زیردریایی های پرنده چین ؛ پهپادهایی که می‌توانند در آب هم شنا کنند [+عکس]

منبع: تکراتو

10

1401/8/25

15:02


زیردریایی‌ های پرنده چین که می‌توانند ناوهای آمریکایی را در یک چشم به هم زدن نابود کنند معرفی شدند. این پرنده‌ها می‌توانند به راحتی در زیر آب حرکت کنند.

زیردریایی های پرنده چین ؛ پهپادهایی که می‌توانند در آب هم شنا کنند [+عکس]

زیردریایی‌ های پرنده چین که می‌توانند ناوهای آمریکایی را در یک چشم به هم زدن نابود کنند معرفی شدند. این پرنده‌ها می‌توانند به راحتی در زیر آب حرکت کنند.

زیردریایی های پرنده چین یکی دیگر از نوآوری‌های چشم‌بادامی‌هاست. این زیردریایی به راحتی می‌تواند زیر دریا حرکت کنند و با هدف قرار دادن ناوهای قدرتمند آمریکایی آنها را درهم بکوبد. تیم طراحی این زیردریایی‌های پرنده، مدت زیادی را برای شبیه‌سازی کامپیوتری آنها در محیط‌های مختلفی با شرایط متفاوت صرف کرده است.

بیشتر بخوانید: زیردریایی هسته‌ ای جدید روسیه رونمایی شد [+عکس]

زیردریایی های پرنده چین در نقش قاتلینی بالفطره

چینی‌ها از دو نمونه زیردریایی پرنده با نام‌های لانگ‌بو ۱ و لانگ‌بو ۲ رونمایی کردند. این پهپادهای عجیب قادر به حرکت در زیر آب حرکت هستند و در عین حال می‌توانند در آسمان نیز به پرواز درآیند. زیردریایی های پرنده چین ابعاد کوچکی دارند و یکی بال ثابت و دیگری بال جمع‌شونده دارد.

زیردریایی های پرنده چین

ساخت زیردریایی های پرنده چین چالش بسیار بزرگی است چون باید پهپاد را طوری طراحی کرد که در دو محیط کاملا متفاوت عمل کند. چگالی آب حدود ۸۰۰ برابر هوا است و پارامترهایی که بر حرکت پهپاد تاثیر می‌گذارند در هر کدام بسیار متفاوت است.

تیم دانشگاه مهندسی هاربین که طراحی و ساخت این پهپادها را به عهده داشته‌اند، مدت زیادی را صرف شبیه‌سازی کامپیوتری حرکت این پهپاد در محیط‌های گوناگون کرده‌اند.

یکی از اهداف اصلی طراحی پهپادهای دوزیست عبور موثر و ارزان از سد دفاعی پیچیده و چندلایه ناوهای هواپیمابر است. این پهپاد در صورت تشخیص داده شدن توسط رادار می‌تواند درون آب شیرجه بزند و برای فرار از سونار می‌تواند به پرواز درآید.

زیردریایی های پرنده چین از دو جفت بال بزرگ که روی پشتش تا می شوند برای حرکت در آب استفاده می کنند و به همین خاطر شکل مستقیم و راست یک زیردریایی را به خود می گیرد. روی سطح نیز، بال های آن باز می‌شوند و سرعت زیردریایی پرنده به ۷۵ مایل بر ساعت می‌رسد که دو برابر سریع‌تر از پهپادهای معمولی است که از تیغه های روتوری استفاده می‌کنند. محققان بر این باورند که این زیردریایی های پرنده چین می‌توانند بسیار آرام به اهداف خود در زیر دریا نزدیک شده و برای مدت طولانی در یک منطقه پرسه بزنند. پروفسور آنگ هایسونگ از محققان این پروژه گفته است:

این زیردریایی پرنده وقتی در حالت بال ثابت حرکت می‌کند انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند و به همین دلیل می‌تواند ماموریت‌های سریع و دوربرد را در هوا انجام دهد.

زیردریایی های پرنده چین

سیستم های دفاع چند لایه کشتی های جنگی مدرن می توانند حدود نیمی از هواپیماها، موشک‌ها و پهپادهای رایجی که به آن ها حمله کرده‌اند را ساقط نمایند اما سیستم‌های جدیدی مانند این زیردریایی پرنده که چین روی آن ها کار می‌کند می‌توانند در صورت کشف شدن توسط رادار یا سونار سطحی، به زیر آب بروند. تنها تعداد کمی از این پهپادها می توانند سیستم های دفاعی یک کشتی جنگی بزرگ را گیج کرده و یا به طور کامل از کار بیندازند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زیردریایی های پرنده چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو