به جای واتساپ چی نصب کنیم؟ ۷ جایگزین امن برای whatsapp

منبع: مینویسم

18

1401/8/24

20:36


اگر به دنبال برنامه جایگزین واتس آپ هستید در اینجا 7 جایگزین واتساپ امن خارجی معرفی شده است که می توانید به جای واتساپ از آن ها استفاده کنید.

به جای واتساپ چی نصب کنیم؟ ۷ جایگزین امن برای whatsapp

واتس اپ یک اپلیکیشن چت صوتی، تصویری و متنی است، اما گزینه های جایگزین زیادی برای آن وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. برخی از بهترین اپلیکیشن های مشابه واتساپ که رمزگذاری انتها به انتها ارائه می دهند عبارتند از تلگرام،‌ سیگنال و تریما.

در این مقاله هفت مورد از بهترین جایگزین های واتس اپ که امروزه می توانید از آن ها استفاده کنید برای شما آورده شده است.

بهترین نرم افزارهای جایگزین واتس اپ

واتس اپ به دلیل پشتیبانی از چند پلتفرم، رمزگذاری ایمن و طیف گسترده ای از ویژگی های ارتباطی به محبوبیت در سطح جهانی دست یافته است. اما این اپلیکیشن برای همه مناسب نیست و ممکن است به دنبال جایگزین هایی برای این اپلیکیشن باشید که از بسیاری از ویژگی های مفید آن بهره هستند. در اینجا هفت مورد از بهترین جایگزین های واتس اپ آورده شده است.

1. سیگنال (Signal)

اگر به دنبال قوی ترین امنیت در جایگزین های واتس اپ هستید، به احتمال زیاد اپلیکیشن سیگنال آن چیزی است که به دنبالش هستید. این اپلیکیشن با رمزگذاری کامل انتها به انتها برای مکالمات تصویری، صوتی و متنی وقتی با سایر کاربران سیگنال در ارتباط هستید، به شدت از حریم خصوصی کاربران خود پشتیبانی می کند.

شرکت سرمایه گذار سیگنال یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در آمریکا است که هیچ انگیزه ای برای فروش اطلاعات شما برای سودآوری بیشتر ندارد. شما همچنین می توانید پیام ها را در حالت از بین رفتن خودکار قرار دهید. از طرف دیگر، اپلیکیشن حس سرگرمی که ممکن است برای شما جذاب باشد را القا نمی کند؛ به عنوان مثال، هیچ استیکر یا گیف در داخل برنامه وجود ندارد. این اپلیکیشن به صورت رایگان هم برای ایفون و هم برای اندروید موجود است. برای دانلود پیام رسان سیگنال برای اندروید کلیک کنید.

همچنین بخوانید: ویژگی های واتساپ که سیگنال فاقد آن است

2. اسکایپ (Skype)

اسکایپ به عنوان بخشی از مجموعه بهره وری اداری مایکروسافت، همیشه با تمرکز بر کسب و کار عمل می کند. از این رو، ممکن است برای کاربران معمولی گزینه خوبی نباشد. اگرچه یک اپلیکیشن ارتباطی با امکانات کامل است و هم کاربرد معمولی و هم کاربرد تجاری دارد.

همانطور که انتظار می رود،‌ می توانید به راحتی چت متنی، صوتی و تصویر و نیز تبادل فایل را انجام دهید. به لطف پلاگین های مختلف،‌ می توانید تماس صوتی و تصویری را هنگام تماس با اسکایپ دسکتاپ ضبط کنید، این گزینه برای آیفون و اندروید نیز در دسترس است.

شابد بهترین دلیل برای استفاده از اسکایپ، ویژگی های پیشرفته تر آن مانند قابلیت ترجمه زبان در زمان واقعی و این حقیقت باشد که می توانید از اسکایپ برای برقراری تماس با تلفن های ثابت (با نرخ بین المللی پایین) استفاده کنید.

3. تلگرام (Telegram)

تلگرام یک اپلیکیشن پیام رسان محبوب است که امکان چت صوتی، تصویری و متنی را همراه با ترکیبی از گزینه های امنیتی فراهم می کند. به عنوان مثال، تماس های صوتی به صورت خودکار به طور انتها به انتها رمزگذاری می شوند و اپلیکیشن یک حالت چت مخفی دارد که در آن متن نیز به صورت انتها به انتها رمزگذاری می شود و همچنین دارای یک تایمر از بین رفتن خودکار است.

اگرچه، پیام های متنی معمولی تا این حد امن نیستند. همچنین یکی از معدود اپلیکیشن هایی است که به شما اجازه می دهد اپلیکیشن را مسدود کنید، بنابراین اگر کسی به گوشی شما دسترسی پیدا کرد،‌ نمی تواند پیام های تلگرام شما را بخواند. این اپلیکیشن برای آیفون، اندروید و حتی در مرورگر قابل اجراست.

4. تریما (Threema)

اگرچه بسیاری از اپلیکیشن های پیام رسان رایگان هستند، اما تریما اینگونه نیست. هزینه آن 5 دلار هم در آیفون و هم در اندروید است. شما می توانید از آن به صورت مرورگر وب نیز استفاده کنید. در مقابل، یک رمزگذاری کامل انتها به انتها برای پیام های صوتی، تصویری و متنی و همچنین تبادل فایل دریافت می کنید.

همچنین یکی از معدود اپلیکیشن هایی است که نیازی به ثبت نام یا تأیید حساب خود با استفاده از شماره تلفن ندارد و همین امر آن را بسیار ناشناس می کند. همچنین از برخی از ویژگی های اضافی آن مانند قابلیت ایجاد نظرسنجی و نیز جستجو برای تصاویر با استفاده از زبان طبیعی لذت خواهید برد.

5. فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger)

فیسبوک مسنجر به لطف ارتباط با فیسبوک یک اپلیکیشن پیام رسان فوق العاده محبوب است و به صورت رایگان برای کاربران آیفون و اندروید در دسترس می باشد (شما می توانید از مرورگر نیز استفاده کنید). اگر به تمام ویژگی های اولیه پیام رسان ها مانند چت صوتی، تصویری و متنی و نیز استیکر و گیف علاقمند هستید، تمام این موارد را شامل می شود.

با این وجود، اگر نگران حریم خصوصی و امنیت هستید، شایان ذکر است که اگرچه فیسبوک از رمزگذاری انتها به انتها در مسنجر خود استفاده می کند، اما این ویژگی به کندی ارائه می شود و ممکن است تا سال 2023 به طور کامل در دسترس نباشد.

6. پیام رسان کیک (Kik)

اپلیکیشن کیک چیزی فراتر از یک اپلیکیشن پیام رسان است. اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که فراتر از تعامل با دوستان و اعضای خانواده باشد، کیک دارای یک مولفه اجتماعی است که تا بتوانید از طریق آن با افراد جدید آشنا شوید و چت کنید.

مانند تیک تاک، شما می توانید به پخش زنده بپیوندید و با تعداد زیادی از کاربران چت کنید. وقتی نوبت به آنلاین شدن با دوستان و اعضای خانواده می رسد، شما به افراد اجازه می دهید تا کد QR موجود در پروفایل را اسکن کنند و فورا وارد چت با شما شوند. این اپلیکیشن برای اندروید و آیفون رایگان است، اگرچه تبلیغاتی در آن به نمایش درمی آید.

اگر به حریم خصوصی و امنیت اهمیت می دهید،‌ می توانید با یک آدرس ایمیل و بدون فاش کردن تلفن تماس خود ثبت نام کنید.

7. وایبر (Viber)

وایبر مانند سایر جایگزین های واتس اپ معرفی شده در این فهرست از شهرت زیادی برخوردار نیست، اما مانند اسکایپ اگر برنامه ای می خواهید که علاوه بر چت با سایر کاربران برنامه بتواند با تلفن های همراه و خطوط ثابت نیز تماس برقرار کند، گزینه خوبی است. این اپلیکیشن برای اندروید و آیفون رایگان است و امکان چت صوتی،‌ تصویری و متنی را به کاربر می دهد. این کار را با رمزگذاری انتها به انتها برای برقراری ارتباط امن انجام می دهد.

خط پایانی

اگر قبلا از واتساپ برای اسال پیام های متنی صوتی و تصویری خود استفاده می کرده اید و اکنون به هر دلیلی امکان استفاده از واتساپ را ندارید می توانید از جایگزین های واتساپ استفاده کنید. 7 برنامه خارجی جایگزین واتس اپ در این نوشته معرفی شد. برنامه های ایرانی جایگزین واتساپ هم وجود دارند که در مطالب بعدی معرفی می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو