بهترین دوست اکیپ ها در فیلم های ترسناک ؛ زوج‌ها و اکیپ‌های به یادماندنی

بهترین دوست اکیپ ها در فیلم های ترسناک ؛ زوج‌ها و اکیپ‌های به یادماندنی


منبع: فیگار

74

1401/8/25

14:47


همکاری کردن در فیلم‌های ترسناک ، رکن اصلی موفقیت است. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک بپردازیم.

بهترین دوست اکیپ ها در فیلم های ترسناک ؛ زوج‌ها و اکیپ‌های به یادماندنی

همکاری کردن در فیلم‌های ترسناک ، رکن اصلی موفقیت است. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک بپردازیم.

دوستی‌ها و روابط دوستانه، یکی از ارکان اصلی موفقیت در فیلم‌های ژانر وحشت و ترسناک است که دلیل اصلی موفقیت قهرمانان در برابر جن‌ها، و وقایع ماوراءالطبیعه به شمار می‌رود. در برخی از مواقع دیگر نیز، این دشمنان و شرور‌های داستان هستند که با همکاری موفقیت‌آمیز خود، نقشه‌شان را پیش می‌برند.

دوستی‌های متعددی هستند که در آثار ژانر وحشت، به زیبایی آن فیلم روح می‌بخشند و آن را جذاب‌تر می‌کنند. پیش بردن برخی از مأموریت‌ها، با وجود انجام دادن بهترین دوست اکیپ ها در فیلم های ترسناک ، بسیار زیبا‌تر از انجام دادن آن، به صورت انفرادی می‌باشد. آثار ترسناک نیز، با استفاده از آوردن قاتل‌ها، اتفاقات ماورایی و تخیلی این همکاری‌ها را به خوبی نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک در دسته‌بندی ژانرهای مختلف که باید ببینید

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

  • زوج‌ها و اکیپ‌های به یادماندنی

شما می‌توانید فهرست بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

دوستی‌های بی‌شماری وجود دارند که به زندگی افراد مختلف در آثار ترسناک روح می‌بخشند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک بپردازیم.

Stu Macher & Billy Loomis (Scream)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی در فیلم های ترسناک

یکی از مهم‌ترین ارکان آثار اسلشر ، کشت و کشتار است و این قتل‌ها، توسط یک فردی رخ می‌دهد که به گروهی از بهترین دوستان دبیرستانی و دانشگاهی حمله می‌کند. فیلم جیغ، یکی از بهترین فرانچایز‌های ساخته شده توسط فیلمسازان اسلشر است که به زندگی یک قاتل به اسم روح‌چهره (بهترین شخصیت های فیلم های اسلشر) می‌پردازد.

روح چهره، صرفاً یک قاتلِ نقابدارِ شرور ساده نیست. او می‌تواند هر یک از قهرمانان داستان باشد و او در فیلم‌هایش، با یک چرخش شخصیتی نشان می‌دهد که قاتل چه کسی است. در یکی از نسخه‌های این فرانچایز، در واقع دو قاتل وجود دارند که برای یکدیگر، مانند یک دوست عمل می‌کنند و خود را به بهترین دوستی در فیلم های ترسناک تبدیل می‌کنند.

استو ماچر در این فیلم، به عنوان یک آدمِ عشق کمیک‌های احمقانه و بیلی لومیس به عنوان قهرمان معرفی شده‌اند که در انتها معلوم می‌شود که آن‌ها در یک طرح انتقام‌جویی مرگبار با الهام از فیلم‌های کلاسیک سینمای ترسناک هستند. دوستی آن‌ها خاص است و به قاتلان زنجیره‌ای تبدیل می‌شوند که سعی دارند به بهترین دوست خود کمک کند.

David Kessler & Jack Goodman (An American Werewolf In London)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

اولین اقدام فیلم An American Werewolf In London، دوستیِ دیوید کسلر و جک گودمن بود که سرتاسر بریتانیا را با کوله پشتی طی می‌کنند، و به بهترین شکل ممکن، به مخاطبان معرفی می‌شوند. این دو دوست، در اواخر شب و هنگام عبور از یک مزرعه، توسط یک گرگینه مورد حمله قرار می‌گیرند. جک کشته می‌شود و دیوید قبل از اینکه جانور توسط برخی از مردم محلی به ضرب گلوله کشته شود مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

دوستی دیوید و جک، فراتر از مرگشان گسترش می‌یابد و سرنوشت تلخ و غمگین هردو است که به فضای رفاقت آن‌ها روح عمیقی می‌بخشد. ماجراجویی‌های این دو، برای افرادی که فیلم را تماشا کردند بسیار زیبا می‌باشد.

Danny Torrance & Tony (The Shining)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

فیلم درخشش، یکی از بهترین فیلم های استنلی کوبریک است که حول محور یک خانواده‌ی سه‌نفره می‌چرخد. در طول فیلم، پسر خانواده‌ی تورنس یک دوست خیالی دارد که او را کنترل می‌کند و صدایی عجیب و ترسناک دارد. دوست خیالی دنی که تونی نام دارد، می‌تواند روح او را تسخیر کند و در یکی از بهترین سکانس‌های فیلم، خ.دش و مادرش را نجات می‌دهد.

این فیلم، از برترین فیلم‌های ساخته شده بر اساس رمان‌های آقای استفن کینگ است که شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای از دنی و تونی را به نشان می‌دهد. شاید تمامی نگاه‌ها به هنرنمایی جک نیکلسون خلاصه شود، اما نمی‌توان از بازی دنی که رفیق خیالی خود را نیز هدایت می‌کند، گذشت. تونی هر زمان که او نیاز دارد در مورد احساسات خود صحبت می‌کند و بهترین رابطه را تشکیل داده است.

The Losers Club (It)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

فیلم It، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناکی بود که در دهه‌ی دوم قرن 21 ساخته شد و توانست اتحاد و همبستگیِ نوجوانان و کودکان را به خوبی نشان دهد. داستان فیلم یک دلقک را نشان می‌دهد که هر چند وقت یکبار، از خواب بلند می‌شود و می‌خواهد که تغذیه کند. تغذیه‌ی اصلی او که باعث قدرت زیادش می‌شود، ترساندن کودکان است و در این فیلم، ما می‌توانیم اتحاد بزرگ چند دانش‌آموز را نگاه کنیم که اسم خود را باشگاه بازندگان گذاشتند و می‌خواهند که با پنی وایز، مقابله کنند.

این گروه، شامل 7 نفر می‌باشد که هرکدام از اعضا، دغدغه‌ی خاص خود را دارند. اما حضور این موجود پلید، و تهدیدی که برای آن‌ها رخ می‌دهد، باعث شده تا همه‌ی آن‌ها با یکدیگر متحد شوند و با او مقابله کنند. قدرت اصلی کودکانی که در این فیلم حضور دارند، چیزی نیست جز اتحاد و هوش بالایی که از آن برخوردار هستند.

Father Damien Karras & Father Lankester Merrin (The Exorcist)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

دوستی های برتر در فیلم های ترسناک

فیلم جن‌گیر، یکی از قوی‌ترین آثار ترسناکی است که طرفداران زیادی دارد و توانسته تا سالیان سال در ذهن بیننده جاودان بماند. این فیلم، درباره‌ی یک دختری است که بازیگری مشهور می‌باشد و پزشکان از درمان بیماری نادر او عاجر مانده‌اند و در این میان مادرش مجبور می‌شود تا از یک کشیش کمک بگیرد. به زودی کشیش اعلام می‌کند که تنها راه نجات او اجرای مراسم جن‌گیری است تا موجود مرموزی که در بدنش می‌باشد را خارج کند.

شاید زوج پدران جن‌گیر این فیلم که دیمین کاراس و لنکستر مرین نام دارند رفاقت و دوستی جذاب را نداشته باشند، اما عملیاتی که با یکدیگر، برای بیرون کشیدن جن از بدن دختر انجام می‌دهند، زوج این دو نفر را به یکی از دوستی های برتر در فیلم های ترسناک تبدیل کرده است.

Oskar & Eli (اسکار پسری است که به دنبال انتقام است اما می ترسد.او با دختری به نام الی آشنا می شود که از نور خورشید و خوردن غذا دوری می کند. الی به اسکار توانایی انتقام می دهد اما وقتی پسر متوجه می شود که او باید برای زنده ماندن)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

این فیلم، یک اقتباس از رمان ترسناک سوئدی است که به همان زبان نیز ساخته شده است. این فیلم، درباره‌ی پسری به نام اسکار است که به دنبال انتقام می‌باشد و به شدت هم می‌ترسد. او با دختری به نام الی آشنا می‌شود که از نور خورشید و خوردن غذا دوری می‌کند. الی به اسکار توانایی انتقام‌گرفتن می‌دهد و سعی می‌کند که او را کمک کند. رابطه‌ی میان این دو دوست، به فیلم عمق می‌بخشد و داستانی دلگرم کننده را به مخاطب القا می‌کند.

Chief Martin Brody & Matt Hooper (Jaws)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

فیلم آرواره‌ها، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تخیلی است که در تاریخ سینما ساخته شده و از آن به عنوان نخستین فیلم اسپیلبرگ یاد می‌شود. نبوغ داستان‌سرایی در این فیلم استیون اسپیلبرگ این است که فقط درباره‌ی یک کوسه نیست و طرح داستانی است که سه شخصیت را روی یک قایق، در وسط اقیانوس گیر می‌اندازد.

در همان آشفتگی طرح داستانی، دو فرد به اسم کیف مارتین و مت هوپر با یکدیگر آشنا می‌شوند که همین آشنایی، فیلم را جذاب‌تر می‌کند. برودی و هوپر، در نهایت دوستی زیبایی برقرار می‌کنند و در پایان فیلم، آن‌ها با همدیگر به ساحل می‌روند.

Chris Washington & Rod Williams (Get Out)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

هر انسانی در فیلم‌های ترسناک، نیاز به حمایت روحی و روانی دارد که راد در اولین فیلم جوردن پیل، این نقش را به خوبی ایفا کرد. داستان فیلم درباره‌ی کریس، یک جوان آفریقایی آمریکایی است که برای دیدار با خانواده‌ی نامزدش رز، به خانه‌شان می‌رود.

راد برای کریس یک دوست خوب به‌شمار می‌رود و اگر او برای نجات کریس حاضر نمی‌شد، پایانی وحشتناک در انتظار کریس بود. هنگامی که کریس، غرق در خون، در انتهای فیلم، سوار ماشینش می‌شود، راد به سادگی و خونسردی به او می‌گوید که ” بهت گفته بودم که به اون خونه نری” و سعی دارد که حس آرامی به کریس بدهد.

Shaun & Ed (Shaun Of The Dead)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

ترسناک ترین فیلم هایی که بهترین دوستی ها را دارند

فیلم Shaun Of The Dead، یکی از ترسناک ترین فیلم هایی که بهترین دوستی ها را دارند است و ساخته‌ی ادگار رایت می‌باشد و حس شوخ‌طبعی زیادی را در عمق فیلم گنجانده. این فیلم در ژانر کمدی ترسناک است و رفاقت شاون و اد می‌باشد که حس طنازی زیادی را به این فیلم بخشیده.

داستان فیلم درباره‌ی شاون است یک زندگی کسل‌کننده را از سر می‌گذراند. او به همراه دوستش اد که وفادارترین دوستش است زندگی می‌کند. شاون در تلاش است که زندگی‌اش را سروسامان دهد، اما ناگهان مردگان و موجوداتی شبیه زامبی ، از گور بر می‌خیزند.

Ellen Ripley & Newt (Aliens)

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک

پس از اینکه الن ریپلی در فیلم بیگانگان، دخترش را از دست می‌دهد و نیوت والدینش را، آن‌ها در کنار یکدیگر پیش می‌روند و ریپلی متوجه می‌شود که دخترش در حالی که در حال حرکت در فضا بود بزرگ شده و در اثر کهولت سن مرده است و نیوت تنها بازمانده‌ی یک کلونی انسانی می‌باشد که توسط مورف‌های تشنه به خون مورد هجوم قرار گرفته. آن‌ها کسانی هستند که در آخرالزمان فیلم، به یکدیگر نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو