مورد بیماری بدخیم بر اثر استفاده از لیزر گزارش نشده است. پرتوهای لیزر تا 3 الی 5 میلی‌متر بر پوست نفوذ می‌کنند و برخوردی با ارگان‌های داخلی بدن ندارند.

کلینیک دکتر گیتا مجید زاده ؛ مرکز بررسی تخصصی تکنولوژی لیزر موهای زائد، دستگاه‌ها و دانش به‌روز این حوزه

کلینیک دکتر گیتا مجیدزاده یک مرکز تخصصی لیزر موهای زائد است. در این مرکز از جدیدترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد استفاده می‌شود. همچنین کادر این کلینیک دانش به‌روز در زمینه موهای زائد را کسب کرده‌اند تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند.

چنانچه علاقه‌مند هستید در جریان بررسی روش‌ها و تکنولوژی‌های روز در زمینه لیزر موهای زائد صورت و بدن قرار بگیرید، توصیه می‌کنیم به وب‌سایت دکتر گیتا مجیدزاده مراجعه فرمایید. در این مجموعه از تمامی روش‌های لیزر تا دیگر دانستنی‌ها در این زمینه سخن گفته شده است. 

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد صورت و بدن مقوله‌ای است که بسیاری از بانوان و حتی آقایان علاقمند به انجام آن هستند. برای انجام لیزر، بهتر است با آگاهی از روش‌های روز به سراغ مجهزترین کلینیک‌ها رفت. کلینیک دکتر مجیدزاده یک مرکز تخصصی لیزر موهای زائد بدن و صورت است که می‌توانید جهت دریافت به‌روزترین خدمات لیزر به این مرکز مراجعه کنید.

منابع

  1. https://drmajidzadeh.com/7573/%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/
  2. http://bia2safa.net/goto/web/url/2987074/
  3. http://bia2safa.net/goto/web/url/2987075
  4. http://bia2safa.net/goto/web/url/2987076

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو