دور چشم خود را از چروک شدن نجات دهید

منبع: دلتا پیام

26

1401/8/24

14:32


را‌های زیادی برای جوانسازی دور چشم با روش های آسان یا از بین بردن چین و چروک دور چشم وجود دارد.

دور چشم خود را از چروک شدن نجات دهید

را‌های زیادی برای جوانسازی دور چشم با روش های آسان یا از بین بردن چین و چروک دور چشم وجود دارد. بطور مثال جوانسازی دور چشم با لیزر، آبرسانی دور چشم به بوسیله کرم‌های آبرسان، استفاده از ویتامین همچون کپسول ویتامین E برای دور چشم یا استفاده از روش مزوتراپی چروک دور چشم نمونه از راه‌های از بین بردن چین چروک دور چشم است که اشاره کردیم. شما باید همیشه به جوانسازی دور چشم خود اهمیت دهید. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

۳ روش جوانسازی دور چشم

جوانسازی دور چشم با روش های آسان بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید.

مرطوب کردن پوست اطراف چشم

جوانسازی دور چشم با روش های آسان سوال بسیاری از افراد است. مرطوب کردن پوست، یکی از آن کارهایی است که بیشتر ما آن را دست‌کم می‌گیریم و پشت‌گوش می‌اندازیم. پوست خود را مانند یک دانه انگور تصور کنید. وقتی این انگور آب ازدست می‌دهد، به‌تدریج پوست آن جمع می‌شود و چروک‌ها نمایان می‌شوند. ولی وقتی آب را به آن برمی‌گردانید، دوباره چاق و فربه می‌شود و خطوط و چروک‌ها از بین می‌روند. همین اتفاق برای پوست اطراف چشم نیز رخ می‌دهد. از آنجا که پوست اطراف چشم، فاقد غده‌های چربی (یا همان مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست) است، بیشتر مستعد خشکی و ایجاد چروک است.

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که درمورد مرطوب کردن این بخش صورت پرسیده می‌شود، این است که آیا می‌توان از مرطوب‌کننده پوست خود برای پوست اطراف چشم نیز استفاده کنیم. پاسخ این سوال مثبت است. تا زمانی که این مرطوب‌کننده موجب تحریک و سوزش چشم نشود و رطوبت کافی را ایجاد کند، می‌توان از آن استفاده کرد.

البته به‌خاطر داشته باشید که به‌دلیل نازک بودن پوست اطراف چشم، ممکن است این قسمت از پوست به کرم‌های معمول صورت حساس باشد. اگر احساس سوزش می‌کنید یا چشم‌هایتان قرمز یا اشک‌آلود می‌شود، از مرطوب‌کننده صورت برای اطراف چشم خود استفاده نکنید و به‌جای آن مبلغی را صرف خرید کرم مخصوص اطراف چشم کنید.

معمولا در کرم‌های چشم، مواد تشکیل‌دهنده‌ای وجود دارد که احتمال اینکه اثر نامطلوبی روی چشم‌ها داشته باشند، کمتر است. در این کرم‌ها مقادیر کافی از مواد فعالی وجود دارد که در کاهش چروک و خطوط ریز اطراف چشم و درنتیجه جوانسازی دور چشم موثر هستند.

همیشه درمورد پوست اطراف چشم خود به‌آرامی و با ملایمت عمل کنید

یکی از راه‌ها برای جوانسازی دور چشم با روش های آسان رفتار ملایمت‌آمیز با پوست است. از پاک کردن آرایش چشم‌ها گرفته تا استفاده از محصولات مختلف برای پوست اطراف چشم، همیشه باید با آرامش و ملایمت عمل کنید. پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است. به همین دلیل هرگونه فشار اضافی ناشی از فعالیت‌های روزمره‌ می‌تواند موجب ایجاد خطوط و چروک ریز بیشتری شود. در ادامه، مراحل انجام مراقبت‌های روزانه پوست به‌صورت آرام و ملایم را بیان می‌کنم:

پاک کردن آرایش چشم

  • پد پنبه‌ای را به پاک‌کننده آرایش چشم موردعلاقه خود آغشته کنید.
  • پد را به‌آرامی روی پوست فشار دهید.
  • به‌آرامی پد را به‌سمت بیرون بکشید.
  • تا پاک شدن کامل آرایش چشم، این کار را تکرار کنید.

استفاده درست از محصولات آرایشی در اطراف چشم

  • انگشت کوچک خود را به کرم و محصول موردنظر آغشته کنید.
  • با انگشت در اطراف چشم‌ها ضربه بزنید. این کار را در تمام قسمت‌های اطراف چشم انجام دهید. پلک بالا را فراموش نکنید.

این کار را تا زمانی تکرار کنید که محصول کاملا جذب پوست شود.

3 روش جوانسازی دور چشم

 از ماساژ استفاده کنید

ماساژ یکی از راه‌های جوانسازی دور چشم با روش های آسان است. اگر متوجه شده‌اید که بعضی وقت‌ها، زیر چشم‌هایتان پفی ایجاد می‌شود و گاهی نیز از بین می‌رود و وقتی خسته‌اید یا خوب نخوابیده‌اید، مشخص‌تر می‌شود، ماساژی ساده می‌تواند در رفع آن موثر باشد. بنابراین ماساژ یکی از راه‌های جوانسازی دور چشم با روش های آسان است.

علاوه بر عوامل ژنتیکی، احتباس آب نیز می‌تواند موجب پف‌کردگی زیر چشم‌ها شود. احتباس آب می‌تواند نتیجه مصرف نمک زیاد، خواب ناکافی یا حتی خواب بیش‌ازحد باشد.

ماساژ زیر چشم در بهبود گردش خون اطراف چشم مؤثر است. فشار ناشی از ماساژ به تخلیه مایع اضافی اطراف این ناحیه و کاهش پف‌کردگی زیر چشم کمک می‌کند. استفاده از غلطک یشمیِ سرد و خنک‌شده (refrigerated jade roller) نیز می‌تواند موجب از بین رفتن تنش اطراف این ناحیه و کاهش پف زیر چشم شود.

بنابراین جوانسازی دور چشم با روش های آسان را در روتین پوستی خودتان جای دهید.

جوانسازی دور چشم

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ماسکی از اسپند که برای پوستتان معجزه می‌کند را بخوانید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو