راه های ساده برای پخت سریع حبوبات

منبع: آرگا

20

1401/8/25

08:08


پخت سریع حبوبات دارای تکنیک های خاصی بوده و شما با رعایت این موارد می توانید، پخت بهتری داشته باشید. خیس کردن حبوبات، استفاده از زودپز، حذف نمک و … مواردی است که باید در زمان پخت به آن توجه کنید.

یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده در غذاهای ایرانی حبوبات هستند. با توجه به ارزش غذایی بالای این مواد در بسیاری از غذاها می توانید آن را استفاده کنید. اما استفاده از این مواد غذایی عمدتا دارای مشکلی بوده و آن هم دیر پخت می باشد. ما در این بخش شیوه های پخت سریع حبوبات را بیان می کنیم.

پخت سریع و آسان حبوبات

نکات مهمی در زمینه طبخ انواعی از حبوبات وجود دارند که موجب شده تا راحت تر بتوانید از این مواد غذایی استفاده کنید. نحوه پختن حبوبات بسیار مهم بوده و در طعم و مزه غذا تاثیر زیادی دارد. برای اینکه در کوتاه ترین زمان بتوانید حبوباتی خوش طعم و نرم داشته باید از زمان قبل حبوبات را در آب خیس کنید. خیس کردن حبوبات به شدت زمان پختن آن را کاهش داده و شیوه ای ساده است.

نحوه پخت حبوبات

عوض کردن آب حبوبات در چند مرتبه موجب شده تا نفخ حبوبات نیز از بین بروند. یکی دیگر از روش های کاربردی برای پختن راحت تر انواع حبوبات، جوشاندن آن ها و قرار دادن آن به مدت ۱ ساعت در آب گرم می باشد. بعد از خیس خوردن حبوبات درون آب گرم می توانید آن را آبکش کرده و استفاده نمایید. از دیگر نکات مهمی که برای پختن راحت تر باید به آن توجه کنید، حذف نمک در زمان پختن می باشد. بهتر است قبل از نرم شدن حبوبات به آن نمک نزنید.

زودپز:

یکی از روش های پخت سریع و راحت برای حبوبات استفاده از زودپز است. توجه داشته باشید که پختن مخلوط حبوبات با یکدیگر درست نیست چون برخی از حبوبات طبخ دیرتری دارند. برای این منظور باید حبوبات را به شکل جداگانه بپزید.

پخت سریع حبوبات

فلاکس:

در این شیوه باید مقداری آب جوش تهیه کنید و درون فلاکس بریزید. درب فلاکس را قرار دهید و برای چند ساعت زمان داده تا حبوبات نرم شوند. در این شیوه برای نرم شدن باید حداقل به مدت ۱۲ ساعت حبوبات درون فلاکس باشند.

خیساندن حبوبات:

در این شیوه کاربردی و ساده شما باید از روز قبل حبوبات را شسته و درون مقداری آب خیس کنید. این کار موجب شده تا مدت زمان پختن شما نیز کمتر شود. در این موارد می توانید آب حبوبات را چند مرتبه عوض کرده و نفخ آن را از بین ببرید.

پختن حبوبات در زودپز

همانطور که اشاره شد، مدت زمان پختن انواعی از حبوبات متفاوت بوده به همین منظور باید حبوبات را جداگانه بپزید. همچنین استفاده از حبوبات زودپز نیز می تواند، روند پختن را کمتر و راحت تر کند. در صورتی که از حبوبات مخلوط استفاده می کنید، سعی کرده تا حبوبات با زمان پختن یکسان را انتخاب نمایید.

در پایان به منظور آشنایی با روش ها و فوت فن آشپزی در رابطه با چگونگی رفع بوی سوختگی برنج و گرفتن تلخی خورش می توانید از این مطالب دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو