این رفتار اشتباه عمر شما را کوتاه می‌کند!

این رفتار اشتباه عمر شما را کوتاه می‌کند!


منبع: دلتا پیام

567

1401/8/24

16:41


افرادی که بدبین و منفی‌نگر هستند عمر بسیار کوتاهی دارند و به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند، نسبت به افراد خوشبین عمر کمتری خواهند داشت.

این رفتار اشتباه عمر شما را کوتاه می‌کند!

بدبین بودن افراد و بدبینی تاثیرات بسیار بدی بر جسم و روان افراد دارد. افرادی که بدبین و منفی‌نگر هستند عمر بسیار کوتاهی دارند و به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند، نسبت به افراد خوشبین عمر کمتری خواهند داشت. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا ویژگی های افراد بدبین می‌پردازیم.

ویژگی های افراد بدبین

این افراد بدون هیچ دلیل، یا بر اساس شواهد ناچیز و بی‌اهمیت، دچار این شک هستند که دیگران بر ضد آنان توطئه می‌کنند. احساس می‌کنند که از فرد یا افراد دیگری به شدت صدمه دیده اند، در حالی که ممکن است هیچ شاهد عینی برای ادعایشان نداشته باشند.

بدبین باشیم یا خوش بین؟

در ذهن اغلب ما خوش بین یا بد بین بودن پدیده‌ای است مرتبط با روح و روان که ارتباط چندانی هم با جسم ما پیدا نمی‌کند. این در حالی است که نحوه نگرش ما نسبت به مسائل و انتخاب اینکه سویه ی خوب یا بد یک رخداد را نگاه کنیم ارتباط مستقیمی با جسم ما دارد. مسئله‌ای که در خصوص افراد دارای مشکلات قلبی بروز ویژه‌ای دارد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این کارها دل مردان را آب می‌کند! سر بزنید.

بر اساس یافته‌های به‌دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، احتمال مرگ بیماران قلبی که منفی‌نگر هستند از آن‌هایی مثبت‌اندیش هستند بیشتر است. در واقع، بدبینی خطر مرگ به واسطه بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. چراکه بدبینی به شکل ویژه‌ای سلامت سیستم قلبی و عروقی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

علاوه بر این، بد بینی می‌تواند زمینه ساز ابتلا به دیگر بیماری همچون دیابت و فشار خون بشود و حتی احتمال استعمال سیگار را هم افزایش بدهد. به عبارت دیگر، افراد بد بین در مقایسه با خوش بین‌ها عمر کوتاه‌تری دارند. چراکه نحوه نگرش آن‌ها نسبت به بیماری موجب کاهش قدرت بدنی‌شان می‌شود.

ویژگی های افراد بدبین

عادات افراد بد بین چیست؟

افراد بد بین ویژگی‌های منفی زیادی دارد. در ادامه علائم بد بینی و ویژگی‌های انسان‌های منفی‌گرا را بررسی می‌کنیم.

افراد بدبین فقط بر روی نقص‌ها و ضعف‌ها تمرکز می‌کنند

مقایسه‌ نیمه‌ خالی و نیمه‌ پر، مثال مناسبی هنگام مقایسه‌ افراد بد بین و افراد خوش بین است. دیدگاه خوش‌بینانه تنها بر افکار مثبت متمرکز است. در‌حالی‌که افراد بدبین نمی‌توانند خود را کنترل کنند و به چیزهای بد فکر نکنند.

وقتی افراد بدبین با یک چالش روبرو می‌شوند، به جای ارائه‌ راه‌حل به مشکلات بیشتری فکر می‌کنند. این افراد نه تنها هنگام بروز چالش عصبانی می‌شوند بلکه هر چیزی از آب‌و‌هوا گرفته تا ترافیک و هر چیزی در اطرافشان آنها را عصبانی می‌کند. در واقع این افراد همیشه در این زمینه نگرش منفی دارند.

خود‌کم‌بینی داشتن از ویژگی های افراد بدبین

افراد بدبین نه تنها دیدگاه منفی نسبت به زندگی دارند، بلکه نسبت به خودشان هم دیدگاه بدی دارند. خود‌کم‌بینی یکی از نشانه‌های افراد بدبین است. انتقاد از ظاهر خود تا تضعیف دستاوردها، برای این افراد یک عادت روزانه است. افرادی که در خود‌کم‌بینی افراط می‌کنند، خیلی سخت تعریف و تمجید را می‌پذیرند و غالبا از خود انتقاد می‌کنند تا مانع از نقد خود توسط دیگران شوند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب از معجزه خوابیدن در کنار همسر غافل نشوید سر بزنید.

ویژگی های افراد بدبین

‌‌این افراد تلاش می‌کنند که دیگران را هم بد بین کنند

تحقیقات نشان داده‌اند که منفی‌گرایی نه تنها مضر است بلکه مسری هم هست. شاید این موضوع را در ارتباط با فرد منفی‌نگر تجربه کرده باشید. احتمالاً او قصد ندارد شما را هم به یک فرد بدبین تبدیل کند، اما این اتفاق افتاده است.

سندرم ایمپاستر از ویژگی های افراد بدبین

این سندرم (ایمپاستر) اختلالی است که در آن افراد در توانایی‌های خود برای انجام یک کار خاص شک می‌کنند. این ترس بعدا به‌عنوان ترس از شناخته‌شدن به عنوان یک متقلب یا کلاهبردار، درونی می‌شود. افراد مبتلا به سندرم ایمپوستر فکر می‌کنند که اگر اوضاع خوب پیش نرود، آن‌ها به عنوان کلاهبردار شناخته می‌شوند.

سندرم ایمپاستر از ویژگی های افراد بدبین

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا افراد در روز تولدشان غمگین هستند؟ را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو