سریال دومینا ۲۰۲۱ (Domina) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

سریال دومینا ۲۰۲۱ (Domina) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

35

1401/8/24

10:09


سریال دومینا ۲۰۲۱ (Domina) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

سریال دومینا ۲۰۲۱ مجموعه تلویزیونی درام تاریخی است. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی سریال Domina بپردازیم.

سریال دومینا ۲۰۲۱ مجموعه تلویزیونی درام تاریخی است، که توسط سایمون برک (Simon Burke) برای شبکه Sky Atlantic (ایتالیا و بریتانیا) ساخته و نوشته شده است. با بازی کاسیا اسموتنیاک (Kasia Smutniak) در نقش لیویا دروسیلا، مبارزات قدرت روم باستان را از منظر زنانه بررسی می‌کند. این سریال برای فصل دوم تمدید شد.

سریال Domina به طور کامل در 14 می 2021 (24 اردیبهشت 1400) در Sky Box Sets و NOW در ایتالیا و بریتانیا منتشر شد. و اولین بار در تلویزیون در همان روز در شبکه Sky Atlantic (ایتالیا و بریتانیا) پخش شد. در ایالات متحده، این سریال در تاریخ 6 ژوئن 2021 (16 خرداد 1400) در Epix پخش شد. با معرفی سریال Domina 2021 همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر سریال Domina 2021 با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

داستان سریال دومینا ۲۰۲۱

بررسی سریال دومینا ۲۰۲۱

ظهور خارق‌العاده لیویا دروسیلا، که با غلبه بر ناملایمات به قدرتمندترین زن جهان تبدیل شد. سفر لیویا را از یک دختر جوان ساده لوح که جهانش در پی ترور ژولیوس سزار از هم می‌پاشد، تا قدرتمندترین و با نفوذترین امپراتور رم را دنبال کنید. مدت زمان سریال دومینا ۲۰۲۱ در هر قسمت میانگین 48 تا 55 دقیقه است.

در جدول زیر می‌توانید تعداد فصل های سریال دومینا را ببینید.

قسمتعنوانکارگرداننویسندهتاریخ انتشار
1سقوطکلر مک کارتیسایمون برک 14 می 2021 (24 اردیبهشت 1400)
2فرودکلر مک کارتیسایمون برک 14 می 2021
3خانوادهکلر مک کارتیسایمون برک 14 می 2021
4رازهادیوید ایوانزسایمون برک 14 می 2021
5طاعوندیوید ایوانزسایمون برک 14 می 2021
6شبدپز پترسونسایمون برک 14 می 2021
7خیانتدیوید ایوانزسایمون برک 14 می 2021
8خوشبختیدیوید ایوانزسایمون برک 14 می 2021

بازیگران سریال دومینا ۲۰۲۱

نویسنده سریال Domina سایمون برک و کارگردان اصلی استرالیایی کلر مک کارتی است. فیلمبرداری سریال دومینا ۲۰۲۱ در استودیو Cinecittà در رم، جولای 2020 پس از تأخیر در شروع اولیه در سال 2019 به دلیل همه‌گیری COVID 19 از سر گرفته شد. عنوان سریال از نسخه زنانه «Dominus» عنوان رومی باستان برای حاکمیت، و کلمه «تسلط» از آن سرچشمه گرفته است. همانطور که توسط نیکولاس ماکانیو (Nicola Maccanico) اشاره شده است، سریال Domina یک تولید بین‌المللی با ریشه‌های قوی ایتالیایی است. روم باستان زنده می‌شود و در Cinecitta ارزش‌های هنری بین‌المللی و بهترین استعدادهای ایتالیایی در این بخش را گرد هم آورده است.

طراحی لباس توسط برنده جایزه اسکار گابریلا پسکوچی انجام شده‌است. و طراحی تولید توسط برنده جایزه ADG، لوکا ترانچینو انجام شد. در فوریه 2022، اپیکس سریال دومینا ۲۰۲۱ را برای فصل دوم تمدید کرد. در ادامه به معرفی چندی از بازیگران این سریال می‌پردازیم.

کاسیا اسموتنیاک در نقش لیویا

بازیگران سریال دومینا ۲۰۲۱

کاسیا اسموتنیاک متولد 13 اوت 1979 بازیگر و مدل ایتالیایی لهستانی است. اسموتنیاک علاوه بر زبان لهستانی به زبان‌های روسی، انگلیسی و ایتالیایی نیز مسلط است. از فیلم‌های او می‌توان به کمدی (At the Right Moment (2000، ایتالیایی کمدی (2004) 13 at a Table، درام (2007) In Your Hands، اسپورت درام (2009) Goal! 3: Taking on the World، اکشن تریلر (2010) From Paris with Love، فانتزی (2020) Dolittle، درام (2019) Dolce Fine Giornata اشاره کرد.

متیو مک نالتی در نقش گایوس

معرفی سریال domina 2021

متیو آنتونی مک نالتی متولد 14 دسامبر 1982 که به طور حرفه‌ای با نام متیو مک نالتی شناخته می‌شود، یک بازیگر انگلیسی است. از فیلم و سریال‌های او عبارتند از فیلم (2007) The Mark of Cain، درام (2009) Little Ashes، کمدی (2012) Spike Island، سریال درام (2009–2010) Lark Rise to Candleford، علمی تخیلی (2010–2012) Misfits، درام آنولوژی (2018) The Terror، جنایی درام (2019) The Bay.

بن بت در نقش آگریپا

نقد سریال domina

بن بت متولد 7 فوریه 1986 یک هنرپیشه انگلیسی است که بیشتر برای بازی در نقش جو پریچارد شرور در درام کمدی Shameless کانال 4 شناخته می‌شود. او همچنین در Scott & Bailey در نقش دی سی کوین لومب، آلف راتر در The Village و در Sirens در نقش کریگ اسکروتون، آتش نشان ظاهر شده‌است. او در نقش تد برگس در تولید بی‌بی‌سی The Go Between که در 20 سپتامبر 2015 پخش شد، بازی کرد. در فیلم Weekender محصول 2011 که در اواخر دهه 1980 اتفاق می‌افتد، او نقش اصلی آنتاگونیست جان اندرسون را بازی می‌کرد.

کریستین باتملی در نقش اسکریبونیا

نمرات سریال domina 2021

کریستین باتملی متولد 27 آوریل 1979 یک هنرپیشه انگلیسی است. پس از فارغ‌التحصیلی، او برای اولین بار در یکی از قسمت‌های EastEnders روی پرده ظاهر شد. باتملی بخش‌های زیادی در تلویزیون داشته است، از جمله قسمت‌هایی از سری دوم Torchwood، سریال کمدی Massive و سریال‌های درام Hope Springs و Land Girls. اولین نقش او در فیلم Hush در سال 2009 بود. سال بعد او برای بازی در نقش لیزا تامپسون در The Arbor نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جدید در جوایز حلقه منتقدان فیلم لندن شد. او سه بار برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جوایز درام صوتی بی بی سی شده است.

از دیگر بازیگران سریال دومینا ۲۰۲۱ عبارتند از:

  • کولت دلال (Colette Dalal) در نقش آنتیگونه
  • کلر فورلانی (Claire Forlani) در نقش اکتاویا
  • انزو سیلنتی (Enzo Cilenti) در نقش تیبریوس نرو
  • پیتر کمپیون (Peter Campion) در نقش لیبو
  • دارل دسیلوا (Darrell D’Silva) در نقش پیسو
  • تام فوربس (Tom Forbes) در نقش سکستوس
  • لیام گاریگان (Liam Garrigan) در نقش مارکوس آنتونیوس
  • لیام کانینگهام (Liam Cunningham) در نقش لیویوس

امتیازات و بررسی سریال دومینا

همینطور که در نقد سریال Domina می‌بینیم این سریال بازخورد خوبی از تماشاگران و منتقدان دریافت کرد. سریال دومینا ۲۰۲۱ توانست نمره 7.1 از 10 را در IMDb و در نظرسنجی گوگل 85 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 78 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند، و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد 3 منتقد، 2 نقد مثبت، 1 نقد متوسط بوده‌است. میانگین امتیازی که این سریال دریافت کرده نیز 73 از 100 بوده‌است. در ادامه به بررسی چندی از نمرات سریال Domina 2021 می‌پردازیم.

Stuff.co.nz | الکس بهان

سریال دومینا ۲۰۲۱ حماسه‌ای سیاسی تاریخی است، با نشان دادن رابطه و خشونت کافی برای خشنود کردن تشنه‌ترین طرفداران بازی تاج و تخت.

Tell-Tale TV | لیسی باگر

سریال Domina ممکن است زمان زیادی را صرف راه اندازی کند، اما تمایل آن برای از مرز‌ها گذشتن و قاب بندی بی‌شرمانه فمینیستی دلیل کافی برای دنبال کردن آن در هفته آینده است.

ژانر سریال دومینا

The List | برایان دونالدسون

شاید سریال دومینا ۲۰۲۱ آخرین سریالی باشد که قرار است بازی بعدی تاج و تخت باشد، اما این بلاک باستر سبک و سیاق، کمی بیش از حد چشم نواز است و کسب این عنوان برای مغز چالش برانگیز است.

London Evening Standard | کتی روسینسکی

سریال Domina ترکیبی از درام بالا و حتی ارزش‌های تولیدی بالاتر همیشه جذاب است، و این را به یک چرخش سرگرم کننده در رم باستان تبدیل می‌کند، که توسط قهرمان قانع‌کننده آن به عمق رفته‌است.

Sydney Morning Herald | برد نیوسام

داستان سریال دومینا ۲۰۲۱ قانع کننده است و طراحی تولید سریال به اندازه بازیگران آن عالی است.

The Arts Desk | آدام سویتینگ

این سریال ایتالیایی برای شبکه Sky Atlantic در استودیوی مشهور Cinecittà در رم فیلمبرداری شده است، جایی که ویسکونتی، لئونه، اسکورسیزی و برتولوچی همه در آن کار کرده‌اند، اما متأسفانه هیچ‌یک از آن جادوی فیلم‌های قدیمی روی آن اثر نکرده است.

کلام آخر

تعداد فصل های سریال دومینا

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال دومینا پرداختیم. ژانر سریال دومینا درام تاریخی است. با بازی ستارگانی مانند کاسیا اسموتنیاک، متیو مک نالتی که هم از نظر منتقدان و هم تماشاگران سریال موفقی بوده. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ چه امتیازی به سریال دومینا ۲۰۲۱ می‌دهید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره Domina به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو