چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟


منبع: تالاب

14

1401/8/23

21:43


چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

با توجه به اینکه چاقی یکی از نگرانی های اصلی سلامت عمومی در سراسر جهان است، بسیاری از مردم به دنبال کاهش چربی هستند. با این حال، سردرگمی زیادی در مورد روند کاهش چربی وجود دارد. این مقاله از مجله تفریحی تالاب به بررسی این موضوع می پردازد که هنگام کاهش وزن چه اتفاقی برای چربی می افتد.

 

کاهش چربی چگونه کار می کند

انرژی بیش از حد مصرف شده – معمولا کالری از چربی ها یا کربوهیدرات ها – در سلول های چربی به شکل تری گلیسیرید ذخیره می شود. به این ترتیب بدن شما انرژی را برای نیازهای آینده حفظ می کند. با گذشت زمان، این انرژی اضافی منجر به چربی اضافی می شود که می تواند بر شکل بدن و سلامت شما تأثیر بگذارد. برای ترویج کاهش وزن، باید کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانید مصرف کنید. این کمبود کالری نامیده می شود.

 

اگرچه از فردی به فرد دیگر متفاوت است، کمبود 500 کالری روزانه محل خوبی برای شروع کاهش چربی قابل توجه است. با حفظ کمبود کالری ثابت، چربی ها از سلول های چربی آزاد می شوند و به دستگاه تولید انرژی سلول های بدن شما به نام میتوکندری منتقل می شوند.

 

در اینجا، چربی از طریق یک سری فرآیندها برای تولید انرژی تجزیه می شود. اگر کمبود کالری ادامه یابد، ذخایر چربی بدن شما همچنان به عنوان انرژی استفاده می شود و در نتیجه چربی بدن کاهش می یابد.

 

خلاصه اینکه با گذشت زمان، کمبود کالری ثابت، چربی را از سلول‌های چربی آزاد می‌کند و پس از آن به انرژی برای سوخت بدن شما تبدیل می‌شود. با ادامه این روند، ذخایر چربی بدن کاهش می یابد و منجر به تغییراتی در ترکیب بدن می شود.

 

بیشتر بخوانید: 40 روش سریع برای کاهش وزن | بهترین روش لاغری سریع

 

رژیم غذایی و ورزش کلید هستند

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

دو عامل اصلی کاهش چربی رژیم غذایی و ورزش هستند. کمبود کالری کافی باعث می شود که چربی ها از سلول های چربی آزاد شده و به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرند. ورزش با افزایش جریان خون به عضلات و سلول‌های چربی، آزادسازی چربی‌ها برای استفاده برای انرژی در سلول‌های ماهیچه‌ای با سرعت بیشتری و افزایش مصرف انرژی، این فرآیند را تقویت می‌کند.

 

برای ترویج کاهش وزن، حداقل 150 تا 250 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته، معادل 30 تا 50 دقیقه ورزش 5 روز در هفته را توصیه می شود. برای حداکثر سود، این تمرین باید ترکیبی از تمرینات مقاومتی برای حفظ یا افزایش توده عضلانی و ورزش هوازی برای افزایش کالری سوزی باشد. تمرینات مقاومتی متداول شامل بلند کردن وزنه، تمرینات وزن بدن و نوارهای مقاومتی است، در حالی که نمونه‌هایی از تمرینات هوازی دویدن، دوچرخه‌سواری یا استفاده از دستگاه بیضوی است.

 

وقتی محدودیت کالری و یک رژیم غذایی پر از مواد مغذی با یک رژیم ورزشی مناسب همراه شود، احتمال کاهش چربی بیشتر است، برخلاف استفاده از رژیم غذایی یا ورزش به تنهایی. برای بهترین نتایج، به دنبال کمک از یک متخصص تغذیه ثبت شده برای راهنمایی رژیم غذایی و مربی شخصی معتبر برای برنامه ریزی ورزشی باشید.

 

خلاصه اینکه رژیم غذایی و ورزش به عنوان عوامل اصلی کاهش چربی عمل می کنند. یک رژیم غذایی مغذی که کمبود کالری مناسب را همراه با ورزش کافی فراهم می کند، دستور کاهش پایدار چربی است.

 

بیشتر بخوانید: 8 روش عجیب و غریب برای کم کردن وزن و لاغری

 

چربی هایی که آب می کنیم کجا می رود؟

با پیشرفت روند کاهش چربی، اندازه سلول های چربی به شدت کاهش می یابد و در نتیجه تغییرات قابل مشاهده در ترکیب بدن ایجاد می شود.

 

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

 

محصولات جانبی کاهش چربی

هنگامی که چربی بدن برای انرژی از طریق فرآیندهای پیچیده در سلول‌های شما تجزیه می‌شود، دو محصول جانبی اصلی آزاد می‌شوند: دی اکسید کربن و آب. دی اکسید کربن در طول تنفس بازدم می شود و آب از طریق ادرار، عرق یا هوای بازدم دفع می شود. دفع این محصولات جانبی در طول ورزش به دلیل افزایش تنفس و تعریق بسیار زیاد می شود.

 

اول کجا چربی کم می کنید؟

معمولاً افراد تمایل به کاهش وزن از ناحیه شکم، باسن، ران ها و باسن دارند. در حالی که کاهش لکه‌ای یا کاهش وزن در یک ناحیه خاص مؤثر نبوده است، برخی از افراد تمایل دارند از نواحی خاصی سریع‌تر از دیگران وزن کم کنند. با این حال، عوامل ژنتیکی و سبک زندگی نقش مهمی در توزیع چربی بدن دارند. علاوه بر این، اگر سابقه کاهش وزن و بازیابی وزن دارید، چربی بدن ممکن است به دلیل تغییر در سلول‌های چربی در طول زمان متفاوت توزیع شود.

 

چرا حفظ وزن سخت است؟

وقتی بیش از آنچه بدنتان می تواند بسوزاند غذا می خورید، سلول های چربی هم اندازه و هم تعدادشان افزایش می یابد. وقتی چربی از دست می دهید، همین سلول ها می توانند از نظر اندازه کوچک شوند، اگرچه تعداد آنها تقریباً یکسان است. بنابراین، دلیل اصلی تغییر در شکل بدن، کاهش اندازه – نه تعداد – سلول های چربی است.

 

این همچنین به این معنی است که وقتی وزن کم می‌کنید، سلول‌های چربی باقی می‌مانند و اگر تلاشی برای حفظ کاهش وزن انجام نشود، به راحتی می‌توانند دوباره بزرگ شوند. برخی از مطالعات نشان می دهد که این ممکن است یکی از دلایلی باشد که چرا حفظ کاهش وزن برای بسیاری از افراد بسیار دشوار است.

 

خلاصه اینکه در طول کاهش وزن، اندازه سلول های چربی کاهش می یابد زیرا محتویات آنها برای انرژی استفاده می شود، اگرچه تعداد آنها بدون تغییر باقی می ماند. محصولات جانبی کاهش چربی شامل دی اکسید کربن و آب است که از طریق تنفس، ادرار و تعریق دفع می شوند.

 

بیشتر بخوانید: یک رژیم لاغری 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن !

 

جدول زمانی کاهش چربی

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

بسته به میزان وزنی که قصد کاهش وزن دارید، مدت زمان سفر کاهش چربی شما می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. کاهش وزن سریع با چندین عارضه جانبی منفی مانند کمبود ریزمغذی ها، سردرد، خستگی، از دست دادن عضلات و بی نظمی های قاعدگی همراه بوده است. به این ترتیب، بسیاری از کاهش وزن آهسته و تدریجی حمایت می کنند، زیرا انتظار دارند که این کاهش وزن پایدارتر باشد و ممکن است از افزایش مجدد وزن جلوگیری کند. با این حال، اطلاعات محدودی در دسترس است.

 

گفته می شود، اگر مقدار قابل توجهی چربی برای از دست دادن دارید، ممکن است یک رویکرد سریع تر تضمین شود، در حالی که یک رویکرد تدریجی ممکن است برای کسانی که چربی کمتری برای از دست دادن دارند، مناسب تر باشد. میزان مورد انتظار کاهش وزن با میزان تهاجمی بودن برنامه کاهش وزن متفاوت است.  برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، کاهش وزن 5 تا 10 درصد از وزن اولیه بدن در طول 6 ماه اول ممکن است با مداخله سبک زندگی جامع شامل رژیم غذایی، فعالیت بدنی و تکنیک های رفتاری امکان پذیر باشد.

 

برخی عوامل دیگر مانند جنسیت، سن، میزان کمبود کالری و کیفیت خواب بر کاهش وزن تأثیر می‌گذارند. همچنین، برخی داروها ممکن است بر وزن شما تأثیر بگذارند. بنابراین، توصیه می شود قبل از شروع یک رژیم کاهش چربی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. هنگامی که به وزن بدن مورد نظر خود رسیدید، کالری دریافتی شما را می توان برای حفظ وزن تنظیم کرد. فقط به یاد داشته باشید، ادامه ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی برای جلوگیری از افزایش وزن و ارتقای سلامت کلی مهم است.

 

خلاصه اینکه زمان کاهش چربی بسته به افراد مختلف متفاوت است. در حالی که کاهش وزن تدریجی ممکن است برای برخی مناسب تر باشد، کسانی که وزن زیادی برای از دست دادن دارند ممکن است از نرخ های سریع کاهش وزن بهره مند شوند. سایر عوامل موثر بر کاهش وزن نیز باید در نظر گرفته شوند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش رسیدن به تناسب اندام چیست؟

 

11 بهترین میوه برای کاهش وزن

میوه یک میان وعده آماده طبیعت است که حاوی ویتامین ها، فیبر و سایر مواد مغذی است که از یک رژیم غذایی سالم حمایت می کند. همچنین میوه ها به طور کلی کم کالری و سرشار از فیبر هستند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. در واقع، خوردن میوه با کاهش وزن بدن و کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است. در اینجا 11 مورد از بهترین میوه ها برای کاهش وزن آورده شده است.

 

1. گریپ فروت

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

گریپ فروت ترکیبی از پوملو و پرتقال است و معمولاً با رژیم غذایی و کاهش وزن همراه است. نیمی از گریپ فروت حاوی تنها 39 کالری است اما 65 درصد از نیاز روزانه مرجع (RDI) ویتامین C را فراهم می کند. انواع قرمز نیز 28 درصد از RDI را برای ویتامین A فراهم می کند.

 

علاوه بر این، گریپ فروت دارای شاخص گلیسمی (GI) پایینی است، به این معنی که قند را کندتر وارد جریان خون شما می کند. یک رژیم غذایی با GI پایین ممکن است به کاهش وزن و حفظ وزن کمک کند، اگرچه شواهد محدود است.

 

در یک مطالعه بر روی 85 فرد چاق، خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از غذا به مدت 12 هفته منجر به کاهش کالری دریافتی، کاهش 7.1 درصدی وزن بدن و بهبود سطح کلسترول شد. علاوه بر این، یک بررسی اخیر نشان داد که مصرف گریپ فروت باعث کاهش چربی بدن، دور کمر و فشار خون در مقایسه با گروه های کنترل می شود. در حالی که گریپ فروت را می توان به تنهایی خورد، همچنین یک افزودنی عالی به سالاد و سایر غذاها دارد.

 

2. سیب

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

سیب کم کالری و فیبر بالایی دارد، با 116 کالری و 5.4 گرم فیبر در هر میوه بزرگ (223 گرم). آنها همچنین به کاهش وزن کمک می کنند. در یک مطالعه، به زنان سه عدد سیب، سه گلابی، یا سه کلوچه جو دوسر – با ارزش کالری یکسان – در روز به مدت 10 هفته داده شد. گروه سیب 2 پوند (0.91 کیلوگرم) و گروه گلابی 1.6 پوند (0.84 کیلوگرم) از دست دادند، در حالی که وزن گروه جو دوسر تغییر نکرد.

 

علاوه بر این، یک مطالعه مشاهده‌ای روی 124086 نفر نشان داد که افرادی که سیب می‌خورند به‌طور متوسط ​​1.24 پوند (0.56 کیلوگرم) در هر وعده غذایی در یک دوره چهار ساله از دست داده‌اند. از آنجایی که میوه های کم کالری مانند سیب سیر کننده تر هستند، ممکن است در طول روز کمتر از سایر غذاها استفاده کنید. قابل ذکر است که یک سیب تقریباً سه برابر شکلات پرکننده است.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که برای کاهش گرسنگی و کنترل اشتها، بهتر است سیب‌ها را کامل – به جای آب‌گرفته – مصرف کنید. گفته می شود، دو مطالعه آب سیب را با کاهش چربی بدن در مقایسه با یک نوشیدنی شاهد با همان تعداد کالری مرتبط می دانند. عصاره پلی فنول سیب – ساخته شده از یکی از ترکیبات طبیعی میوه – با کاهش سطح کلسترول نیز مرتبط است. سیب را می توان به روش های مختلفی هم به صورت پخته و هم خام میل کرد. سعی کنید آن ها را به غلات سرد و گرم، ماست، خورش ها و سالاد اضافه کنید یا آنها را به تنهایی بپزید.

 

3. توت ها

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

توت ها نیروگاه مواد مغذی کم کالری هستند. به عنوان مثال، 1/2 فنجان (74 گرم) زغال اخته حاوی تنها 42 کالری است، اما 12٪ از RDI را برای ویتامین C و منگنز، و همچنین 18٪ برای ویتامین K تامین می کند. یک فنجان (152 گرم) توت فرنگی حاوی کمتر از 50 کالری است و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150٪ RDI برای ویتامین C و تقریبا 30٪ برای منگنز را فراهم می کند.

 

همچنین نشان داده شده است که توت ها سیر کننده هستند. یک مطالعه کوچک نشان داد که افرادی که یک میان وعده توت 65 کالری دریافت کردند، در وعده غذایی بعدی نسبت به افرادی که آب نبات با همان کالری دریافت کردند، غذای کمتری خوردند.

 

علاوه بر این، خوردن توت ها ممکن است به کاهش سطح کلسترول، کاهش فشار خون و کاهش التهاب کمک کند، که ممکن است به ویژه برای افرادی که اضافه وزن دارند مفید باشد. هر دو توت تازه یا یخ زده را می توان برای صبحانه به غلات یا ماست اضافه کرد، در یک اسموتی سالم مخلوط کرد، در محصولات پخته شده مخلوط کرد یا در سالاد ریخت.

 

4. میوه های هسته دار

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

میوه‌های هسته‌دار که به آن دروپه نیز گفته می‌شود، گروهی از میوه‌های فصلی هستند که بیرونی گوشتی دارند و درون آن هسته‌ای یا هسته‌ای است. آنها شامل هلو، شلیل، آلو، گیلاس و زردآلو هستند. میوه های هسته دار دارای GI پایین، کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C و A هستند که آنها را برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند عالی می کند. به عنوان مثال، یک هلو متوسط (150 گرم) حاوی 58 کالری است، در حالی که 1 فنجان (130 گرم) گیلاس 87 کالری دارد و دو آلو کوچک (120 گرم) یا چهار زردآلو (140 گرم) فقط 60 کالری دارند.

 

در مقایسه با میان وعده‌های ناسالم مانند چیپس یا کلوچه، میوه‌های هسته‌دار گزینه‌ای سرشار از مواد مغذی و سیرکننده هستند. میوه های هسته دار را می توان به صورت تازه، خرد شده در سالاد میوه، مخلوط کردن در یک فرنی مقوی، یا حتی کبابی یا اضافه کردن به غذاهای خوش طعم مانند خورش مصرف کرد.

 

5. پشن فروت

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

پشن فروت روی درخت انگور زیبا و گلدار رشد می کند. پوسته بیرونی سختی دارد – به رنگ ارغوانی یا زرد – با توده دانه ای خوراکی و خمیری داخل آن. یک میوه (18 گرم) حاوی فقط 17 کالری است و منبعی غنی از فیبر، ویتامین C، ویتامین A، آهن و پتاسیم است. برای چنین میوه کوچکی، میوه شور حاوی فیبر رژیمی کافی است.

 

در واقع، پنج نفر از آنها 42 درصد RDI را برای کمتر از 100 کالری می دهند. فیبر هضم شما را کند می کند، به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و اشتهای خود را کنترل کنید.

 

بعلاوه، دانه‌های میوه شور، پیسه‌آتانول، ماده‌ای که با کاهش فشار خون و بهبود حساسیت به انسولین در مردان دارای اضافه وزن مرتبط است، فراهم می‌کند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. برای کاهش وزن، میوه شور بهتر است به صورت کامل مصرف شود. می توان آن را به تنهایی خورد، به عنوان رویه یا پرکننده برای دسرها استفاده کرد یا به نوشیدنی ها اضافه کرد.

 

6. ریواس

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

ریواس در واقع یک سبزی است. در حالی که در هر ساقه فقط 11 کالری دارد، هنوز هم تقریباً 1 گرم فیبر و تقریباً 20٪ RDI برای ویتامین K دارد. علاوه بر این، فیبر ریواس ممکن است به کاهش کلسترول بالا کمک کند، که یک مشکل رایج برای افرادی است که با وزن خود دست و پنجه نرم می کنند.

 

در مطالعه‌ای بر روی 83 فرد مبتلا به تصلب شرایین – بیماری شریان‌ها – افرادی که 23 میلی‌گرم عصاره ریواس خشک به ازای هر پوند از وزن بدن (50 میلی‌گرم در کیلوگرم) به مدت شش ماه دریافت کردند، کاهش قابل‌توجهی در کلسترول و بهبود عملکرد رگ‌های خونی را تجربه کردند.

 

ساقه های ریواس را می توانید خورش دهید و با فرنی یا غلات مورد علاقه خود سرو کنید. اگرچه می‌توان از آن به روش‌های مختلفی استفاده کرد، از جمله در دسرها، اما بهتر است هنگام کاهش وزن از غذاهای کم‌شکر ریواس استفاده کنید.

 

7. کیوی

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

کیوی میوه های کوچک و قهوه ای رنگ با گوشت سبز یا زرد روشن و دانه های ریز سیاه رنگ است. کیوی با مواد مغذی بسیار متراکم منبع عالی ویتامین C، ویتامین E، فولات و فیبر است و فواید سلامتی قابل توجهی دارد. در یک مطالعه، 41 فرد مبتلا به پیش دیابت به مدت 12 هفته در روز دو کیوی طلایی مصرف کردند. آنها سطوح بالاتر ویتامین C، کاهش فشار خون و کاهش 1.2 اینچی (3.1 سانتی متری) دور کمر را تجربه کردند.

 

مطالعات اضافی نشان می دهد که کیوی می تواند به کنترل قند خون، بهبود کلسترول و حمایت از سلامت روده کمک کند – همه مزایای کاهش وزن اضافی. کیوی ها GI پایینی دارند، بنابراین در حالی که حاوی قند هستند، آهسته تر آزاد می شوند – که منجر به افزایش قند خون کوچکتر می شود. علاوه بر این، کیوی سرشار از فیبر غذایی است. یک میوه کوچک پوست کنده (69 گرم) بیش از 2 گرم فیبر دارد، در حالی که پوست به تنهایی 1 گرم فیبر اضافی را فراهم می کند.

 

رژیم غذایی سرشار از فیبر از میوه ها و سبزیجات نشان داده است که باعث کاهش وزن، افزایش سیری و بهبود سلامت روده می شود. کیوی وقتی خام، پوست کنده یا بدون پوست خورده شود نرم، شیرین و خوشمزه است. همچنین می توان آن را آب میوه گرفت، در سالاد استفاده کرد، به غلات صبحگاهی خود اضافه کرد یا در محصولات پخته شده استفاده کرد.

 

8. خربزه

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

خربزه کم کالری است و محتوای آب بالایی دارد که باعث کاهش وزن آنها می شود. فقط 1 فنجان (150 تا 160 گرم) خربزه، مانند عسلک یا هندوانه، 46 تا 61 کالری را تامین می کند. خربزه اگرچه کالری کمی دارد، اما سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپن است.

 

علاوه بر این، مصرف میوه هایی با محتوای آب بالا ممکن است به کاهش وزن اضافی کمک کند. با این حال، هندوانه دارای GI بالایی است، بنابراین کنترل سهم مهم است. خربزه را می توان به صورت تازه، مکعبی یا توپی میل کرد تا سالاد میوه را زنده کند. آنها همچنین به راحتی در اسموتی های میوه ای ترکیب می شوند یا به شکل بستنی میوه ای منجمد می شوند.

 

9. پرتقال

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

 

مانند همه مرکبات، پرتقال کالری کمی دارد در حالی که سرشار از ویتامین C و فیبر است. آنها همچنین بسیار پر کننده هستند. در واقع، پرتقال چهار برابر سیر کننده تر از یک کروسان و دو برابر پرکننده تر از یک نوار موسلی است.

 

در حالی که بسیاری از مردم آب پرتقال را به جای تکه های پرتقال مصرف می کنند، مطالعات نشان داده است که خوردن میوه های کامل – به جای نوشیدن آب میوه – نه تنها باعث کاهش گرسنگی و دریافت کالری می شود، بلکه باعث افزایش احساس سیری می شود. بنابراین، اگر قصد کاهش وزن دارید، بهتر است به جای نوشیدن آب پرتقال، پرتقال بخورید. میوه را می توان به تنهایی خورد یا به سالاد یا دسر مورد علاقه خود اضافه کرد.

 

10. موز

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

هنگام تلاش برای کاهش وزن، برخی از افراد از مصرف موز به دلیل محتوای قند و کالری بالای آن اجتناب می کنند. در حالی که موز نسبت به بسیاری از میوه‌های دیگر کالری بیشتری دارد، اما مواد مغذی بیشتری نیز دارد و پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌های متعدد و ویتامین‌های A، B6 و C را تامین می‌کند. GI پایین تا متوسط ​​آنها ممکن است به کنترل سطح انسولین و تنظیم وزن کمک کند – به ویژه برای افرادی که دیابت دارند.

علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که خوردن یک موز در روز هم قند خون و هم کلسترول را در افراد مبتلا به کلسترول بالا کاهش می دهد. غذاهای باکیفیت، غنی از مواد مغذی و کم کالری مانند موز برای هر برنامه کاهش وزن سالم حیاتی هستند.موز را می توان به تنهایی به عنوان یک میان وعده راحت در حین حرکت میل کرد یا به صورت خام یا پخته شده به انواع مختلفی از غذاها اضافه کرد.

 

11. آووکادو

چگونه با میوه وزن کم کنیم؟ و وقتی وزن کم می کنیم چربی کجا می رود؟

آووکادو میوه ای چرب و پر کالری است که در آب و هوای گرم رشد می کند. نصف آووکادو (100 گرم) حاوی 160 کالری است که آن را به یکی از پر کالری ترین میوه ها تبدیل می کند. همین مقدار 25 درصد از RDI برای ویتامین K و 20 درصد برای فولات را فراهم می کند. با وجود کالری و چربی بالای آن، آووکادو ممکن است باعث کاهش وزن شود.

 

در یک مطالعه، 61 فرد دارای اضافه وزن از رژیم غذایی حاوی 200 گرم آووکادو یا 30 گرم چربی های دیگر (مارگارین و روغن) استفاده کردند. هر دو گروه کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کردند، که نشان می دهد آووکادو یک انتخاب هوشمندانه برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. مطالعات دیگر نشان داده اند که خوردن آووکادو می تواند احساس سیری را افزایش دهد، اشتها را کاهش دهد و سطح کلسترول را بهبود بخشد.

 

علاوه بر این، یک مطالعه بزرگ در مورد الگوهای غذایی نشان داد که افرادی که آووکادو می‌خورند، نسبت به افرادی که آووکادو مصرف نمی‌کنند، رژیم‌های غذایی سالم‌تری دارند، خطر ابتلا به سندرم متابولیک کمتر و وزن بدن کمتری دارند. آووکادو را می توان به عنوان جایگزین کره یا مارگارین روی نان و نان تست استفاده کرد. همچنین می توانید آنها را به سالاد، اسموتی یا دیپ اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: تناسب اندام با 30 دقیقه ورزش روزانه در منزل

 

در پایان

از دست دادن چربی فرآیند پیچیده ای است که تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد و رژیم غذایی و فعالیت بدنی دو مورد از اصلی ترین آنها هستند. با کمبود کالری کافی و رژیم ورزشی مناسب، سلول‌های چربی به مرور زمان کاهش می‌یابند زیرا محتویات آنها برای انرژی استفاده می‌شود و منجر به بهبود ترکیب بدن و سلامت می‌شود. مهم است که قبل از شروع سفر کاهش وزن خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا از هر گونه عوارض جانبی بالقوه منفی جلوگیری کنید.

 

میوه بخش ضروری یک رژیم غذایی سالم است – و ممکن است به کاهش وزن کمک کند. بیشتر میوه ها کالری کمی دارند در حالی که سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند که می تواند سیری شما را تقویت کند. به خاطر داشته باشید که بهتر است میوه ها را به جای آب میوه مصرف کنید. علاوه بر این، صرف میوه خوردن کلید کاهش وزن نیست. شما همچنین باید برای یک رژیم غذایی سالم و مبتنی بر غذاهای کامل در کنار فعالیت بدنی تلاش کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو