گزارشی از وضعیت بازار تهران و فراخوانِ تعطیلی

منبع: برترین ها

17

1401/8/24

18:06


خبرگزاری ایسنا و ایرنا در گزارشی وضعیت بازار و شهر تهران در پی فراخوان برای تعطیلی را روایت کردند.

خبرگزاری ایسنا و ایرنا در گزارشی وضعیت بازار و شهر تهران در پی فراخوان برای تعطیلی را روایت کردند.

گزارشی از وضعیت بازار تهران و فراخوانِ تعطیلی

در بخشی از این گزارش به روایت «ایسنا» آمده است:

* به دنبال فراخوان‌های صورت گرفته برای تعطیلی کسب و کار‌ها در هفته جاری مغازه داران تهرانی امروز حداقل تا ظهر کسب و کار‌های خود را فعال نگاه داشتند.

* امروز (سه شنبه) در تهران اکثر کسب و کار‌ها در محدوده ملاصدرا، امیر آباد، امین حضور و پاساژ علاء الدین دایر و کسبه مشغول به فعالیت روزانه خود بودند که حوالی ظهر با افزایش تردد‌های مردم در پیاده‌رو‌ها و تهدید کسبه برخی مغازه‌ها به حالت تعطیل در آمدند.

*مشاهدات خبرنگار ما از بازار تهران نیز حکایت از این دارد که این بازار تا حوالی ظهر فعال بود، اما به محض برخی تحرکات و تجمعات در این محدوده کسبه برای حفظ امنیت منطقه و جلوگیری از هرگونه تخریب و زیان مالی مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

* در محدوده خیابان انقلاب نیز که بر خلاف هفته‌های گذشته که همزمان با فراخوان تجمعات و حضور معترضین در خیابان‌ها شاهد حضور پررنگ پلیس بودیم امروز حداقل تا ظهر تعداد این نیرو‌ها چندان به چشم نمی‌آمد ومغازه‌ها و کتاب فروشی و حتی دست فروشی‌ها به صورت جسته و گریخته به فعالیت روزانه خود می‌پرداختند.

* البته در برخی کوچه پس کوچه‌های خیابان سپه‌سالار تعقیب و گریز‌هایی بین تعداد انگشت‌شماری از افراد و نیرو‌های امنیتی وجود داشت و برخی از نیرو‌های یگان ویژه نیز از پرتاب کوکتل مولوتف توسط این افراد صحبت می‌کردند.

* کسبه مغازه‌هایشان را به حالت نیمه باز درآورده و یا کاملا بسته و جلو در ایستاده بودند چراکه نگران آسیب از سوی افرادی بودند که با موتور رد می‌شدند و فریاد میزدند: «هر مغازه‌ای باز باشه آتیش میزنیم».

خبرگزاری ایرنا هم درباره وضعیت تهران همزمان با فراخوان اعتراضی نوشت:

* مشاهدات خبرنگاران ما در بازار تهران و خیابان‌های اطراف نشان می‌دهد، از صبح امروز  بازاریان و کسبه در مراکز تجاری و مراکز خرید فعالیت معمول خود را آغاز کردند و امروز تعطیلی و اعتصابی در مراکزی چون بازار شهرری، بازار تجریش، بازار بزرگ تهران و خیابان‌های پر رفت و آمد و مراکز خرید رخ نداده و فعالیت کسبه عادی بود.

* در خیابان انقلاب که راسته کتابفروشان و فعالیت های فرهنگی است، به وضوح مغازه داران مشغول فعالیت بوده و این وضعیت در خیابان‌های دیگری چون ولیعصر و جمهوری و مراکز خرید در اطراف میدان هفت تیر نیز برقرار بوده است.

* البته در خیابان جمهوری اسلامی و محدوده پاساژ علاءالدین حوالی ظهر امروز برای ساعتی تجمعی رخ داد و برخی سعی داشتند با آتش زدن سطح زباله و آسیب زدن به نرده‌های خیابان مغازه داران را مجبور به تعطیلی کنند که با ورود نیروی انتظامی در اجرای پروژه خود ناکام ماندند.

* در بازار تهران برخی قصد ورود به بازار را داشتند که مغازه داران برای حفظ اموال خود و جان مردمی که برای خرید به بازار آمده بودند، مجبور شدند در سرا را ببندند؛ یا در مورد دیگری چند نفر، اقدام به سردادن شعارهای هنجار شکنانه کرده و کسبه را تهدید کردند که مغازه هایشان را ببندند.

* گزارش خبرنگاران ما از سراسر کشور نیز موید آن است که در اغلب کلانشهرهای کشور مشهد، رشت، گرگان،  بازاریان طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه دادند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو