پیام ویدئویی بیل کلینتون خطاب به مردم ایران

منبع: برترین ها

14

1401/8/25

11:09


رییس جمهور پیشین آمریکا در پیامی ویدیویی با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران، مدعی شد که مردم ایران به غرب نیاز دارند.

ایسنا نوشت: رییس جمهور پیشین آمریکا در پیامی ویدیویی با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران، مدعی شد که مردم ایران به غرب نیاز دارند.

پیام ویدئویی بیل کلینتون خطاب به مردم ایران

بیل کلینتون، رییس جمهور پیشین آمریکا در پیامی ویدیویی که در صفحه توییترش منتشر شد، با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران گفت: من از شجاعتی که مردم ایران به ویژه، زنان و دختران شجاع در مبارزه‌شان برای آزادی نشان داده‌اند، در حیرت بوده‌ام.

بلینکن مدعی شد: این مبارزه برای چیزی فراتر از روسری است. این مبارزه برای حقوق اساسی است، حق آزادی بیان و آزادی اجتماعات، آزادی حضور بدون روسری، حضور در دادگاه مبنی بر قانون، تحقق رویاهایی که برای خود و کودکانشان بسیار عزیز می‌دارند و درباره حق برخورداری از آینده‌ای که بتوانند آن را ترسیم کنند است.

رییس جمهور پیشین آمریکا گفت که او نیز هم‌صدا با جامعه بین‌المللی، از «جمهوری اسلامی» می‌خواهد که فورا آن‌چه «ربایش معترضان» خواند را متوقف کند و «زندانیان سیاسی» را، که بسیاری از آنها به «خدمات پزشکی فوری» نیاز دارند و وضعیت بسیاری دیگر از آنها نیز «نامشخص» است، آزاد کند.

او در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه‌اش گفت: به مردم ایران می‌گویم، دنیا شاهد شجاعت شما است و تا زمانی که به آزادی‌تان برسید، در کنار شما هستیم.

کلینتون خطاب به جامعه بین‌المللی مدعی شد: مردم ایران به ما نیاز دارند. آن‌ها می‌خواهند بخشی از جامعه جهانی باشند.ایرانی‌ها مردمانی تحصیل‌کرده، بسیار سختکوش، خلاق، و خبره هستند که روابطی عادی با غرب می‌خواهند و شایسته حمایت ما هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو