علت قطعی در ضبط دوربین مداربسته

منبع: پلازا

609

1401/8/24

12:19


علت قطعی در ضبط دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایجی که مشتریان و کاربران انواع دوربین های مداربسته با آن مواجه می شوند، قطعی در ضبط تصاویر در این دوربین ها است. نشانه این مشکل سفید یا سیاه شدن کامل تصویر دوربین مداربسته است. مشکل قطعی در ضبط دوربین های امنیتی می تواند به علل مختلفی بستگی داشه باشد و دلایل متعددی موجب بروز این مشکل می شوند. از این رو به منظور رفع مشکل قطعی در ضبط دوربین مداربسته در ابتدا لازم است تا علت آن را بیابیم.

متن پیش رو می تواند جواب تمامی سوال های کاربران در رابطه با علت قطعی در ضبط دوربین های مداربسته باشد. پس توصیه می شود تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست عناوین مطلب:

بررسی علت های قطعی در ضبط دوربین مداربسته

1- مشکل در منبع تغذیه

از معمول ترین دلایل ضبط نکردن تصاویر در دوربین مداربسته، عدم عملکرد درست منبع تغذیه است. با ایجاد اختلال در منبع تغذیه به علت افت فشار جریان برق، دوربین مداربسته خاموش می شود. این افت نیز خود به دلیل شلی اتصال برق یا تقسیم کننده چند قدرتی به وجود می آید.

راه حل : برای جلوگیری از این مشکل و رفع آن پیشنهاد می شود تا یک آداپتور مناسب با ولتاژ مصرفی دوربین امنیتی خود تهیه نمایید.

2- خرابی هارد

خرابی یکی از معدود علل در قطعی ضبط دوربین مدار بسته به شمار می رود که به راحتی قابل تشخیص است. زمانی که هارد ما به درستی کار نمی کند، یک پیام تحت عنوان نقص در هارد بر روی مانیتور دوربین مداربسته نمایش داده می شود. این ارور فقط در صورتی نشان داده می شود که کاربر از هارد تعمیری یا دست دوم استفاده کرده باشد.

راه حل : در زمان بروز این مشکل می توان برای تعویض هارد دوربین مداربسته از یک متخصص کمک گرفت.

3- مشکل فلش، موس یا کانکتور

فلش، موس و کانکتور از قطعات الکترونیکی دوربین مداربسته هستند و معیوب بودن و خرابی آن ها در دستگاه nvr یا سیستم DVR موجب اختلال در ضبط تصاویر یا حتی پاک شدن فیلم ها می شود.

راه حل : چنانچه از خرابی این قطعات اطمینان حاصل کردید، توصیه می شود تا به منظور رفع این مشکل قطعات معیوب را تعویض کنید.

4- دستکاری دوربین مداربسته توسط سایر افراد

گاهی ممکن است برخی افراد به صورت عمدی و با قصد قبلی یا حتی سهوا اقدام به دستکاری دی وی آر کنند و از بخش تنظیمات، ضبط را متوقف نمایند. در این زمان مشاهده می شود که یک یا تمامی کانال ها هیچ تصویری ضبط نمی کنند.

راه حل : با مراجعه به تنظیمات سیستم دوربین مداربسته از متوقف نبودن ضبط آن اطمینان حاصل کنید.

5- قطع ارتباط سیگنال اینترنتی یا رادیویی

قطعی یا شلی در انژکتور PoE یا سوئیچ به دلیل اختلال در انتقال داده می تواند قطعی در ضبط دوربین مداربسته را به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که این اختلال تنها در دوربین های مداربسته تحت شبکه IP اتفاق میافتد.

در اغلب موارد افت سیگنال وایفای موجب بروز اختلال در اتصال BNC و قطعی سیگنال می شود. در ادامه با از دست رفتن سیگنال، عدم دریافت تصاویر به وسیله مانیتور و ضبط نکردن دوربین مداربسته رخ می دهد. این مشکل فقط در دوربین های امنیتی آنالوگ بروز می دهد.

راه حل : در ابتدا راه ارتباطی وایفای و اتصال درست آن را بررسی کنید. همچنین توصیه می شود تا انژکتور PoE را از برق کشیده و نیز BNC را دوباره وصل کنید.

6- خرابی دستگاه DVR

خرابی دستگاه گیرنده (دی وی آر) از موارد ضعیف قطع ضبط در دوربین مداربسته است.  به دلیل اینکه در اکثر مواقعی که مشکلی در دستگاه دی وی آر به وجود می آید، دستگاه دیگر روشن نمی شود.

راه حل : تنها راه ممکن برای رفع این مشکل، جدا کردن کانکتور و تعمیر دستگاه دی وی آر است. از این رو توصیه می شود که حتما از متخصصین و تکنسین های مجرب در این حوزه برای تعمیر این دستگاه کمک بگیرید.

7- مشکلات میان افزار

در برخی موارد سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته به دلیل مشکلات میان افزار همچون سیستم عامل مورد استفاده رخ می دهد. این مشکل موجب نمایش پیام عدم فید در مانیتور دوربین مداربسته می شود.

راه حل : رفع مشکلات میان افزار به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن صورت می پذیرد. به طوری که تنها با بروز کردن سیستم عامل خود قادر خواهید بود تا این خطا را بر طرف نمایید. خوشبختانه اغلب شرکت های تولید کننده دوربین های مداربسته به منظور سهولت در بروزرسانی، این مورد را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهند.

علل دیگر قطعی در ضبط دوربین مداربسته

علاوه بر مواردی که پیش تر ذکر شد، از دیگر علل قطعی در ضبط دوربین مداربسته می توان به: ناسازگاری دستگاه DVR با دوربین مداربسته، فرسودگی کابل و پورت ها، تنظیم دی وی آر در حالت تشخیص حرکت یا زمان بندی، مشکلات سخت افزاری، کور شدن دوربین ها و… اشاره کرد که هرکدام راه حل مخصوص به خود را دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو