ابداع روشی که باروری مردان را 2 سال مسدود می کند

21

1401/8/24

12:04


روش جدید پیشگیری از بارداری این بار برای مردان و توسط اورولوژیست های استرالیایی پیشنهاد شد که شامل یک هیدروژل است که تزریق آن فعالیت اسپرم را مسدود می کند.

ابداع روشی که باروری مردان را 2 سال مسدود می کند

به گزارش بهداشت نیوز، یک روش جدید پیشگیری از بارداری برای مردان در حال حاضر تحت آزمایش های بالینی در ملبورن است. این روش شامل یک هیدروژل است که تزریق آن به طور موقت فعالیت اسپرم را مسدود می کند و اگر آزمایش ها موفقیت آمیز باشند، روش جدید می تواند جایگزینی برای وازکتومی در آینده باشد.

به گفته پژوهشگران، در این مطالعه ۲۵ مرد داوطلب مشارکت داشتند. در این آزمایش هیدروژل به مجرای دفران شرکت کنندگان تزریق شد که لوله هایی هستند که اسپرم را حمل می کنند. این هیدروژل این کانال ها را تحت تاثیر قرار می دهد تا از رسیدن اسپرم به بیضه ها جلوگیری کنند.

پزشکان معتقدند:این تزریق می ‌تواند جریان اسپرم را برای حدود دو سال مسدود کند و جایگزینی موقت برای وازکتومی شود که در آن مجرای دفران معمولاً برای همیشه قطع می ‌شود. جالب اینجاست که در صورت لزوم و در سال های بعدی می توان ژل را مجدداً تزریق کرد.

شرکت کنندگان در این مطالعه به مدت سه سال تحت نظارت پزشکان خواهند بود و آزمایش هایی را انجام داده و تحت بررسی های بهداشتی منظم قرار می گیرند. اگر روش جدید موفقیت آمیز باشد، می تواند نقطه عطفی در کنترل و پیشگیری از بارداری باشد و به زوج ها این امکان را می دهد که مسئولیت پیشگیری از بارداری را به طور مساوی تقسیم کنند.

در حال حاضر، تنها دو روش پیشگیری از بارداری برای آقایان در دسترس است که شامل وازکتومی و استفاده از کاندوم می شود.

گفتنی است که پژوهش روی یک قرص ضد بارداری مردانه که حاوی هورمون نیست نیز در حال انجام است. به گفته محققان، خانم ها گزینه‌ های بیشتری برای جلوگیری از بارداری دارند که علاوه بر مصرف قرص ‌های ضدبارداری و سایر اقدامات موقت شامل انواعی از پیشگیری های طولانی مدت مانند کاشت دستگاه داخل رحمی، ایمپلنت زیر جلدی و تزریق منظم هورمون ‌ها می شود.
منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو