امشب؛ واریزی جدید به کارت یارانه بگیران | کارت کالابرگ سرپرستان خانوار شارژ شد + شرایط دریافت کارت اعتباری خرید

154

1401/8/24

16:00


امشب؛ واریزی جدید به کارت یارانه بگیران | کارت کالابرگ سرپرستان خانوار شارژ شد + شرایط دریافت کارت اعتباری خرید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اگر در جریان اصلاح نظام یارانه‌ای، کالا برگ الکترونیک،‌ در دستور کار دولت قرار بگیرد، این‌گونه نیست که کارتی جداگانه و یا کوپن به مردم ارائه شود بلکه همان کارت بانکی، صرفا برای خرید کالاهای اساسی شارژ خواهد شد. بحث کالابرگ الکترونیک و یا کوپن در سال‌های اخیر بارها در جریان اصلاح یارانه‌های پنهان و یا حمایت از مردم جهت تامین کالاهای اساسی مطرح شده اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده است.

مجلس برای سال جاری با توجه به مجوزی که برای اصلاح نرخ ارز ترجیحی به دولت داد، آن را موظف به ارائه کالابرگ الکترونیک برای تامین کالاهای اساسی کرد. اما اخیرا با ورود دولت به اجرای قانون بودجه در رابطه با تغییر رویه تامین ارز واردات و اصلاح نظام یارانه‌ای، موضوع نحوه حمایت‌ها مطرح است که اعلام مسئولان دولتی از این حکایت داشت که برای شروع این جریان، دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی به حساب خانوارهایی که توسط وزارت رفاه تعیین و دهک بندی شده‌اند، واریز خواهد کرد که این اتفاق افتاد و حساب یارانه بگیران شارژ شد.موضع دولت این بود که تا زمانی که بخواهد در مورد کالابرگ الکترونیک زیرساخت‌های لازم را مهیا و اجرایی کند، با توجه به زمانبر بودن آن فعلا پرداخت نقدی انجام داده است. آخرین اخبار درباره پرداخت کالابرگ را با هم در سایت فردا می خوانیم.

کارت اعتباری خرید دولت برای همه یارانه بگیران

وزیر صمت ضمن بیان اینکه حرکت نرخ ارز بازار آزاد به سمت ۳۶ هزار تومان کاذب بوده و چیزی جز عملیات روانی نیست، گفت: در نظر داریم تا به قشر وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم.

سید رضا فاطمی امین امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبی از اصناف و اتحادیه‌های سراسر کشور، اظهار کرد: رصد ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز نشان می‌دهد که به هیچ عنوان در بازار نیمایی کمبود ارز وجود ندارد و به ویژه واردکنندگان می‌توانند شهادت دهند در مقایسه با ۶ ماه قبل یا حتی یک سال قبل وضعیت تخصیص ارز بسیار بهتر شده است. با این وجود حرکت نرخ ارز بازار آزاد به سمت ۳۶ هزار تومان کاذب بوده و چیزی جز عملیات روانی نیست.

وام فوری 50 میلیون تومانی با بازپرداخت طولانی مدت

وزیر صمت با اشاره به اینکه همه واحدها به ویژه تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند از بازار نیمایی ارز مورد نیازشان را تأمین کنند، افزود: بر این اساس افزایش قیمت‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید تمرکز کنیم که این جو روانی که بازار ارز را متلاطم می‌کند اثر خود را به صورت گرانفروشی نشان ندهد. البته اصناف و تولیدکنندگان با وجود همه تحریکات و عملیات رسانه‌ای دشمن، تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته و تحت تأثیر القائات و جنگ روانی قرار نگرفته‌اند.

اعطای کارت اعتباری برای خرید به قشر وسیعی از مردم

وی در ادامه با بیان اینکه پایین بودن قدرت خرید مردم پایین است، گفت: قدرت خرید تابعی از درآمدهای شغلی و غیر شغلی، یارانه، تسهیلات و کارت‌های اعتباری است؛ در زمینه تسهیلات و کارت‌های اعتباری پروژه‌ای را در مراحل آغازین کار داریم که بر اساس آن در نظر داریم تا به قشر وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

پیش بینی پذیری اقتصاد از سه ماه قبل

وی در ادامه به وضعیت تولید اشاره کرد و گفت: اصلاح برخی زیرساخت‌ها سبب شد تا اتفاقات خوبی را در حوزه تولید شاهد باشیم؛ از جمله همه سهمیه‌ها در فلزات و فولاد برداشته شد و مشکل مواد اولیه را در حوزه فولاد به طور کلی حل کردیم.

وزیر صمت اضافه کرد: در همین راستا باید اشاره کنم که امروز بررسی شاخص تولید حاکی از روند بسیار خوبی است و در اکثر محصولات افزایش تولید به ثبت رسیده است؛ بر همین اساس در بهار امسال صنعت رشد ۵.۱ درصدی تولید را ثبت کرد، در حالی که رشد اقتصادی کشور کمی بیش از سه درصد بوده است.

فاطمی امین افزود: شاخص دیگر تولید مربوط به شرکت‌های بورسی می‌شود که بیش از ۵۰ درصد تولید کشور را در اختیار دارند که در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷.۷ درصد رشد داشته است. رشد تولید این شرکت‌ها در خردادماه ۲.۵ درصد، تیرماه ۵.۸ درصد، مردادماه ۶.۴ درصد و شهریورماه ۶.۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: شاخص سرمایه‌گذاری نیز در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد رشد داشته است، همچنین در ۶ ماهه نخست امسال رشد ۱۳ درصدی صادرات به ثبت رسید و بر این اساس روندها مطلوب است.

وزیر صمت همچنین از پیش بینی پذیر کردن تولید خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۲ هزار شاخص و ۳۰۰ داشبورد مدیریتی تعریف شده و با پیش‌بینی یک اتاق پایش، تا پایان سال قادر به رصد همه متغیرها و شاخص‌ها خواهیم بود که این مهم پیش‌بینی پذیری در تولید و اقتصاد کشور از سه ماه قبل را به دنبال خواهد داشت.

۱۱۰ شهرستان از نظر تولید ضعیف هستند

وزیر صمت با اشاره به اصلاح برخی از زیرساخت‌ها برای توسعه تولید، اظهار کرد: از جمله این اقدامات تأمین مالی زنجیره‌ای است که در نظر داریم آن را به کارت‌های اعتباری متصل کنیم و اصناف در به ثمر نشستن آن نقش ویژه خواهند داشت.

فاطمی امین گفت: امروز بیش از ۱۱۰ شهرستان در کشور شناسایی شده که از نظر تولیدی حرفی برای گفتن ندارند و تمرکز کردیم تا با استفاده از توان شرکت‌های بزرگ به راه‌اندازی تولید در این مناطق اقدام کنیم.

وی افزود: امروز در مناطقی همچون رباط کریم، سیرجان، زرندیه، ساوه، شهرک محمودیه قم و غیره مشکل کمبود نیروی کار داریم.

رشد ۱۳ درصدی صادرات

وزیر صمت با اشاره به توسعه صادرات، اظهار کرد: تحلیل ما در این زمینه این بود که با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، اگر تولید را گسترش دهیم؛ اما کسی توان خرید نداشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت، بنابراین بر صادرات تمرکز شد؛ بر همین اساس در بازاری همچون آفریقا رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ثبت رسید.

فاطمی امین گفت: باید لوکوموتیوِ صادرات را مهیا می‌کردیم تا تولید به حرکت بیفتد و در نتیجه اشتغال و درآمد مردم افزایش یافته و بازار رونق یابد که در بخش صادرات با رشد ۱۳ درصدی جواب گرفتیم.

وی تاکید کرد: امروز امیدی در فعالان اقتصادی شکل گرفته که باید تقویت شود و بر این اساس سال آینده را سالی بهتر نسبت به امسال می‌دانم، زیرا بسیاری از کارها در نیمه راه هستند./مهر

خبر مهم رئیس مجلس درباره کالابرگ الکترونیک

شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان در نشست علنی (یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی  طی سخنانی اظهار داشت: رئیس مجلس موظف است آخرین وضعیت کشور را به اطلاع نمایندگان برساند، هم در بحث برجام مطالبی شنیده می شود که نمایندگان از جزئیات آن مطلع نیستند و هم در وضعیت اقتصادی و شرایط روز کشور مطالباتی وجود دارد که شما باید پاسخگو باشید.

وی افزود: جناب آقای قالیباف، شما مرد میدان و نیروی جهادی هستید، براساس مصوبه مجلس قرار است قیمت هایی که به دست مردم و دهک های پایین می رسد، براساس قیمت شهریور 1400 باشد، اما امروز قیمت ها به حدی افزایش یافته و لجام گسیخته است که ما از طرح آن شرم داریم و هر جا سخنگوی دولت از پاسخگویی کم می آورد، مشکل را به گردن مصوبه مجلس می اندازد، اما این سوال مطرح است که کدام مصوبه مجلس اجرا شده است.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما را به خدا بفرمایید آیا مجلس براساس گفته امامین انقلاب هنوز در رأس امور است یا نه و اگر در رأس امور است مصوبات نشست سران قوا چرا خلاف مصوبات مجلس است. ما شنیده ایم در بحث قیمت ها قرار است در جلسه سران تصمیم گیری شود، اما باید این در مجلس تصمیم گیری شود، چرا که ما پاسخگوی مردم هستیم و در تمام روز در بین آنها هستیم.

حسن پور با انتقاد از عدم اختصاص بودجه به بحث های عمرانی گفت: تا به امروز یک ریال به بخش عمرانی اختصاص داده نشده است، همچنین بانک ها قفل شده و ریالی به مردم پرداخت نمی شود. همینطور آیا وام بنیاد مسکن هم باید با بقیه کارها گره بخورد و یک وام 200 میلونی نیز انجام نمی شود. ضمن تشکر از رئیس بانک مرکزی که گفته اند حق ندارند بانک ها پیش پرداخت 20 درصدی دریافت کنند، اما همانطور که گفته شد مردم از دریافت وام عاجز هستند و استدعا دارم شما روشن و واضح نظر خود را بفرمایید.

قالیباف در پاسخ به حسن پور تاکید کرد: درخصوص قیمت ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت ها به شهریور 1400 و هیچ مصوبه ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، تصمیم گیری نشده است و این موضوع روشن و مشخص است. همچنین در رابطه با موافقت نامه ها نیز سازمان برنامه گزارش داده اند که این موافقت نامه ها امضا شده و 12 همت هم به استان ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شد و باید پیگیری شود تا بقیه امور نیز پیش برود.

وی افزود: البته قبول داریم که هر سال این بخش اول تنخواه نقدی پرداخت می شد، اما امسال به صورت اوراق بوده که البته دولت مشکلات خود را دارد، اما بهرحال حتما ما از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه توضیحات نسبت به این موضوعات مرتبط با موافقت نامه ها و سایر بحث ها به صحن مجلس دعوت خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

چه کالاهایی کوپنی شد؟

طرح کشوری کالا برگ الکترونیکی به صورت پایلوت در شهرستان آبیک اجرا می شود.

طرح «کالابرگ الکترونیکی» کلید خورد.‍ فرماندار آبیک گفت: طرح کشوری کالا برگ الکترونیکی به صورت پایلوت در شهرستان آبیک اجرا می شود.

جلسه هماهنگی نحوه اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی که مقرر است برای اولین بار به صورت پایلوت در شهرستان آبیک اجرا شود، دیروز برگزار شد.

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در این جلسه با بیان اینکه در راستای اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی و همچنین حذف ارز ترجیحی، دولت سیزدهم تصمیم دارد طرح کالا برگ الکترونیکی را اجرا کند، اظهار کرد: در راستای اجرای صحیح سیاست دولت و  جلب اعتماد مردم، همه دستگاه‌های ذیربط در این طرح، موظف به همکاری به صورت جهادی هستند.

وی افزود: در مراحل اولیه اجرای طرح و ارزیابی میزان موفقیت طرح کالا برگ الکترونیک یارانه معیشتی افراد مشمول دریافت یارانه قطع نخواهد شد و اعتبار اجرای طرح از محل هدفمندی یارانه ها و مازاد بر یارانه دریافتی افراد مشمول پرداخت خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: کالابرگ الکترونیک برای خرید ۶ قلم کالای اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، روغن، شیر، پنیر و ماکارونی تعریف شده است.

نماینده دولت در شهرستان آبیک افزود: در مرحله نخست اجرای طرح ۱۰۰ الی ۱۵۰ فروشگاه مواد غذایی و پروتئینی با معرفی بخشداران و اتاق اصناف در سطح روستاهای و در سطح شهرها، اتحادیه، اتاق اصناف و صمت با نظارت جهاد معرفی خواهند شد و بعد از پایش و صحت سنجی اطلاعات صاحب جواز کسب و معرفی، بانک سپه نسبت به افتتاح حساب، استقرار کارتخوان و دستگاه پوز در فروشگاه‌های معرفی شده اقدام خواهد کرد.

فتوحی تصریح کرد: در انتخاب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یا خواربار فروشی ها، ملاک انتخاب معتمد بودن و نداشتن تخلف فرد کاسب و انتخاب مناطقی که داری تراکم جمعیت و مناطق کم برخوردار ملاک عمل قرار گیرد.

وی افزود: بخشداران تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند تا در روستاهایی که خواربار فروشی یا پروتئینی مستقر نیست، فروشگاهی معرفی گردد که دسترسی چند روستا به فروشگاه معین مقدور باشد.

منبع: فارس

ارزش ریالی کالابرگ خانوار 4 نفره

 این روزها زمزمه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بر سر زبان‌ها افتاده است و دولت قصد دارد یارانه چهار کالای اساسی یعنی مرغ و تخم‌مرغ و شیر و روغن را به‌صورت کالابرگ الکترونیکی به دست مردم برساند، یعنی مابه‌التفاوتی را که قیمت قبل این کالاها پس از حذف ارز 4200تومانی با قیمت جدید آن‌ها پیدا می‌کنند به‌صورت یارانه در قالب طرح کالابرگ الکترونیک به مصرف‌کننده نهایی پرداخت کند. اجرای این طرح نوعی جایگزین برای یارانه نقدی است در صورتی که در اجرا با چالش‌های جدی روبه‌رو است.

در این گزارش به نقاط قوت و ضعف این طرح در مقابل پرداخت یارانه نقدی می‌پردازیم:

1 ـ اولین مطلبی که در اینجا باید به آن اشاره کرد و می‌توان از مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی برشمرد، تأمین حداقل کالری استاندارد خانوار است که با اجرای این طرح می‌توان از وصول آن اطمینان حاصل کرد چرا که خانوار ما در طول یک ماه مواد غذایی مورد نیاز خود را به‌قیمت مصوب می‌تواند تهیه و استفاده کند.

البته یارانه نقدی برتری نسبی که در اینجا نسبت به کالابرگ الکترونیکی دارد، این است که اختیار را به خود خانوار می‌دهد که چگونه یارانه دریافتی را هزینه کند چرا که ممکن است برای خانوار خرج‌های ضروری‌تری وجود داشته باشد و بنا بر صلاحدید این مبلغ صرف هزینه‌های دیگری شود که عملاً این اختیار در طرح کالابرگ الکترونیک از خانوار ما سلب می‌شود.

2- از طرف دیگر دومین نکته ای که قابل بحث است این است که دولت با کالابرگ الکترونیکی یارانه کمتری به لحاظ ارزش ریالی در اختیار مردم قرار می دهد.

اگر مصرف یک خانواده چهارنفره در طول یک ماه را به طور متوسط ، ماهانه 8 لیتر شیر(هفته ای 2 لیتر)، یک شانه تخم مرغ، 8 عدد مرغ دوکیلوگرمی (هفته ای دو عدد) و 5 لیتر روغن در نظر بگیریم:

ما به تفاوت مبلغ پرداختی دولت که به واسطه ی کالا برگ الکترونیکی در طول یک ماه قرار است پرداخت شود، عبارت است از:

480 هزار تومان بابت مرغ با فرض مصرف 16 کیلوگرم در ماه، 50 هزار تومان بابت یک شانه تخم مرغ، 300 هزار تومان بابت 5 لیترروغن و حدود 100 هزار تومان بابت 8 لیتر شیر، مجموعا حدود 950 هزار تومان میزان یارانه پرداختی دولت توسط کالابرگ الکترونیکی در طول یک ماه به مردم می شود .

این در حالی است که یارانه نقدی که بر مبنای 300 هزار تومان به یک خانواده 4 نفره پرداخت می شود، یک میلیون و دویست هزار تومان است یعنی حدود دویست و پنجاه هزار تومان به ازای هر خانواده 4 نفره در جیب دولت توسط کالابرگ الکترونیکی می ماند.

3- نکته ی منفی که پرداخت یارانه نقدی به مردم را همیشه مورد انتقاد کارشناسان قرار داده، رشد نقدینگی در جامعه و تشدید کسری بودجه است که از این زاویه کالابرگ الکترونیکی نسبت به یارانه نقدی برتری نسبی دارد.

4- اما جدی ترین اشکالی که به طرح کالابرگ الکترونیکی وارد است و این طرح را با چالش جدی مواجه کرده است هزینه ی راه اندازی و اجرای این طرح است چرا که طبق گفته ی مدیر طرح هوشمند سازی، برای پیشبرد اجرای این طرح 900 میلیارد تومان به منظور خرید تجهیزات هزینه شده است.

این درحالی است که پرداخت یارانه نقدی هیچ هزینه ی اولیه ای برای تامین زیرساخت های پرداخت برای دولت ندارد و از این منظور پرداخت یارانه نقدی به منظور فراهم بودن زیر ساخت ها، طرح به بسیار به صرفه تری برای دولت است.

5- اخرین مطلبی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، عدم وجود الزام قانونی برای پرداخت یارانه نقدی در مقابل کالا برگ الکترونیکی است چرا که کالابرگ الکترونیکی الزام قانونی برای اجرا دارد.

از مجموع نکاتی که در بالا ذکر شد، برداشت می شود که علاوه بر اینکه استقبال عمومی برای پرداخت یارانه نقدی در میان عموم جامعه بیشتر است شواهد و قرائن نشان می دهد که کالابرگ الکترونیک طرح پرچالشی برای دولت است و همچین فراهم کردن زیر ساخت های آن هم دولت را با هزینه های قابل توجهی روبرو می کند. بنابراین می توان گفت در این شرایط حساس شاید بهتر باشد رویکرد دولت همان پرداخت یارانه نقدی باشد و اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی به آینده منتقل شود.

زمان پرداخت کالابرگ و سبد کالا به یارانه بگیران

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تا چند هفته آینده نتیجه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها از طریق پیامک به مردم ارائه می‌شود تا به سامانه حمایت مراجعه کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، داریوش ابوحمزه اظهار داشت: شناسنامه اقتصادی خانوارها در سامانه حمایت برای اطلاع از نوع دهک بندی‌ها اعلام می‌شود تا در صورت نیاز، اعتراض ثبت کنند.

وی ادامه داد: بیشترین اعتراض‌ها نسبت به ساختار خانواده‌ها در یارانه و عدم تفکیک‌سازی است، فرزندان که متأهل شده‌اند باید از خانواده جدا شوند و مراحل تفکیک را از طریق پلیس+۱۰ و سامانه اعلامی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آدرس my.gov.ir سپری کنند.

معاون رفاه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اسامی چهار میلیون نفر که به دهک بندی‌ها اعتراض داشتند به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است گفت: در ۲ مرحله، یارانه به‌ حساب افرادی که اعتراض به دهک بندی‌ها داشته‌اند واریز و مسدود شده است تا بعد از بررسی فرایند اعتراض قابل برداشت باشد.

وی ابراز داشت: هفت و نیم‌ میلیون نفر جامانده از یارانه هستند که بعد از ثبت‌نام در سامانه اعلامی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، برآورد این است که به حدود چهار میلیون نفر یارانه تعلق بگیرد.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: تا کنون به حدود ۷۳ میلیون نفر یارانه داده شده که با اضافه‌شدن این تعداد به حدود ۷۷ میلیون نفر یارانه تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها همچنان پیگیری می‌شود، گفت: افرادی که تا فروردین‌ماه امسال یارانه نقدی دریافت می‌کردند و در اردیبهشت‌ماه امسال یارانه کمک معیشتی به‌حساب آنها واریز نشده، در دهک دهم قرار گرفته‌اند و مشمول پرداخت یارانه نمی‌شوند. این افراد می‌توانند در اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها به سامانه اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «حمایت» به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین سامانه‌های تلفنی و گویا به شماره‌های ۰۲۱۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤال‌های یارانه‌ای مردم است.

به گفته وی، جاماندگان از یارانه و افرادی که اصلاً یارانه نمی‌گرفتند، باید برای ثبت‌نام به سامانه my.gov.ir  سازمان هدفمندسازی مراجعه شود.

زمان پرداخت کالابرگ

از ابتدای کار قرار بود دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۹ دهک درآمدی واریز کند تا زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ فراهم شود. بعد از آن قرار بود این کمک نقدی، در قالب کوپن الکترونیک به خانوارها تعلق بگیرد.

کمی بعد گفته شد احتمالا زیرساخت‌های کالابرگ به زودی فراهم نمی‌شود و فعلا واریز یارانه نقدی ادامه دارد.

مخبر پیرامون زمان اجرایی شدن کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: اجرای این طرح در دست دستگاه‌های دیگر است و دارند کار می‌کنند، اجازه دهید که زمان ندهم، اما واقعا فشار ما این است که در حداقل زمان ممکن این موضوع اجرایی شود.

سبد کالابرگ شامل چه کالاهایی است؟

به گفته براتعلی کالابرگ یا همان کوپن برای خرید کالاهای اساسی مانند نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن است. یعنی کالاهایی که یارانه آنها اصلاح شده است.

براتعلی گفت: بر این اساس  افراد هنگام خرید مبلغ کالا را به قیمت قبل (یارانه‌ای) خریداری می‌کند و مابقی آن را دولت به حساب فروشنده پرداخت می‌کند یا اینکه مبالغ به کارت‌های بانکی افراد واریز می‌شود اما از آن تنها می‌توان کالاهای یاد شده را خریداری کرد.

بر این اساس اگر دولت بتواند ظرف یک ماه باقیمانده زیرساخت کالابرگ را فراهم کند، خانوارها در تیرماه نباید منتظر ریافت یارانه نقدی باشند و تنها می‌توانند کالابرگ را دریافت کنند./منبع: تجارت نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو