جنایت تبهکاران خشن در نیمه شب مشهد

منبع: برترین ها

10

1401/8/24

13:56


: تبهکاران سابقه داری که به خاطر یک دستگاه موتورسیکلت بدون صاحب، جنایت وحشتناکی را در تاریکی کوچه سماورسازان مشهد رقم زده بودند، در حالی صحنه قتل را در حضور مقام قضایی بازسازی کردند که زورگیر معروف به «سعید قارداش» راز قتل در نیمه شب را فاش کرد.

رکنا: تبهکاران سابقه داری که به خاطر یک دستگاه موتورسیکلت بدون صاحب، جنایت وحشتناکی را در تاریکی کوچه سماورسازان مشهد رقم زده بودند، در حالی صحنه قتل را در حضور مقام قضایی بازسازی کردند که زورگیر معروف به «سعید قارداش» راز قتل در نیمه شب را فاش کرد.

جنایت تبهکاران خشن در نیمه شب مشهد

 این متهم لاغراندام که هنوز آثار مواد افیونی در چهره اش موج می زد، در حالی از خودروی پلیس بیرون آمد که چشمان ترسناکش از بی رحمی او در تبهکاری های خشن حکایت داشت. او که در میان همدستان و دوستانش به «سعید قارداش» معروف بود، با قدم های آهسته ای که زنجیر پابندهای آهنین را روی سنگفرش کوچه سماورسازان می کشید، به سمت محل درگیری حرکت کرد. جایی که وی با قمه ای هولناک، یکی از دوستانش را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود.

این متهم 34 ساله که حدود 15 فقره سوابق کیفری را در کارنامه سیاه خود دارد، پس از تفهیم اتهام قتل عمدی مرد مسلمان از سوی قاضی «محمود عارفی راد» مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت تا جزئیات جنایت در نیمه شب را بازگو کند.

جنایت تبهکاران خشن در نیمه شب مشهد

متهم این پرونده جنایی پس از توصیه های مقام قضایی و تفهیم مواد قانونی مبنی بر این که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت موضوع را بیان کند، با معرفی کامل خود گفت: از مدت ها قبل موتورسیکلت یکی از دوستانم که در زندان تحمل کیفر می کرد به صورت امانت نزد من بود و گاهی از آن استفاده می کردم ولی یک روز وحید (یکی از متهمان پرونده) آن را از من به امانت گرفت.

من هم از موتورسیکلت پیاده شدم و آن را در اختیار وحید گذاشتم، در این میان وحید با نگرانی نزد من آمد و گفت: «محمد-ر» (مقتول) موتورسیکلت را از وی ربوده است. برای من باور این ماجرا بسیار سخت بود و نمی توانستم تحمل کنم که فرد دیگری دست به سرقت اموال من بزند! این بود که به همراه وحید و یکی دیگر از دوستانم به نام«جواد» در جست وجوی «محمد–ر» بودیم تا او را پیدا کنیم! ولی به هر کدام از پاتوق ها می رفتیم خبری از او نبود تا این که شب حادثه بیستم مرداد گذشته به در منزل پدرش رفتیم تا او را پیدا کنیم اما او آن جا هم نبود.

درحالی که از کوچه محل سکونت پدر «محمد-ر» بیرون آمده بودیم و در همان محله به جست وجوی شبانه ادامه می دادیم، ناگهان به طور اتفاقی او را سوار بر موتورسیکلت در کوچه معروف به «سماورسازان» دیدیم. وقتی چشم «محمد–ر» به ما افتاد، خیلی ترسید.

او هراسان موتورسیکلت را روی زمین انداخت و پا به فرار گذاشت. من هم نیمچه (قمه) را کشیدم و به دنبال او دویدم. در همان حال چند ضربه به سر و سینه اش زدم که نقش بر زمین شد. سپس همه جیب هایش را خالی کردیم و از صحنه درگیری گریختیم.

 این دزد سابقه دار در ادامه اعترافاتش گفت: بعد از این ماجرا زمانی که فهمیدم «محمد-ر» به قتل رسیده است، سعی می کردم به پاتوق های قبلی نروم و به طور مخفیانه زندگی می کردم اما در روزهای اول آبان بود که ناگهان در محاصره کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتم و درون خانه ای متروکه رفتم و پشت در حمام پنهان شدم. زمانی که کارآگاهان با شکستن قفل وارد مخفیگاه من شدند، در تاریکی آن جا چیزی دیده نمی شد و من هم در سکوت کامل به صورت ایستاده لابه لای درز دیوار قرار داشتم که در یک لحظه دستی به سویم دراز شد و مرا در حالی از آن جا بیرون کشید که دست کارآگاه هم به شدت خونی شد چرا که من چند روز قبل از دستگیری و در یکی از پاتوق های استعمال مواد مخدر با سارقان دیگر درگیر شدم و آن ها دستم را با شمشیر زخمی کردند.

با آن که زخم خون آلود دستم عفونت شدیدی داشت ولی از ترس دستگیری به درمانگاه نرفتم و این زخم دچار بوی تعفن شده بود و وقتی کارآگاه دستم را فشرد، خون کثیفی دوباره از آن بیرون جهید!

«وحید» متهم دیگر این پرونده جنایی نیز درباره ادعای سرقت موتورسیکلت به قاضی «عارفی راد» گفت: آن روز من «محمد–ر» را که از دوستانم بود، سوار بر موتورسیکلت کردم و با هم به انتهای بولوار رسالت در منطقه سیس آباد رفتیم. در این هنگام موتورسیکلت را مقابل یک خواربارفروشی (سوپرمارکت) متوقف کردم و در حالی که «محمد-ر» ترک نشین بود، خودم از موتورسیکلت پیاده شدم و برای خرید به داخل مغازه رفتم اما در یک لحظه او سوار بر موتورسیکلت از آن جا فرار کرد و موتورسیکلت امانتی را با خودش برد!

من هم موضوع را برای «سعید قارداش» بازگو کردم چرا که موتورسیکلت را او به من داده بود ولی بعد از آن که «محمد–ر» را در نیمه شب پیدا کردیم، «سعید قارداش» موتورسیکلت را از او گرفت. بعد از این حادثه هم مدتی فراری بودیم تا این که وقتی زیر یکی از درختان پارک در رسالت 85 نشسته بودم، ناگهان در محاصره کارآگاهان قرار گرفتم و دستگیر شدم. در این هنگام متهم معروف به «سعید قارداش» در پاسخ به سوال قاضی ویژه قتل عمد مشهد که الان موتورسیکلت کجاست؟ مدعی شد: موتورسیکلت را چند روز بعد ماموران انتظامی به دلیل نداشتن مدارک از من گرفتند و من هم دیگر موضوع را پیگیری نکردم!

پس از آن که «جواد» سومین متهم این پرونده جنایی نیز اظهارات دیگر متهمان را تایید کرد، آنان با صدور دستوری از سوی قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی انقلاب مشهد روانه زندان شدند تا این پرونده جنایی دیگر مراحل دادرسی را طی کند.

 سابقه خبر

حدود ساعت 2 بامداد بیستم مرداد بود که ماموران انتظامات بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد در تماس با پلیس، از مرگ جوان 33 ساله ای خبر دادند که با ضربات قمه مجروح شده بود.

دقایقی بعد با حضور قاضی ویژه قتل عمد در مرکز درمانی، تحقیقات گسترده ای برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که امدادگران اورژانس پیکر نیمه جان جوان 33 ساله را از محله معروف به «کوچه سماورسازان» به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

دقایقی بعد گروهی تخصصی از کارآگاهان زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ «محمد مرادی» (افسر پرونده)  وارد عمل شدند و با استفاده از تجربیات سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) دامنه عملیات پلیسی را در حالی به پاتوق های استعمال موادمخدر گسترش دادند که با انگشت نگاری از مقتول، هویت وی مشخص شد.

از سوی دیگر تحقیقات میدانی شبانه در کوچه سماورسازان نشان داد که درگیری دزدان سابقه دار به خاطر سرقت یک موتورسیکلت بوده است، بنابراین با رصدهای اطلاعاتی و بازبینی دوربین های مداربسته، چهره متهمان برای پلیس آشکار شد و بدین ترتیب عملیات دستگیری آنان با دستورات ویژه قاضی «محمود عارفی راد» ادامه یافت تا این که سه متهم پرونده در چند عملیات ضربتی و هماهنگ به دام افتادند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو