تحقیق درباره عروس دریایی کلاس چهارم ☄️ + تغذیه و ساختار بدنی

منبع: ماگرتا

13

1401/8/25

06:38


تحقیق درباره عروس دریایی : در این مقاله قرار است در مورد عروس دریایی که زیباترین ساختار را بین موجودات دارد اطلاعاتی را ارائه بدهیم پس با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره کوسه ها و نوع زندگی شان

تحقیق درباره عروس دریایی

عروس دریایی چیست؟

عروس دریایی یکی از گونه‌های بی مهره است که در شاخه مرجانیان طبقه بندی می‌شود؛ همچنین آن از قدیمی‌ترین موجودات در اعماق دریاها محسوب می‌شود که از نظر شکل و اندازه به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این گونه فاقد قلب و مغز می‌باشد و می‌توانند برخلاف جریان آب شنا کنند. برخی محققان عروس دریایی را غذای کامل می‌نامند زیرا سرشار از پروتئین با انرژی غذایی نسبتا کم می‌باشد.

ساختار بدنی عروس دریایی

عروس دریایی دارای قطری بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر است که بدن آن مانند چتر برای شنا بازو بسته می‌شود و شفاف ژلاتینی می‌باشد. دهان چهارگوش در قسمت وسط بدن عروس دریایی قرار دارد که به یک حلق لوله‌ای با مقطع چهار گوش متصل می‌شود و انتهای حلق نیز به معده ختم می‌شود که دارای ۴ جیب شعاع است.

همچنین در اطراف دهان چهار بازوی دهانی وجود دارد و در لبه چتر عروس دریایی هشت برآمدگی به فواصل مناسب با هم قرار دارند که دارای ساختار حسی هستند. در عروس دریایی حداقل دو شبکه عصبی وجود دارد که یکی روی و زیر چتر را عصب دار کرده و دیگری به نواحی زیر چتر محدود شده است.

محل زندگی عروس دریایی

به طور کلی عروس دریایی مکان‌های مختلفی را برای زندگی انتخاب می‌کند برخی در آب‌های شمالی و برخی دیگر در آب‌های گرم استوایی زیست می‌کنند. این گونه در تمامی اقیانوس‌های جهان یافت می‌شود؛ همچنین عروس دریایی در برخی مناطق در آکواریوم‌ها نگهداری می‌شود. یک گونه از عروس دریایی نیز که اندازه‌ای کمتر از نیم اینچ و رنگی روشن و سفید دارد در آب‌های شیرین یافت می‌شود.

تغذیه عروس دریایی

عروس دریایی برای بدست آوردن غذا، طعمه خود را به وسیله شاخک هایش فلج می‌کند و سپس می‌خورد. عروس‌های دریایی غذا را به سرعت هضم می‌کنند. از تغذیه این آبزیان نیز می‌توان به میگو، ماهی، خرچنگ و گیاهان کوچک اشاره کرد. علاوه بر آنها از جانوران ریز و پلانکتون ها نیز تغذیه می‌کنند.

تولید مثل عروس دریایی

چرخه زندگی اورلیا دو مرحله جنسی و غیر جنسی را شامل می‌شود. تولید مثل عروس دریایی به گونه‌ای صورت می‌گیرد که دو جنس نر و ماده اسپرم و تخمک خود را در آب رها می‌کنند تا پدیده تولید مثل رخ دهد. در مرحله جنسی غدد های جنسی نعل اسبی شکل به تعداد ۴ عدد در زیر چتر در کنار کیسه های معدی قرار دارد که از قسمت بیرون اورلیا دیده می‌شود.

پدیده رسیدگی گامت‌های نر و ماده به معده ریخته شده و از آنجا به دهان می‌روند سپس در آب رها می‌شوند. در برخی موارد نیز برای باروری تخمک‌ها، اسپرم رها شده در آب وارد حفره ورودی دهان می‌شود. اسپرم‌ها از طریق دهان اورلیا ماده وارد حفره گوارشی شده و با تخمک‌های آزاد شده از غدد های جنسی ترکیب می‌شوند. لقاح که صورت گرفت، تخم‌های حاصل از لقاح حفره‌های گوارشی را ترک می‌کنند و در کیسه‌های پرورشی مخصوصی که در شیار بازوها بوجود آمده است قرار می‌گیرند.

مقالات پیشنهادی:
انشا در مورد صدف دریایی
و
تحقیق در مورد دلفین ها برای کودکان

به پایان تحقیق درباره عروس دریایی رسیدیم، اگر دیدگاهی در این زمینه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو