معنی ضرب المثل جای شکرش باقی بودن ☄️ + گسترش و بازآفرینی

منبع: ماگرتا

6

1401/8/25

13:38


معنی ضرب المثل جای شکرش باقی بودن : در بسیاری از مواقع احتمال دارد اتفاقات و وقایعی برایتان رخ دهد که از زندگی کردن ناامید شده و دیگر قصد ادامه آن را نداشته باشید.

ولی باید بدانید هر اتفاقی که بیفتد هم باید بتوانید قوی بوده و از پای نیفتید. به این صورت خواهید توانست در زندگی به فرد موفقی تبدیل شده و خود را از رقبا و اطرافیان بالا بکشید. در ادامه با بخش ضرب المثل ماگرتا همراه باشید.

معنی ضرب المثل معنی ضرب المثل جای شکرش باقی بودن

مفهوم ضرب المثل جای شکرش باقی بودن

زمانی که کسی وقایع و اتفاقات ناگوار و تلخی را تجربه می‌کند مردم برای اینکه او را دلداری دهند از ضرب المثل باز جای شکرش باقی است استفاده می‌کنند. در این حالت فرد ناامید نشده و امیدی برای زندگی دوباره خواهد داشت.

این مثل در دو جهت مثبت و منفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید با استفاده از آن در دل خود یا دیگران امیدی نسبت به جهان و زندگی در آن به وجود بیاورید.

امید بخش مهمی از زندگی به شمار می‌رود که اگر در زندگی کسی وجود نداشته باشد، فرد ناامید بوده و رفته رفته از زندگی زده خواهد شد که این موضوع می‌تواند سبب بروز وقایع بسیاری شود. به همین دلیل همیشه سعی کنید در زندگی امید و روحیه خود را از دست ندهید تا هم بتوانید فرد شادی بوده و هم از زندگی خوب و خوشی برخوردار شوید.

داستان ضرب المثل جای شکرش باقی بودن

در روزگاران قدیم پسری در روستای دور افتاده زندگی می‌کرد که به دلیل حواس پرتی و گیجی بلاهای بسیاری به سرش آمده بود. روزی که پسرک قصد داشت به پشت‌بام برود و اطراف را ببیند مجبور به بالا رفتن به طول ۲ طبقه منزل بود و در این حین ناگهان در هنگام بالا رفتن از نردبان پایش لیز خورده و به زمین حیاط افتاد.

این اتفاق باعث شد که دست و پاهایش بشکند و برای مدتی زمین‌گیر شود. او که پس از این اتفاق بسیار ناراحت و افسرده شده بود، دائم از خدا برای خود مرگ می‌خواست. زمانی که مردم روستا از این خبر آگاه شدند به ملاقاتش آمدند و پس از احوال پرسی کمی به او دلداری دادند.

ناگهان بزرگ روستا که پیرمردی مهربان بود گفت: پسرم باز جای شکرش باقی است که دست و پاهایت شکست و به سرت آسیبی وارد نشد. در صورتی که این اتفاق برایت می‌افتاد به سختی امکان مقابله و جنگیدن با آن را داشتی. زمانی که پسرک دلداری و گفته‌های پیرمرد را شنید کمی آرام گرفت و توانست با درد خود تاحدودی مقابله کند.

از آن پس هر وقت کسی می‌خواست فرد یا افرادی را دلداری بدهد و آن‌ها را قانع کند که ممکن بود اتفاق بدتری برایشان رخ دهد، از ضرب المثل جای شکرش باقی بودن استفاده می‌کرد.

مَثَل های پیشنهادی: معنی ضرب المثل یکی به دو کردن
و
معنی ضرب المثل تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
و
معنی ضرب المثل هشتش گرو نهش است

☑️ به پایان معنی ضرب المثل جای شکرش باقی بودن رسیدیم، اگر دیدگاهی درباره این ضرب المثل داشتید حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو